Fiesta 1.4 1988 kaasutin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pekka63
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Kesä 2010 19:58

Fiesta 1.4 1988 kaasutin

Viesti Kirjoittaja pekka63 »

Kyseessä fiesta 1.4 vm.1988. Käsittääkseni kyseessä on Weber DFTM käsiryypyllä.
Tyhjäkäynti aivan sammumisen partaalla, ja päästöt todella rajut. Tulpat aivan nokiset.
Kun otan ilmanpuhdistajalta imusarjaan menevän letkun irti, niin tyhjäkäynti nopeutuu,
elikkäs vaikuttaa että kone ei saa tarpeeksi happea. Ilmanputsari melkein uusi ja tulpat
samoin. Kierroksilla pelaa aivan normaalisti. Kulutus tosin aivan älytön. Mikä avuksi.
Onko kellään kaasaria,tai hyviä neuvoja ?
nurppa
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Touko 2009 21:58
Paikkakunta: Juornaankylä (Askola)

Re: Fiesta 1.4 1988 kaasutin

Viesti Kirjoittaja nurppa »

Pura kaasari ja putsaa kaikki suutimet + koko kaasari.
Ford kerran niin aina Ford
tursas
Viestit: 4121
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fiesta 1.4 1988 kaasutin

Viesti Kirjoittaja tursas »

pekka63 kirjoitti:Kyseessä fiesta 1.4 vm.1988. Käsittääkseni kyseessä on Weber DFTM käsiryypyllä.
Tyhjäkäynti aivan sammumisen partaalla, ja päästöt todella rajut. Tulpat aivan nokiset.
Kun otan ilmanpuhdistajalta imusarjaan menevän letkun irti, niin tyhjäkäynti nopeutuu,
elikkäs vaikuttaa että kone ei saa tarpeeksi happea. Ilmanputsari melkein uusi ja tulpat
samoin. Kierroksilla pelaa aivan normaalisti. Kulutus tosin aivan älytön. Mikä avuksi.
Onko kellään kaasaria,tai hyviä neuvoja ?
Minkälainen se systeemi siinä ilmanputsarissa, että ottaako se kaasari kuuman ilman pakosarjalta vai kylmän putkesta. Mä olen tukkinut/pistäny poikki sen alipaineletkun kaasarin/imusarjan päästä ruuvilla. Ja sieltä ilmanputsarin päästä kattonu, että se saa kylmää ilmaa suoraan putkesta ja ottanut tötterön veke siitä välistä pakosarjalle. Nokiset tulpat ja päästöt kertoo siitä, että ryyppy jää päälle, mikä taas selviää katsomalla = ryyppyläppä makaa kiinni.
Sitten siellä on vielä se ensiökurkun toisioläppä tjs. siellä alhaalla, jonka pitäisi aueta alipaineella, sekin voi olla jumissa. Ei muuta kuin ilmanputsari veke, kone käyntiin, kaasua ja päältä kurkkimaan.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin