Niin sehän tässä onkin se ongelman ydin, kun ei oikein enää muista miten nuo jarruputket kulkee ja minkä kokoisia ovat. Paikalla olleet putket on poljettu jo kolmisen vuotta sitten roskapönttöön, hieman rapsakoina tietysti, joten nyt täytyy alkaa muistelemaan mitenkä ne uudet tehdään Eli kaikki jarrukamat tulee uutta.duckworth kirjoitti: No takajarruputki lähtee luonnollisesti siitä kuusiomuotoisesta mokkulasta, vanhemmissa Sierroissa joutui vaihtaaan sen liittimen jarruputkeen ja kannattaa samalla ostaa koko matkalle uusi putki. Jarruputken paksuus sama kuin alkuperäisessäkin.
Edessä käy jarruputket suoraan niihin cossun lähtöihin. Etujarrut menee samoin kuin perus-mallissa, eli jos perusmallissa oli etummainen lähtö vasemmalle, niin samoin se on cossussa, eli katso malli etuputkiin vanhasta. Voin toki varmistaa omastani, jahka viitsiin kävellä portaat alas tuonne räntäsateeseen
Niin ja se alkuperäisen sylkän paineenrajoitin mokkula jää pois käytöstä siis.
Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa
Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa
Sierra 16v
Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa
Kävin just katsomassa omasta cossun sylkästä, takimmainen lähtö vasemmalle eteen, keskimmäinen takajarruille ja etummainen oikealle eteen. Näillä eväin ajeltu 4 vuotta.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa
Kiitos, taas saatiin yhteen kysymykseen vastaus
Onko tuolla jarruputken koolla merkitystä, hyllyssä kun olisi valmiiksi kieppi 3/16" putkea josta voisi alkaa veistelemään. Tietysti nuo sylkän nippojen jenka kiinnostaa myös.
Onko tuolla jarruputken koolla merkitystä, hyllyssä kun olisi valmiiksi kieppi 3/16" putkea josta voisi alkaa veistelemään. Tietysti nuo sylkän nippojen jenka kiinnostaa myös.
Sierra 16v
Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa
Tuota samaa kokoa näytti olevan valmiiksi väännetytkin putket, siitä siis tehdään uudet.Juuge kirjoitti:Onko tuolla jarruputken koolla merkitystä, hyllyssä kun olisi valmiiksi kieppi 3/16" putkea josta voisi alkaa veistelemään.
Sierra 16v
Re: Mk1 Sierran jarru- ja alustapolitiikkaa
Kokeilemallahan tuo selvis, mutta laitetaan nyt tännekkin jos joku muukin joskus noita putkia vääntää uusilla osilla, eli kierre noissa lähdöissä on eteen M10x1 ja taakse 12x1.Juuge kirjoitti:Cossun sähköhydraulinen tehostin. Mikä jenka tehostimen päässä?
Sierra 16v