Sierran koneen vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kojamo
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Touko 2005 12:08

Sierran koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Pystyykö sierra p-100 2.0 picup-pa/ 2920 bensakoneen vm-91 kaasutinmalli vaihtaan
sierra 2.0 laser-bfg/2600 bensa vm.-89 kaasarimalliin. Tarviiko tehdä muutoksia pellin alla.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Sierran koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja henu »

kojamo kirjoitti:Pystyykö sierra p-100 2.0 picup-pa/ 2920 bensakoneen vm-91 kaasutinmalli vaihtaan
sierra 2.0 laser-bfg/2600 bensa vm.-89 kaasarimalliin. Tarviiko tehdä muutoksia pellin alla.
eiköhän sen pysty jos tässä puhutaan selkokielellä p100:sen 2.0 ohc:tä mut järkevyydestä en niinkään tiedä ku siin p100:sen koneessahan on vaan 90 hp
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Re: Sierran koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja transitman »

henu kirjoitti: eiköhän sen pysty jos tässä puhutaan selkokielellä p100:sen 2.0 ohc:tä mut järkevyydestä en niinkään tiedä ku siin p100:sen koneessahan on vaan 90 hp
Vai onko se se koppa tms. joka sen tehon "hävittää"?? sama konehan tuo luulis olevan, kuten Transitissakin sama 2.0 ohc pellin alla, mutta tehtaan lupaamat tehot on 75hp :wink:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Nus nus, mutta P100 2,0 OHC:ssä hepoja on 77kpl
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: Sierran koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

transitman kirjoitti: Vai onko se se koppa tms. joka sen tehon "hävittää"?? sama konehan tuo luulis olevan, kuten Transitissakin sama 2.0 ohc pellin alla, mutta tehtaan lupaamat tehot on 75hp :wink:
Ei ole koppa mikä tehot vie. P100:sen männät on on matalapuristeiset. Liekköpä vielä jotakin muutakin eroa.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Re: Sierran koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Jaakko85 kirjoitti:Ei ole koppa mikä tehot vie. P100:sen männät on on matalapuristeiset. Liekköpä vielä jotakin muutakin eroa.
Niinhän se vissiin piti olla Transitissakin, mut kone rempan ku tein ni tilasin taunuksen männät (tai yleisesti jotkut 2.0 ohc:hen sopivat) ja männissä ei ollut mitään eroa, eikä myöskään kannessa.
Ja nyt on keulilla is:n kone ja esim. väännössä en oo huomannu mitään eroa.

Mut kyllähän joo Transitissa ja vissii sit P100 pitäis olla se matalapuristeinen kone.

Kattelin autodatasta eli P100 ja Transitin puristussuhde on 8,2 ja riippuen Sierrasta/Taunuksesta vaihtelee 8,2 8,5 ja 9,2 välillä, taitaa olla Sierrassa ja Taunuksessa kuitenkin yleisempi tuo 9,2.

Mut eihän se jos sierraan ton koneen laittaa, on vaan vääntöö enempi, en usko sitä pienempää teho määrää pahemmin huomaavan
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Ainii ja vauhtipyörä on Transitissa ainakin aika tajuttoman kokoinen sierraan verrattuna, luulisi olevan sama vauhtipyörä ja kytkin P100. On muuten sama (siis samankokoinen) kytkin ku cossu sierrassa (240mm)

Et tuohan se pienempi vauhtipyörä tuohon sitten lisää tehoa "takaisin" :lol:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Sulla on sitten ollut jo aikasemmin ne korkeampi puriste männät siellä ?

P100 (NAE) puristussuhde 8,2:1
(puristuskorkeus 1.3mm matalampi.)
kojamo
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Touko 2005 12:08

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Elikkä se toimii sierra laserissa samalla tavalla kuin sen oma kone jos vain vauhtipyörästä on kyse. Eli koneessa ei ole muuta eroavaisuutta ei kaasuttimessa/ nokka-akselissa? Jostain tuo tehoero tulee kun muuten on sama kone.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

kojamo kirjoitti:Elikkä se toimii sierra laserissa samalla tavalla kuin sen oma kone jos vain vauhtipyörästä on kyse. Eli koneessa ei ole muuta eroavaisuutta ei kaasuttimessa/ nokka-akselissa? Jostain tuo tehoero tulee kun muuten on sama kone.
Joo nii kaasari on eri, kuten myös vauhtipyörä, kytkin ja vissiin sitten ne männät.

Eli kun (ja jos) vaihdat tuon koneen sinne niin sinun pitää vaihtaa sierran omiin osiin seuraavat: vauhtipyörä, kytkin, startti, pakosarja (todennäköisesti), kaasari (ei tietysti välttämätön) ja se vaihdelaatikon "laippa" jolla se tulee koneeseen kiinni. Muita eroja en nyt keksi
Vastaa Viestiin