Sierran koneen vaihto
Sierran koneen vaihto
Pystyykö sierra p-100 2.0 picup-pa/ 2920 bensakoneen vm-91 kaasutinmalli vaihtaan
sierra 2.0 laser-bfg/2600 bensa vm.-89 kaasarimalliin. Tarviiko tehdä muutoksia pellin alla.
sierra 2.0 laser-bfg/2600 bensa vm.-89 kaasarimalliin. Tarviiko tehdä muutoksia pellin alla.
Re: Sierran koneen vaihto
eiköhän sen pysty jos tässä puhutaan selkokielellä p100:sen 2.0 ohc:tä mut järkevyydestä en niinkään tiedä ku siin p100:sen koneessahan on vaan 90 hpkojamo kirjoitti:Pystyykö sierra p-100 2.0 picup-pa/ 2920 bensakoneen vm-91 kaasutinmalli vaihtaan
sierra 2.0 laser-bfg/2600 bensa vm.-89 kaasarimalliin. Tarviiko tehdä muutoksia pellin alla.
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Re: Sierran koneen vaihto
Vai onko se se koppa tms. joka sen tehon "hävittää"?? sama konehan tuo luulis olevan, kuten Transitissakin sama 2.0 ohc pellin alla, mutta tehtaan lupaamat tehot on 75hphenu kirjoitti: eiköhän sen pysty jos tässä puhutaan selkokielellä p100:sen 2.0 ohc:tä mut järkevyydestä en niinkään tiedä ku siin p100:sen koneessahan on vaan 90 hp

Re: Sierran koneen vaihto
Ei ole koppa mikä tehot vie. P100:sen männät on on matalapuristeiset. Liekköpä vielä jotakin muutakin eroa.transitman kirjoitti: Vai onko se se koppa tms. joka sen tehon "hävittää"?? sama konehan tuo luulis olevan, kuten Transitissakin sama 2.0 ohc pellin alla, mutta tehtaan lupaamat tehot on 75hp
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Re: Sierran koneen vaihto
Niinhän se vissiin piti olla Transitissakin, mut kone rempan ku tein ni tilasin taunuksen männät (tai yleisesti jotkut 2.0 ohc:hen sopivat) ja männissä ei ollut mitään eroa, eikä myöskään kannessa.Jaakko85 kirjoitti:Ei ole koppa mikä tehot vie. P100:sen männät on on matalapuristeiset. Liekköpä vielä jotakin muutakin eroa.
Ja nyt on keulilla is:n kone ja esim. väännössä en oo huomannu mitään eroa.
Mut kyllähän joo Transitissa ja vissii sit P100 pitäis olla se matalapuristeinen kone.
Kattelin autodatasta eli P100 ja Transitin puristussuhde on 8,2 ja riippuen Sierrasta/Taunuksesta vaihtelee 8,2 8,5 ja 9,2 välillä, taitaa olla Sierrassa ja Taunuksessa kuitenkin yleisempi tuo 9,2.
Mut eihän se jos sierraan ton koneen laittaa, on vaan vääntöö enempi, en usko sitä pienempää teho määrää pahemmin huomaavan
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Joo nii kaasari on eri, kuten myös vauhtipyörä, kytkin ja vissiin sitten ne männät.kojamo kirjoitti:Elikkä se toimii sierra laserissa samalla tavalla kuin sen oma kone jos vain vauhtipyörästä on kyse. Eli koneessa ei ole muuta eroavaisuutta ei kaasuttimessa/ nokka-akselissa? Jostain tuo tehoero tulee kun muuten on sama kone.
Eli kun (ja jos) vaihdat tuon koneen sinne niin sinun pitää vaihtaa sierran omiin osiin seuraavat: vauhtipyörä, kytkin, startti, pakosarja (todennäköisesti), kaasari (ei tietysti välttämätön) ja se vaihdelaatikon "laippa" jolla se tulee koneeseen kiinni. Muita eroja en nyt keksi