Modeon -02, erot 110hp ja 125hp mallilla?
Modeon -02, erot 110hp ja 125hp mallilla?
Omistan Mondeo -02 1.8 110hp mallin, eli 81kw. Onko kyseistä mallia helppo kutitella vastaamaan tehoissaan tuota 125 heppaista mallia.. Itse olen kuullut huhua että koneissa on vain lastussa eroa?
Toinen asia sitten koskeekin, että onko (81kw/110hp) malliin saatavana lastua ja paljonkos se toisi heppoja/vääntöä?
Ainoastaan olen löytänyt Englantilaisesta firmasta tämän, mutta tämäkin on tarkoitettu tuolle 125(?) mallille http://www.superchips.co.uk/curves/Mond ... 2001on.pdf
Toinen asia sitten koskeekin, että onko (81kw/110hp) malliin saatavana lastua ja paljonkos se toisi heppoja/vääntöä?
Ainoastaan olen löytänyt Englantilaisesta firmasta tämän, mutta tämäkin on tarkoitettu tuolle 125(?) mallille http://www.superchips.co.uk/curves/Mond ... 2001on.pdf
Mondeo -02, 1.8
Onkos ylläolevalla faktaa kommenttinsa tueksi?
Ja mistäkö viriävät? Noh kyseisistä koneista en tiedä mutta kannattaako massavalmistajan tehdä kovinmontaa osaa koneeseensa jos lastulla saadaan teholuokkia jaoteltua eri maiden erilaisille vakuutuskäytänöille jne.
Esim Volvo 2.4 vaparissaan käyttää tätä. 140hp ja 170hp koneet ovat 1:1 sama kampes mekaanisesti, vain lastun ohjelmassa on eroa.
Ja mistäkö viriävät? Noh kyseisistä koneista en tiedä mutta kannattaako massavalmistajan tehdä kovinmontaa osaa koneeseensa jos lastulla saadaan teholuokkia jaoteltua eri maiden erilaisille vakuutuskäytänöille jne.
Esim Volvo 2.4 vaparissaan käyttää tätä. 140hp ja 170hp koneet ovat 1:1 sama kampes mekaanisesti, vain lastun ohjelmassa on eroa.
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
Jooh, kiitoksia vastauksista. Tämä selvensi asiaa huomattavasti. Tosin olen todella tietämätön näistä osista, joten kysyisin vielä, että mahtaako tämän "imupuolen nosto" olla mahdollinen? Eli lastu + se niin pitäisi teholukemat olla hieman lähempänä tuota 125hv mallia?lapazu kirjoitti:Noniin, nyt tulee sitä kaivattua faktaa: ( Jos vaivautuisi käyttämään hakua, niin olen kirjoittanut tästä ennenkin)
- 110 hp imupuolen nosto 7.4 mm
- 125 hp imupuolen nosto 8.5 mm
Kannet vaikuttaisivat olevan samat 1.8-2.0 koneissa, nokat (ja ilmeisesti venttiilit 2.0:ssa) eroavat toisistaan. Alakerta on sitten 1.8 (110&125) sama, mutta 2.0 on eroa porauksessa.
Imusarjasta ja läppäkotelosta en nyt valitettavasti löydä mitään, mutta tuota voisi tietysti kaivella ulkomaisilta foorumeilta. Ne siis voivat olla samat tai sitten ei.
Boksi on sama kaikissa ( Sama Finis -koodi )
Tästä voisi vetää hätäisen johtopäätöksen että sama virilastu voisi toimia molemmissa 1.8:ssa?
Mondeo -02, 1.8
Voi olla dieselissä muttei bensakoneessa. Täytyy rajoittaa sitä ilman määrää kanssa muutoin menee laihalle. Vai mitenkähän tehon pudotus olisi tehty? Siirtämällä sytytys myöhäisemmälle jolloin hyötysuhde menee huonommaksi ja kulutus kasvaa? Tuskin.Simprider kirjoitti:Kiitokset vaivannäöstä.
Voles aikoinaan erosi tosiaan tuon venttiilimäärän kohdalla mutta uusissa ja uudennihkeissä 2.4 bensavapareissa niin 140hp kuin 170hp on 20v. Sama tilanne 2.4D ja D5 kohdalla (ei koske tätä uusinta D5 versiota), sama kone tarkalleen, vain lastussa ero.
No esimerkiksi ohjaamalla imupuolen venttiilien ajoitusta jolla laihalle meneminen vältetään.WSE kirjoitti: Voi olla dieselissä muttei bensakoneessa. Täytyy rajoittaa sitä ilman määrää kanssa muutoin menee laihalle. Vai mitenkähän tehon pudotus olisi tehty? Siirtämällä sytytys myöhäisemmälle jolloin hyötysuhde menee huonommaksi ja kulutus kasvaa? Tuskin.