Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 02 Loka 2012 16:41
Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
Vaihdoin termarin (orkkiksen tiivisteineen). Silti ei lämpene kunnolla kuin n.65c max 15km ajolla. Onko näissä kikkareissa jotain termarikoppa / öljynlauhdutinvikoja vai mistä kannattaisi ruveta selvittelemäään ongelmaa?
Viimeksi muokannut Ransettikari, 20 Joulu 2012 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Transit connect 1,8 tdci -08
toimiiko lisälämmitin onko tuontiauto
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 02 Loka 2012 16:41
Re: Transit connect 1,8 tdci -08
Toimii. Suomiauto kyseessä.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 02 Loka 2012 16:41
Re: Transit connect 1,8 tdci -08
Osaako kukaan auttaa asiassa. Paikallinen marmoritiski ei tietenkään ollut koskaan kuullutkaan moisesta viasta. Ehdotti valohoitoon tuomista päiväksi, en muuten vie. Ei viitsisi turhaan polttaa eberiä puhki, kun pöhisee koko ajan. Samoja koneitahan on muissakin voorteissa, onko niissä ollut vastaavaa?
Enkä usko väitettä hyvästä hyötysuhteesta, koska mulla on kolme muun merkkistä dieseliä jotka lämpenee jopa ilman lisälämmitintä.
Pannaanko paaliin vai pitääkö ostaa karvalakki?
Anturikin on jo vaihdettu.
Enkä usko väitettä hyvästä hyötysuhteesta, koska mulla on kolme muun merkkistä dieseliä jotka lämpenee jopa ilman lisälämmitintä.
Pannaanko paaliin vai pitääkö ostaa karvalakki?
Anturikin on jo vaihdettu.
Re: Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
Ja ennen termarin vaihtoa toimi vai oliko kylmänä käyminen juuri syy termarin vaihtoon?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
Olen samanlaisella -06 mallisella ajellu 5 talvea työhommissa. Eihän se ainakaan kaupunkiajossa pakkasella pysy lämpimänä ilman eberiä.
Muutama aste pakkasta ja vähän liikennevaloissa seisomista niin aika jyrkästi vasemmalle kallellaan se lämpömittarin viisari lepää.
Muutama aste pakkasta ja vähän liikennevaloissa seisomista niin aika jyrkästi vasemmalle kallellaan se lämpömittarin viisari lepää.

Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 02 Loka 2012 16:41
Re: Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
Köyhä kun olen ja joutuu muiden hylkäämiä ostamaan, niin ostettuani ko. Kikkareen huomasin vian. Eli vikaa korjatakseni uusin termarin ja lämpöanturin, orkkisosia kaikki.
Re: Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
Itse melki laittaisin pahvia näillä keleillä keulan täyteen ja ajelin tyytyväisenä 

Re: Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
Pitää ihan uteliaisuudesta kysyä, että onko mitääm apuja löytynyt. Omassa 07 vehkeessä ihan sama juttu, Eberi ja termari uutta ja silti koneen lämmöt jatkuvasti alhaalla.
Re: Transit connect 1,8 tdci -08
Itsellä samaa vikaa tosin Focuksessa vm.2011 ja 1.6 mottorilla. Ja saman vastauksen sain marmoritiskiltä ettei ole koskaan kuulleetkaanRansettikari kirjoitti:... Paikallinen marmoritiski ei tietenkään ollut koskaan kuullutkaan moisesta viasta...

