Penspumppu ongelma EFI ruiskussa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Sandö
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Heinä 2014 13:30

Penspumppu ongelma EFI ruiskussa

Viesti Kirjoittaja Sandö »

Projektina olisi siirtää si sierran ruisku kaasarisierraan. OHC 2 l siis kyse. Johdot vaihdettu, mutta jossain meni vikaan?? Pensapumpun releelle tulee voltteja kolmesta johdosta virrat kytkettäessä, mutta virta ei lähde pumpulle. Kaikki pitäisi olla kiinni (paitsi tulpan johdot, kun tyssäsi projekti tähän pumppuongelmaan. Harmaa virranjakaja).
Onko jollakin vastaavaa ongelmaa ollut ja ratkaisua?
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Penspumppu ongelma EFI ruiskussa

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Onkos se rele oikein kytketty?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
juhve
Viestit: 496
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Penspumppu ongelma EFI ruiskussa

Viesti Kirjoittaja juhve »

katoppa se polttoaine pumpun turvakytkin se on releen jälkeen ennen pumppua
se meinaan laukee tosi helposti jos sitä kolauttaa
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Penspumppu ongelma EFI ruiskussa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

juhve kirjoitti:katoppa se polttoaine pumpun turvakytkin se on releen jälkeen ennen pumppua
se meinaan laukee tosi helposti jos sitä kolauttaa
Tuskinpa on jälkiasennusruiskussa inertiakytkintä... :roll:

Mutta sen sijaan onko se rele oikein kytketty(?) kysyn minäkin. Siis kelan toiseen nastaan 12v ja toiseen se ECUn ohjaama maadoitus, pinnistä 22 eli sinipunainen johto. Ja niitten koskettimien läpi sitten 12v pumpulle. Vielä vähän neuvontaa koskien ihan perusasioita; kelan nastat selviää yleismittarilla, eli ne joiden väliin antaa jotain ohmi lukemaa on kelan.

Tää ei ois ensimmäinen kerta kun releen nastat menee sekaisin jolla kulla.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sandö
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Heinä 2014 13:30

Re: Penspumppu ongelma EFI ruiskussa

Viesti Kirjoittaja Sandö »

Kiitos hyvistä neuvoista.
Ongelma ratkesi, kun akun alle poksin johtonipusta pariksi viikoksi piiloutunut maadoitusjohto vihdoin löytyi. Johto kiinni miinusnapaan, niin johan releet alkoivat naksua. Kaikki oireet kyllä viittasivat maadoitusongelmaan, mutta missä....
Vastaa Viestiin