Focus 1.8 TD, kannattava?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
C-1
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Touko 2005 09:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Focus 1.8 TD, kannattava?

Viesti Kirjoittaja C-1 »

Elikkäs olisin kattelemassa itelleni Focusta, ja tämmöinen turbo diesel kiinnostaisi (hatchback mallinen). Toisilta tahoilta oon kuullu että näissä on paljon vikoja, mutta tiedä sitten.

Onko kellään aitoa kokemusta saati tietoa esim. vetonivelistä yms.
Auto on vuosimallia 2000-2003 joten en uskoisi olevan mitään erikoisempaa.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Laitappa hakuun hakusanaksi Focus, niin johan tuli vastauksia...

Ja kyllä ne vetarit kestää, kunhan ei kuivana joudu pyörimään...

http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=1236

Ovien saumatkin voi joskus ruostua ( ei pitäis olla enää ongelmana 4/03 alkaen)
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=179
C-1
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Touko 2005 09:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja C-1 »

Kiitän, sorry ei ollut aikaa etsiä vaan kirjotin pikaseen ja ajattelin myöhemmin lukasta vastauksia.

Tämän topicin voi nyt poistaa.
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Meillä -02 tdci,ajettu hyvän matkaa päälle 200tkm,vetarit ensimmäisen omistajan mukaan alkuperäiset ja mitä itte sinne kurkin niin kuivilta näyttävät.Takaluukku kertaalleen maalattu ja kohta lähden tappelemaan uudelleenmaalauksesta,kuplii... Ainakin toi 115-kaakkinen kulkee ihan tarpeeksi ja menee riittävän pienellä aineella.Ja on helvetin makia ajaa :)
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

kyllä ne vetarit menee dieseleissäkin, syy on ne kumit ja kolmasti on vaihdettu. 200 tkm takana, ostin uutena. takapyöränlaakerit on toinen paskahomma. vaihtoväli 50-150 tkm, syy tiivisteet päästää vedet lakruun ja enempää ei tarvita.. (nyt vaihtoivat evoluutio-osat, joten toinen puoli varmaan kestää "loppuun asti". onneksi Focuksen osat on halpoja merkkikaupassa. näistä huolimatta ajattelin pitää toiset 200tkm...

hei sinä jolla on 115 hv kone, paljonko se oikeesti kuluttaa ? tää 90hv pata vielä 5,2 L/100 kestä talvet
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

No mulla on 00 tci sedan. Mittarissa yli200tkm. Vetarit ilmeisesti alkuperäiset nyt pysyy kuivana nuitten klemmari viritysten jälkeen. Polttoa palaa n6l/100km varmaan 215/17 renkaat ja ilmastointi vievät osansa.
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

fiiikus kirjoitti: hei sinä jolla on 115 hv kone, paljonko se oikeesti kuluttaa ? tää 90hv pata vielä 5,2 L/100 kestä talvet
Viimeeksi tankilla laskin 5,3L kulutukseksi,maantieajoa jotain 750km ja siihen kaupunkiajoa reilu sata km päälle.Ilmastointi päällä melkein kokoajan.Ajotietokone pitää yleensä aika hyvin paikkansa,se on kaupungissa näyttänyt 6,5-7,5L kulutuksia,riippuen tietty kumpi ajaa,avovaimo vai minä. Maantiellä alin ilman kylmäkonetta on ollu 4,5 ja alle viidellä pääsee muutenkin jos rauhallisesti ajelee. Mutta vitosen molemmin puolin isolla tiellä ja ajotyylistä riippuen seittemän molemmin puolin kaupungissa.

Onko siinä 90-kaakkisessa mtx75-aski? Eli onko pakkilukkoa..?
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

väittivät huollossa että samat kamat , laatikko ja vetarit kuin isompihepoisissa. itteasiassa erona männät ja polttoaineen jakotapa - nin ja turbo tietysti. no tarkemmin kun ajattelee niin se vauhtipyörä on tässä ihan perinteinen myös.

kattokaas pojat sitten ne turbon välijäähyn letkut - onko öljyiset, mulla oli ja falskas huomaamatta. sopan kulutus väheni kun vaihtoi ehjän..
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Ominaisuus ainakin 90heppaisessa että sitä öljyä kulkeutuu coolerin putkiin. Niin mitkä vaihdoit? Ne joustavat letkut coolerin päistä? Hinta?
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

focus

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Se vetari homma taitaa olla kaikkien focuksien kirous ja syy siihen on lienee se että joku valopää tehtaalla on päättänyt hieman säästää ja suojakumien siteet on sitä "edullisempaa" mallia.

Tästä syystä johtunee se että rasva nivelestä pääsee ulos ja hiekka/kura sisään?

Siitä kannattavuudesta.. mikäänhän ei ole niin huono sijoitus kun auto, varsinkin uusi sellainen.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Juu missään muussa sijoituksessa ei ole auto niin huonossa tallessa kuin autossa. :lol:
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
C-1
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Touko 2005 09:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja C-1 »

Masaman kirjoitti:Juu missään muussa sijoituksessa ei ole auto niin huonossa tallessa kuin autossa. :lol:
Niin no tää on jo tiedossa, nykyisessä padassa kun petroolia menee se 12 litraa seka-ajossa jota tulee jokapäivä niin on tuo diisseli alkanut kiinnostaa. varsinkin näillä pensahinnoilla...

Kiitokset kaikille vastauksista!
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Väärä paikka myydä mitään.

-yp-
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
Vastaa Viestiin