Re: Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
Ostin myös pari viikkoa sitten 1.8 TDCi Connectin (vm 2005) ja ihmetelly tuota moottorin lämpöä kun ei mukamas meinaa nousta. Itse asiassa oli tarkotus alottaa justiin aiheesta ketju, mutta lainaan tätä. Eli mulla sellanen että ajelin +0'C kelillä ensin noin 8 km 80 ja 60 alueella, jonka jälkeen surautin moottoritielle. Motarilla ajoa palan matkaa ja katoin lämpömittaria, joka näytti sojottavan asteikon alkupuoliskolla, vähän "kylmän" koneen yläpuolella, mutta reilusti alle normaalilämmön. Ihmettelin tuota, kun jo tovin ajanu motariakin että eikö muka oo kone lämmin. Kokeilin kädellä tuloilma räppänää ja sieltä tuli aivan haaleeta ilmaa, joten heti katse sisäpuhaltimen säätimiin. Sisälämpö olikin
"onneksi" käännettynä jonnekkin kylmän ja lämpimän välille. Käänsin hanan täysin kuumalle, ja tunnustelin vielä hyttiin tulevan ilman lämpöä.
Satuin vielä samalla katsomaan moottorin lämpömittaria, kun käänsin tuota hanaa kuumalle, ja kappas vaan, mittari heilahti noin 3-4 sekunnissa asteikon puoliväliin melkein tuolta kylmältä ja jäi siihen keskelle ylös kuten pitääkin ja sisälle tulikin taas lämmintä ilmaa. Eli kysymys heräsi heti mieleen, että missä ihmeen kohdassa tuossa koneessa on anturi, joka antaa mittarille lämpötiedon? Voiko se muka olla laitettuna paikkaan, joka tunnustelee enemmänkin lämppärin kennolle menevän veden lämpöä moottorin kierrossa olevan veden sijaan? Nimittäin heti, kun sisälle pyysi enemmän lämpöä, myös lämpömittari heilahti oikeaan asentoon. Seuraavana mieleen heräsi heti kysymys, että mitenkäs tuohon mittariin voi yhtään luottaa kesällä, kun sisäilman "pyynti" on kylmintä mahdollista, jolloin vesi ei kierrä lainkaan lämppärin kennon kautta? Näyttääkö auton mittari tilannetta, jossa kone sattuu ylikuumenemaan helteellä?
Pitää tässä joku päivä verrata mitä tietoa ECU:n lämpöanturi ja tuo auton oma lämpömittari näyttää, kunhan muistan aamutuiterissa laittaa tuon OBD II lukija pistokkeeseen ja puhelimesta Torque:en näytöksi moottorin lämpötilan . Ainakin tuossa Carina E:ssä mittarille ja ECU:lle on omat anturinsa, joten kokeilen näin Fordin antureita tuntematta tehdä pikku vertailua auton mittarin heilahteluista ja ECU:n saaman lämpötilatiedon eroista.
Mutta siis tuota otsikon asiaa tämäkin ihmettely nyt koskee, ja laitan infoa testin tuloksista omalta osalta, kunhan vaan muistan testata ja vielä raportoidakin tänne saakka. Tuntuu vain tuon viime episodin jälkeen, että kone saattaa käydä lämpimänä, vaikka mittari toista näyttääkin.
"onneksi" käännettynä jonnekkin kylmän ja lämpimän välille. Käänsin hanan täysin kuumalle, ja tunnustelin vielä hyttiin tulevan ilman lämpöä.
Satuin vielä samalla katsomaan moottorin lämpömittaria, kun käänsin tuota hanaa kuumalle, ja kappas vaan, mittari heilahti noin 3-4 sekunnissa asteikon puoliväliin melkein tuolta kylmältä ja jäi siihen keskelle ylös kuten pitääkin ja sisälle tulikin taas lämmintä ilmaa. Eli kysymys heräsi heti mieleen, että missä ihmeen kohdassa tuossa koneessa on anturi, joka antaa mittarille lämpötiedon? Voiko se muka olla laitettuna paikkaan, joka tunnustelee enemmänkin lämppärin kennolle menevän veden lämpöä moottorin kierrossa olevan veden sijaan? Nimittäin heti, kun sisälle pyysi enemmän lämpöä, myös lämpömittari heilahti oikeaan asentoon. Seuraavana mieleen heräsi heti kysymys, että mitenkäs tuohon mittariin voi yhtään luottaa kesällä, kun sisäilman "pyynti" on kylmintä mahdollista, jolloin vesi ei kierrä lainkaan lämppärin kennon kautta? Näyttääkö auton mittari tilannetta, jossa kone sattuu ylikuumenemaan helteellä?
Pitää tässä joku päivä verrata mitä tietoa ECU:n lämpöanturi ja tuo auton oma lämpömittari näyttää, kunhan muistan aamutuiterissa laittaa tuon OBD II lukija pistokkeeseen ja puhelimesta Torque:en näytöksi moottorin lämpötilan . Ainakin tuossa Carina E:ssä mittarille ja ECU:lle on omat anturinsa, joten kokeilen näin Fordin antureita tuntematta tehdä pikku vertailua auton mittarin heilahteluista ja ECU:n saaman lämpötilatiedon eroista.
Mutta siis tuota otsikon asiaa tämäkin ihmettely nyt koskee, ja laitan infoa testin tuloksista omalta osalta, kunhan vaan muistan testata ja vielä raportoidakin tänne saakka. Tuntuu vain tuon viime episodin jälkeen, että kone saattaa käydä lämpimänä, vaikka mittari toista näyttääkin.
Re: Transit connect 1,8 tdci -08 KÄY KYLMÄNÄ
Samaa lämpötietoa näyttää näemmä OBD:n kautta ja auton omalla mittarilla. Seurasin omassa kännykän kautta tuota OBD:n lämpötietoa, pistin tuuletusräppänään "rinnakkaismittarin" kännykkätelineeseen ja ajon aikana ECUlle tuleva tieto vaihteli välillä 85'C....94'C hyvinkin nopeasti, ja sitten taas pitkään tasaista 90....93 astetta. Olisko omassa sitten jotain pientä häiriötä kosketuksessa tai liitoksissa kun noin äkillisesti ilmoittaa 10 asteen eroja lämmöissä. Kuitenkin vaihtelee tuola normaalilämmön alueella, joten auton mittarista vaihtelua ei huomaa ajon aikana. Se näkyi lähtevän laskuun, kun lämpötila alle 80'C ja asteikon alin oli noin 65'C.