Focus 1.8 TD, kannattava?
Focus 1.8 TD, kannattava?
Elikkäs olisin kattelemassa itelleni Focusta, ja tämmöinen turbo diesel kiinnostaisi (hatchback mallinen). Toisilta tahoilta oon kuullu että näissä on paljon vikoja, mutta tiedä sitten.
Onko kellään aitoa kokemusta saati tietoa esim. vetonivelistä yms.
Auto on vuosimallia 2000-2003 joten en uskoisi olevan mitään erikoisempaa.
Onko kellään aitoa kokemusta saati tietoa esim. vetonivelistä yms.
Auto on vuosimallia 2000-2003 joten en uskoisi olevan mitään erikoisempaa.
Laitappa hakuun hakusanaksi Focus, niin johan tuli vastauksia...
Ja kyllä ne vetarit kestää, kunhan ei kuivana joudu pyörimään...
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=1236
Ovien saumatkin voi joskus ruostua ( ei pitäis olla enää ongelmana 4/03 alkaen)
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=179
Ja kyllä ne vetarit kestää, kunhan ei kuivana joudu pyörimään...
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=1236
Ovien saumatkin voi joskus ruostua ( ei pitäis olla enää ongelmana 4/03 alkaen)
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=179
Meillä -02 tdci,ajettu hyvän matkaa päälle 200tkm,vetarit ensimmäisen omistajan mukaan alkuperäiset ja mitä itte sinne kurkin niin kuivilta näyttävät.Takaluukku kertaalleen maalattu ja kohta lähden tappelemaan uudelleenmaalauksesta,kuplii... Ainakin toi 115-kaakkinen kulkee ihan tarpeeksi ja menee riittävän pienellä aineella.Ja on helvetin makia ajaa 

Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
kyllä ne vetarit menee dieseleissäkin, syy on ne kumit ja kolmasti on vaihdettu. 200 tkm takana, ostin uutena. takapyöränlaakerit on toinen paskahomma. vaihtoväli 50-150 tkm, syy tiivisteet päästää vedet lakruun ja enempää ei tarvita.. (nyt vaihtoivat evoluutio-osat, joten toinen puoli varmaan kestää "loppuun asti". onneksi Focuksen osat on halpoja merkkikaupassa. näistä huolimatta ajattelin pitää toiset 200tkm...
hei sinä jolla on 115 hv kone, paljonko se oikeesti kuluttaa ? tää 90hv pata vielä 5,2 L/100 kestä talvet
hei sinä jolla on 115 hv kone, paljonko se oikeesti kuluttaa ? tää 90hv pata vielä 5,2 L/100 kestä talvet
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Viimeeksi tankilla laskin 5,3L kulutukseksi,maantieajoa jotain 750km ja siihen kaupunkiajoa reilu sata km päälle.Ilmastointi päällä melkein kokoajan.Ajotietokone pitää yleensä aika hyvin paikkansa,se on kaupungissa näyttänyt 6,5-7,5L kulutuksia,riippuen tietty kumpi ajaa,avovaimo vai minä. Maantiellä alin ilman kylmäkonetta on ollu 4,5 ja alle viidellä pääsee muutenkin jos rauhallisesti ajelee. Mutta vitosen molemmin puolin isolla tiellä ja ajotyylistä riippuen seittemän molemmin puolin kaupungissa.fiiikus kirjoitti: hei sinä jolla on 115 hv kone, paljonko se oikeesti kuluttaa ? tää 90hv pata vielä 5,2 L/100 kestä talvet
Onko siinä 90-kaakkisessa mtx75-aski? Eli onko pakkilukkoa..?
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
väittivät huollossa että samat kamat , laatikko ja vetarit kuin isompihepoisissa. itteasiassa erona männät ja polttoaineen jakotapa - nin ja turbo tietysti. no tarkemmin kun ajattelee niin se vauhtipyörä on tässä ihan perinteinen myös.
kattokaas pojat sitten ne turbon välijäähyn letkut - onko öljyiset, mulla oli ja falskas huomaamatta. sopan kulutus väheni kun vaihtoi ehjän..
kattokaas pojat sitten ne turbon välijäähyn letkut - onko öljyiset, mulla oli ja falskas huomaamatta. sopan kulutus väheni kun vaihtoi ehjän..
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
focus
Se vetari homma taitaa olla kaikkien focuksien kirous ja syy siihen on lienee se että joku valopää tehtaalla on päättänyt hieman säästää ja suojakumien siteet on sitä "edullisempaa" mallia.
Tästä syystä johtunee se että rasva nivelestä pääsee ulos ja hiekka/kura sisään?
Siitä kannattavuudesta.. mikäänhän ei ole niin huono sijoitus kun auto, varsinkin uusi sellainen.
Tästä syystä johtunee se että rasva nivelestä pääsee ulos ja hiekka/kura sisään?
Siitä kannattavuudesta.. mikäänhän ei ole niin huono sijoitus kun auto, varsinkin uusi sellainen.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Niin no tää on jo tiedossa, nykyisessä padassa kun petroolia menee se 12 litraa seka-ajossa jota tulee jokapäivä niin on tuo diisseli alkanut kiinnostaa. varsinkin näillä pensahinnoilla...Masaman kirjoitti:Juu missään muussa sijoituksessa ei ole auto niin huonossa tallessa kuin autossa.
Kiitokset kaikille vastauksista!