Orion -87 käynnitymisongelmia...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Orion -87 käynnitymisongelmia...

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Elikkä on tossa tommonen 1.4 kaasari orioni joka lähtee lämpimänä huonosti käyntiin, saa sahata ja pitkään. Auto saa aivan liikaa bensaa, putkesta tulee mustaa kokoajan ja bensa haisee, mitenkäs tossa sais seokset kohilleen ja käynnistymään paremmin tuon?
Tarviiko hommata joku kaasuttimen korjaussarja vai onko jotain muita kikkoja?
Mitäs bensaa tommonen tykkää syödä?

Ja sitten vielä että tarviiko etujarrulevyjen vaihtoon mitään erikoisempia työkaluja? Eikös ne lähe ihan kun ottaa vaan satulan pois tieltä ja avaa yhren taikka kaks ruuvia levystä?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

voi niitä pultteja olla neljäkin siinä.. :)
ei sieltä mitään junia t...
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Juu voihan niitä olla, mutta eikös se yleensä ole vain varmistettu yhdellä taikka kahella ettei ihan pois tipu kun ottaa renkaan poies? Ainakin näin oli Hondassa aikoinaan.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

muistaakseni jos saat vain jarrusatulan helevettiin niin sitten vain vedät sen levyn pois siitä. ei se sen kummosemmin kiinni siinä ole.. paitsi että se on luultavimmin ruostunut kiinni, varaudu lekan kanssa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

On se levy yhdellä ristipäällä kiinni.
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Sitten mitenkäs tuo bensaongelma? Käynnistyminen parani huomattavasti kun pitää noin sentin verran kaasua vain, ennen koitin kaikkea pumppaamisesta pohjaan asti... Olisiko mahdollista että joku ilmaputki on tukossa?
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Mainitsit seoksista, kokeiles laittaa seosruuvi ensin kiinni ja kääntää 2,5 kierrosta auki, tällä saa karkean seoksen säädön about kohdilleen.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Tota noin, ei ole sitten mitään hajua tosta kaasarin toiminnoista, jos viittis joku tarkentaa missä moinen ruuvi on? entä jos sitä koittaa säätää ns perstuntumalla eli ottaa vähän pois ja kattoo miten toimii? Ei ole tullut noitten antiikinaikasten kaasuttimien kanssa pelattua yhtään ja tämäkin vehje tuli vaihdossa itelle ja pitäs saada tekniikkaa vähän parempaan kuntoon niin tulee siisti peli myyntiin...
Vastaa Viestiin