duckworth kirjoitti:
Mikä muuten on se myytti, että tuollaista "vanhaa" lämppäriä ei voi pitää tunteja kytkettynä, koska se ei tee hyvää öljyille

Tai siis näin huhuaa aiempi sukupolvi

Kaiketi tuossa on jotain perää. Tosin tuntikausia lämmittämisestä hyötyy vain Fortum/Vattenfall/Savon Sähkö/Rosatom. Ei ne nykyöljyt nenäänsä ota, kestäähän ne kovia käyntilämpöjäkin.
Muttamutta, kyllä moottori, joka on ns. kunnossa, lähtee käyntiin ilman esilämmitystä. Päästöistä voitte sitten kinata. Minäkin ennen, vanhan säästäväisen kasvatuksen säestämänä, lohkolämmitin niin penteleesti. Sitten kun ne vastukset sano capslock sekä dodgesta että ooppelista, ihmettelin, että nämähän käynnistyy ilman sähköäkin. Hauskin kokemus on nykyinen Dodge: Carter BBD potkaisee SlantSixin käyntiin viikon seisonnan jälkeen, kunhan akussa on virtaa ja tankissa bensaa. Ja se kaasuttimen korjaussarja on yöpöydällä...Ja mä äänestän vihreitä.
Mutta kiitos JF:lle, emme enää puhu lohkolämmittimestä. Olen siis tietämättäni asennuttanut mondeoon vuonna '05 vastuslämmittimen, vaikka tilasin lohkolämmittimen. (Jota en käytä).
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support
Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein
Speedhunter