Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuli puolivahingossa hommattua (ku halvalla sai ) 2000vm 1.8bensa mondeo.Leimasta pompannu rustevikojen takia,helmat ja takakaaret.Aattelin josko tinais vielä tästä auton ku muuten tuntuu tosi hyvältä.Mutta tohtiiko tätä ees hitsata? Kuullu kauhujuttuja mondeoista joita hitsattu ja akunkenkä otettu pois nii heti ajonesto päällä......tai muuten sähköt sekasi.
Eiköhän ne tuhot ole tehty näin että hitsattu akunkengät kiinni ja sit ihmetellään kun jotain posahtanut..
Marssijärjestys..Selvitä onko radiossa koodia. jos on selvitä se sitten akunkengät irti .Kumpikin...
On sattunut että toinen on vaan irroitettu ja jotenkin on sitten pääsyt se irroitettu johto koskettaa napaa ja Ylläri sähkövikoja
Kummatkin kun irti niin ei sitä vaaraa...
Sit loppu onkin normaali räpellystä...niin ja kun akunkenkiä laittaa takas pidä auton avaimet taskussa ..
Mulle eräs scorppari teki että kuului vaan keskuslukon hurina ja ovet lukossa ja avaimet kuskinpenkillä
Kaikkea ihmisen tekemää mekaanista voi korjata..Mutta monesti onko se järkevää korjata onkin toinen juttu..
Opetetaan hivenen isää naimaan, tai sitten vaan muistutuksena: pluskenkä ensin pois ja viimeisenä kiinni! Varmuudeksi nostat vielä akun pois konehuoneesta, ja lasket ikkunat alas työn ajaksi.
Korjaus: miinus ensin irti ja viimeisenä takaisin, aivan kuin jäljempänä kerrotaan.
Viimeksi muokannut jyha, 02 Elo 2014 21:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jyha kirjoitti:Opetetaan hivenen isää naimaan, tai sitten vaan muistutuksena: pluskenkä ensin pois ja viimeisenä kiinni! Varmuudeksi nostat vielä akun pois konehuoneesta, ja lasket ikkunat alas työn ajaksi.
Miinus ensin. Plussa asentaessa ensin.
Perusteluna kun jos ekana olet ottamassa plussaa irti ja jos täräytät sen suojattoman työkalun runkoon saat luotua sähköpiirin...
Volvo 850 2.4l 10V *Kotisivut*"To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Aina oon ottanu kengän pois ku oon hitsaillu.Yks e mallin mersu on tiltannu hitsuksessa Ja kenkä oli irti.Radiossa on koodi ja näky "tunnusluku"löytyvän kirjasta.Hirvittää vain aina tämä ns,nykyautojen hitsaus
kuramoottori kirjoitti:Aina oon ottanu kengän pois ku oon hitsaillu.Yks e mallin mersu on tiltannu hitsuksessa Ja kenkä oli irti.Radiossa on koodi ja näky "tunnusluku"löytyvän kirjasta.Hirvittää vain aina tämä ns,nykyautojen hitsaus
Kumpi kenkä oli irti?
Mielenkiinnosta.
Volvo 850 2.4l 10V *Kotisivut*"To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Pösöfoorumilta lainattua:
Oikea menettely - akun irroitus ja uudelleen kytkentä
Toimenpiteet akun irrottamiseksi (3 minuutin sääntö).
Mikäli ajoneuvon akku on irrotettava, sammuta kaikki laitteet, sisävalot jne. sulje ovet jättäen kuljettajan ikkunan auki.
Katkaise sytytysvirta ja poista avain sekä kaikki diagnisointilaitteet.
Odota täydet 3 minuuttia ennen kuin irrotat akun.
BSI:n pitää päästä SLEEP (=uni) moodiin eli power save moodiin.
Älä koske tänä aikana mihinkään.
Muista, että konepellin avaaminen herättää BSI:n mikäli autossa on hälyytysjärjestelmä.
Jos akku on konepellin alla, avaa konepelti ensiksi ja jätä se auki.
807:ssa akku voidaan irrottaa kuljettajan ikkunan kautta, irrota lattian peite ensin. (huom. Kuvat ovat pelkääjän penkin alla.)
Irrota aina kaikki diagnostiikkalaitteet äläkä koske toisten ajoneuvojen laitteisiinkaan tuona 3 minuutin jakson aikana.
Akun uudelleen kytkeminen
Jos ei tuotekohtaisissa ohjeissa muuta mainita, on BSI:n herättämiseksi aina noudatettava pehmeää buuttausta, jotta varmistutaan siitä ettei BSI korruptoi omaa ohjelmistoaan.
Varmistu, että akun irroitus on tapahtunut oikein ja kuljettajan ikkuna on auki.
1. Sulje kaikki ovet
2. Ota virta-avain pois virtalukosta (jos se on jäänyt sinne)
3. Kytke akku. ÄLÄ AVAA MITÄÄN OVEA.
4. Odota 10 sekuntia
5. Kytke ajovalot päälle sivuikkunasta (kuulet bong-äänen)
6. Kytke virta päälle ja käynnistä auto. Tarkista, että kaikki toimii.HUOM: Jos mikä tahansa BSI:n ohjaama toiminne, kuten sisävalo, kytketään päälle BSI:n sisäisen toiminnan aikana, saattaa BSI rikkoa konfikuraation ja ohjelmistonsa.
Ite olen omaa pohjasta kolvannut, ei mitään ihmeellisyyksiä tullut. Miinuskenkä oli irti ja nippusiteellä käännetty sivuun. Vaikka mulla onkin dieseli niin voisin sanoa että pistä lanka palamaan.. 8)
Ei kai tässä muukaan auta Helppo homma tuo pösön akun irroitus....vaan yks sivullinen ohjeita Ite en ihan noin laajaa rojektia aatellu,mitä nuissa kuvissa.Kuhan inssille kelpais