Kansi halki(ko) ?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Kansi halki(ko) ?

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Eli nyt on keinot vähissä...

Tossa juttua aikasemmasta:
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=2038

Nyt on se kaasari imusarjoineen ja tiivisteineen laitettu,alakierroksilla ei kuitenkaan vääntöä ja tyhjäkäynti jossain muualla kun tuossa koneessa..ei ollenkaan siis alle 3000rpm/min.

Nesteet ei mene sekasin,mutta tekee paisuntasäiliöön vähän painetta..Kylmänä pysyy käynnissä ryyppy päällä,mutta lämpimänä sit ei..kansi käytetty irti ja laitettu uusi kansipahvi,ei vaikutusta käyntiin,joten voisko olla että se kansi olis niin jostain halki et vuotaa ilmaa? kaikki letkut imupuolelta tukittu,vaihdettu ja tarkistettu moneen kertaan,tiivisteet sama juttu...kertokaas viisaammat..vetoja kyllä tuli aika hyvin lisää ku sai weberin pierpurgin tilalle,et kiitos siitä neuvosta vaihtaa se pois.. :)
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Kato puristuspainemittarilla paineet, itsellä oli kansi halki venttiilien välistä jonka vuoksi ei kylmiltään tahtonut lähteä kunnolla käyntiin ja talvella juuri ja juuri lohkosta. Oli niin pieni et ei meinannu mitenkään näkyä mut oli silti. En kyllä muista mittasinko puristuksia kun oli tuossa kunnossa, mutta pitäishän sen näyttää alempia puristuksia jos esim. venojen välistä vuotaa läpi.
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

mitattiin vähän aikaa sit puristuspaineet ja ne oli luokkaa 13-15 baria..
Ei oikein siitäkään johtus? vai?
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

siis 13-15? aika korkeet vai? ootkos mität ehny myllylle? mulla o 1.6l:n kansi ja 2.0l:n lohko ja paineita joku 12bar....

Jos noin korkeet puristukset ni voisko olla että tarvii niiku 98/101e et skulaa kunnol?
:?: :?:
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

no jos sulla on nuin korkeat puristukset, niin kantta on kyllä plaanattu tai sitten siellä on palotilat/männät aika kovasti karstassa. normaalisti p.paineet pitäs olla siellä 11-13bar välillä.

Noh, ite asiaan, mites on sytkän laita ? ettei ois hiukka liian myöhäsellä ?

edit: tarkemmin kun luin tuolta toisesta topiikista, niin kyllä siinä jotain muutakin häikkää vaikuttas olevan.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Mik_ kirjoitti:mitattiin vähän aikaa sit puristuspaineet ja ne oli luokkaa 13-15 baria..
Ei oikein siitäkään johtus? vai?
onks toi 13-15 noiden neljän sylkyn eri pytyistä otetut paineet,eli noin paljo eroa eri sylinterien välillä :shock: millanen kansi,eli onko paljoki otettu kannesta lastua?

niin ja edelleen kinostas se sun nokka-akseli eli onko kuinka jyrkkä??
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Noita puristuspaineita itekkin oon ihmetelly kun niin korkeat,ja kun kansi oli irti niin tuli vielä iloks huomattua että ei sitä oo edes laskettu,tai niin ainakin luulisin,eikä entisten omistajien mukaan laskettu,näky vielä tehtaan jäljiltä numerosarjakin kannen toisessa päässä..karstaa ei juuri ollenkaan männissä/palotiloissa ollu.Ja mittarikin pitäs toimia kun sillä riesaa mitattiin yhestä bemarista ja näytti oikein...eli ykkösessä oli joku vähän päälle 15, kakkosessa 13, kolmosessa ja nelosessa 14,sytkäjärjestyksen mukaan lueteltu..
Ois pitäny ottaa kuvia kun kansi oli pois...pitänee vielä alkuviikosta uudelleen mitata kun kansipahvi laitettu uusi..

Nii,ja nokka on vakio,kuten muukin kone käsittääkseni...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No, onnittelut, melko tiivis pannu sulla vielä sitte on :lol:

Huom ne paineet pitäis olla 11-13bar!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vai oisko 10-12? :shock: Jos yli 12, muuttuu tiisseliksi? :D
Mikko R.
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Heinä 2005 18:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. »

Autodatan mukaan ainakin 11-13bar. Puristussuhde onkin sitten eri asia kuin puristuspaineet.
Sierra 2.0i OHC Laser -89
Sierra 1.6 Laser -89
http://mikkorace.1g.fi/
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Monteonisti kirjoitti:Vai oisko 10-12? :shock: Jos yli 12, muuttuu tiisseliksi? :D
huom, puristuspaine, eikä suhde :wink:
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Nyt ilmeni kuitenki vähän sellasta et vois kuitenki kaasarissa olla jotain häikkää tai säädön puutetta...kierrokset vaihtelee käännyttäessä,oikealle tippuu,vasemmalle nousee,samoin ylämäessä nousee ja alamäessä tippuu..myös tasakaasulla ajettaessa ja sit kun laskee pois niin tippuu ja sammuu...eli oisko bensapinta väärin tai jotai muuta,huomenna puran kaasarin niin vinkkejä otetaa vastaan.. :)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

toi että oikealle nousee ja vasemmalle tippuu jne..
missäs kunnossa moottorin kumityynyt on..?
ja kuin kireellä vaijeri.. :) ja onko ilmavuotoja jossain eli röpöttääkö..
ei sieltä mitään junia t...
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Ei kovin herkästi kone liiku kumityynyistä,ja kaasuvivussa on aika jäykkä palautusjousi et ei sekään ihan ajaessa kyllä heilu :)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

tulipahan mieleen kun semmoiseenkin vastaavaan oon törmänny joskus..
ei kai se vaijeri ollu mutta joku hiton letku veny kun oli liian tiukka sovitus ja tuenta aivan loppu.. :)
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin