Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nyt on se kaasari imusarjoineen ja tiivisteineen laitettu,alakierroksilla ei kuitenkaan vääntöä ja tyhjäkäynti jossain muualla kun tuossa koneessa..ei ollenkaan siis alle 3000rpm/min.
Nesteet ei mene sekasin,mutta tekee paisuntasäiliöön vähän painetta..Kylmänä pysyy käynnissä ryyppy päällä,mutta lämpimänä sit ei..kansi käytetty irti ja laitettu uusi kansipahvi,ei vaikutusta käyntiin,joten voisko olla että se kansi olis niin jostain halki et vuotaa ilmaa? kaikki letkut imupuolelta tukittu,vaihdettu ja tarkistettu moneen kertaan,tiivisteet sama juttu...kertokaas viisaammat..vetoja kyllä tuli aika hyvin lisää ku sai weberin pierpurgin tilalle,et kiitos siitä neuvosta vaihtaa se pois..
Kato puristuspainemittarilla paineet, itsellä oli kansi halki venttiilien välistä jonka vuoksi ei kylmiltään tahtonut lähteä kunnolla käyntiin ja talvella juuri ja juuri lohkosta. Oli niin pieni et ei meinannu mitenkään näkyä mut oli silti. En kyllä muista mittasinko puristuksia kun oli tuossa kunnossa, mutta pitäishän sen näyttää alempia puristuksia jos esim. venojen välistä vuotaa läpi.
no jos sulla on nuin korkeat puristukset, niin kantta on kyllä plaanattu tai sitten siellä on palotilat/männät aika kovasti karstassa. normaalisti p.paineet pitäs olla siellä 11-13bar välillä.
Noh, ite asiaan, mites on sytkän laita ? ettei ois hiukka liian myöhäsellä ?
edit: tarkemmin kun luin tuolta toisesta topiikista, niin kyllä siinä jotain muutakin häikkää vaikuttas olevan.
Mik_ kirjoitti:mitattiin vähän aikaa sit puristuspaineet ja ne oli luokkaa 13-15 baria..
Ei oikein siitäkään johtus? vai?
onks toi 13-15 noiden neljän sylkyn eri pytyistä otetut paineet,eli noin paljo eroa eri sylinterien välillä millanen kansi,eli onko paljoki otettu kannesta lastua?
niin ja edelleen kinostas se sun nokka-akseli eli onko kuinka jyrkkä??
Noita puristuspaineita itekkin oon ihmetelly kun niin korkeat,ja kun kansi oli irti niin tuli vielä iloks huomattua että ei sitä oo edes laskettu,tai niin ainakin luulisin,eikä entisten omistajien mukaan laskettu,näky vielä tehtaan jäljiltä numerosarjakin kannen toisessa päässä..karstaa ei juuri ollenkaan männissä/palotiloissa ollu.Ja mittarikin pitäs toimia kun sillä riesaa mitattiin yhestä bemarista ja näytti oikein...eli ykkösessä oli joku vähän päälle 15, kakkosessa 13, kolmosessa ja nelosessa 14,sytkäjärjestyksen mukaan lueteltu..
Ois pitäny ottaa kuvia kun kansi oli pois...pitänee vielä alkuviikosta uudelleen mitata kun kansipahvi laitettu uusi..
Nii,ja nokka on vakio,kuten muukin kone käsittääkseni...
Nyt ilmeni kuitenki vähän sellasta et vois kuitenki kaasarissa olla jotain häikkää tai säädön puutetta...kierrokset vaihtelee käännyttäessä,oikealle tippuu,vasemmalle nousee,samoin ylämäessä nousee ja alamäessä tippuu..myös tasakaasulla ajettaessa ja sit kun laskee pois niin tippuu ja sammuu...eli oisko bensapinta väärin tai jotai muuta,huomenna puran kaasarin niin vinkkejä otetaa vastaan..
toi että oikealle nousee ja vasemmalle tippuu jne..
missäs kunnossa moottorin kumityynyt on..?
ja kuin kireellä vaijeri.. ja onko ilmavuotoja jossain eli röpöttääkö..
tulipahan mieleen kun semmoiseenkin vastaavaan oon törmänny joskus..
ei kai se vaijeri ollu mutta joku hiton letku veny kun oli liian tiukka sovitus ja tuenta aivan loppu..