Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
JesseT kirjoitti:Ja siellä etutukivarsien sisäpäässähän on pallonivelet jotka ei kyllä anna yhtään periksi. Takatukivarsien uloimpia puslia (4 kpl) pitäisin myös aika oleellisina.
tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle
Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä
ZyaS kirjoitti:
tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle
Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä
Loppupeleissä yhdentekevää, mutta olinpahan OIKEASSA, tosin epävarma tiedostani...
-Ei herneitä , (vaikka piilo v..tuilua onkin havaittavissa...)
ZyaS kirjoitti:
tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle
Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä
Olikin puhe mk4 escosta. Niissä on kaikissa ne pallonivelet. Mk3 escoissa kuten sulla on vielä puslat. Tukivarret käy täysin ristiin, eli jos aikoo mk3 escoa laittaa kuntoon, niin mk4 tukivarret on hyvä ratkaisu. Itselläkin on kummasssakin koslassa.
Itse en muistaakseni joutunut tolppia irroittamaan porausta varten. Tuki on tuon mallinen: http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg
Ainut ongelma oli vääntöpiikin kohdalla liian suuri koneen kallistuminen, jolloin imusarja kalahti tukeen. Nyt laitettu vibratechnicsin moottorinkiinnikkeet ja kone pysyy paikoillaan. Noita vakio moottorinkumeja meni pari kappaletta ihan kahtiakin väännöstä.
JesseT:Olikin puhe mk4 escosta. Niissä on kaikissa ne pallonivelet. Mk3 escoissa kuten sulla on vielä puslat. Tukivarret käy täysin ristiin, eli jos aikoo mk3 escoa laittaa kuntoon, niin mk4 tukivarret on hyvä ratkaisu.
Melkosen monta 3&4 koppasta ekkeriä olen teurastanu ja kaikissa on puslat alatukivarsien sisäpäässä.. RST:n tukivarsissa kyllä on pallot.
Ei ole mk4 escoissa ikinä ollut kuin kahdenlaista etutukivartta:
"86AB 3078 A2A" ja "86AB 3079 A2A"
toinen vasen ja toinen oikea ja kumpikin nivelellä. Toki siinä nivelen ympärillä on kumisuojat ja se näyttää kyllä puslalta ennen kuin sen putsaa ja purkaa. Voi toki olla että joku on sinne joko puslat laittanut aikaisemmin tai sitten vanhemmat tukivarret (on esim. varaosana paljon halvemmat).
JesseT kirjoitti:Itse en muistaakseni joutunut tolppia irroittamaan porausta varten. Tuki on tuon mallinen: http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg
Ainut ongelma oli vääntöpiikin kohdalla liian suuri koneen kallistuminen, jolloin imusarja kalahti tukeen. Nyt laitettu vibratechnicsin moottorinkiinnikkeet ja kone pysyy paikoillaan. Noita vakio moottorinkumeja meni pari kappaletta ihan kahtiakin väännöstä.
Mutta eikös tuon tolpan joudu irroittamaan vai millä sinne toisellepuolelle vääntää muttereita kiinni. On meinaan aika ahdas väli kun on sisäloksutkin paikoillaan.
Taitaa olla Wiechers tai jotakin sinnepäin. Tilattu CRSC:n kimppatilauksessa. En tiedä mistä saisi yksittäisen. Hinta oli ainakin kimppatilauksessa varsin mukava. Olisko ollut ~40-50e ja todella hyvin istuu. Tehty tosin KE-jetin imusarjaa varten joten tuon EFI:n imusarjan kanssa on hieman tiukempaa. K-jetille on sitten ihan eri mallisensa.
JesseT: sullahan se "kirjatieto" pitäis olla hallussa?? Kun et vastaankaan ole väittäny?? Tosiaan pihalla seisoo kaverin RST S2, ajettu 128 Tkm, originellit palloalatukivarret (sisäpäässä).. Talossa uudesta ollu -88 Orkku, ajettu pian puolimiljoonaa, tukivarressa oli pusla ja olis edelleen ellen olis tilannu RST:n tukivartta..
Kirjatieto ei vain yksinkertaisesti tunne mk4:sen puslallista tukivartta. 86 on tukivarsimalli vaihtunut pois puslallisesta, kaikissa malleissa. No kerropas sitten mistä tuon RST:n tukivarren tilasit ja oliko tarjolla myös puslalla oleva vaihtoehto?
Nostellaanpa vanhaa aihetta. Eli kysyisin onko kenelläkään kokemusta gmax alustasarjasta mk4 escortissa? http://www.larkspeed.com näyttäisi olevan 195£ alustasarja eli ~280€ äkkiä laskettuna.
Mitä puslien hintatasoon tulee ja välttämättä haluaa uretaanipuslat, niin kannattaa katsoa myös deflex:in hinnat. http://www.deflex.co.uk/
ZOO Roll centre correctors
ZOO Fully adjustable rose jointed rear link kit
Onko kellään kuvia/tietoa enemmän tommosista seteistä?
Ja mitä tuo rose jointed tarkoittaa suomeksi?
On tässä etsiskellyt escon taka akselistoon palikkaa vinkkejä otetaan vastaan...
Kannattaako ostaa vaan vakaajallinen kelka setti vaiko kenties säädettävä?