
* Kiihdytetään takaisin maantielle. Kytkin alas, vaihde kolmoselta vapaalle, kierrokset lähtee nousemaan, vaihde neloselle, kierrokset tasottuu kun painaa kaasua, kytkin alas, vaihde vapaa, kierrokset lähete taas nousuun, vitonen silmään niin kierrokset asettuu
* vauhtia 70km/h, kaikki polkimet on ylhäällä ja auto lipuu omalla vauhdillaan -> kierrokset nousevat itsestään. Kytkin äkkiä alas ja vaihdetta silmään niin tasottuu.
* kaupungin keskustassa mitään logiikkaa ei oikeastaan tunnu olevan, vain hirveää moottorin huutoa niin että pakenin äkkiä takaisin maantielle. Kierrosten nousua ei voi estää muuten kuin laittamalla vaihde silmään ja painamalla kaasua (pelkkä kytkimen alaspainaminen, jarrun painaminen, kaasun painaminen kun kytkin on alhaalla tai mikään muukaan paniikinomainen ratkaisu ei auta). Liikennevaloissa ykköselle laittaminen ja kaasun painaminen ei kuitenkaan onnistu edessä olevata autosta johtuen eli yhteselo kaupungissa ei ota sujuakseen. Kaikkiin ylläluetelluihin kolmeen kohtaan pätee myös sääntö, että kierrokset eivät kuitenkaan aina nouse kyseisissä tilanteissa.
Auto on vasta kotiutunut eli takana on vasta muutamien päivän kokemus. Ennen korjauksia en tällaista huomannut vaikka ajoin maantienopeuksiakin. Kuulostaisi kuitenkin jotenkin enemmänkin vanhan auton oikulta kun autokorjaajan vialta. Korkeimmillaan kierrokset nousevat oka kerta siihen neljäntuhannen kieppeille. Kenellään jotain tietoa mistä tämä johtuu ja miten sitä voisi lähteä korjaamaan?