1,6 CVH nostajat
Kansityöt,pakosarja,nokka(kiinteät nostimet ) ruisku (4jällä läppärungolla) ja tietysti moottorin ohjaus... Näin siis engelsmannit. Tehoa oli jotain 178Bhp.
Tuskin kannattaa koittaa päästöjä-tai eihän sitä koskaan tiiä...
Ehken kuitenkin katuautossa tommonen 130-140hp on realistinen tavoite
Edit: ZyaS näköjään ehti vastata samalla ,kun olin laittamassa tuttia
Tuskin kannattaa koittaa päästöjä-tai eihän sitä koskaan tiiä...
Ehken kuitenkin katuautossa tommonen 130-140hp on realistinen tavoite
Edit: ZyaS näköjään ehti vastata samalla ,kun olin laittamassa tuttia
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Re: 1,6 CVH nostajat
Mistähän mahtas tänäpäivänä saada noita saabin venntiilinsäätöpaloja nostimen sisään, täytyis rakentaa yhdet kovat nostimet jokkis moottoriin. Motonet myy täälläpäi eioota ja verkkokaupassakin mainitsee, että vain hajakokoja löytyy. Parista varaosaliikkeestäkin käynyt kysymässä, mutta eioota sielläkin.
Re: 1,6 CVH nostajat
NIIN ja kyllä ainakin tällä seudulla tiedetään mikä moottori on kyseessä jos on OHC tai CVH ei tuo nyt niin vaikeaa, ole toinen oli Taunuksissa ja Sierran alkupäässä ja toinen Escoissa ja viimeset Sierroissa,ei vaikea?
Ja eikös ne CVH venttiilit ole kallistetutkin? siitähän tuo lyhennyskin kuulemma tulee?
Ja eikös ne CVH venttiilit ole kallistetutkin? siitähän tuo lyhennyskin kuulemma tulee?
Re: 1,6 CVH nostajat
KentCams ilmottaa mekaanisille kepeilleen 0,30mm ja 0,35mm ja kireimmälle yksilölle 0,35mm ja 0,40mm .... sit cvh27 ja 28 kepit haluaa 0,22"-0,24" eli oisko jotain 0,50mm luokkaa.?
Hyvät hydraulit kyl pysyy mukana siä 7000rpm ja hiukan ylikin , suurin ongelma tulee venttiilien jousista.. ei kannata ees yrittää vakio jousilla sitä 6000rpm enempää.
RS1600i mallissahan on mekaaniset vakiona.. tosin ovat harvassa... jos ihan semmosen nostimet laittaisit?
Hyvät hydraulit kyl pysyy mukana siä 7000rpm ja hiukan ylikin , suurin ongelma tulee venttiilien jousista.. ei kannata ees yrittää vakio jousilla sitä 6000rpm enempää.
RS1600i mallissahan on mekaaniset vakiona.. tosin ovat harvassa... jos ihan semmosen nostimet laittaisit?
käyttikset: Mondeo 2.0i Ghia STW -02 , Galaxy 1.9 TDI PD Ghia -01
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
Re: 1,6 CVH nostajat
Mitkähän jouset sitten sinne kannattais laittaa? Kellään kokemusta noista pöson xu mottoorin jousista tai kävishän sinne volvon vinokoneen jousetkin, mutta onko nääkään sitten vakioita kummemmat. Tarkotus ois kummiskin kierrättää konetta sinne 8000rpm hujakoille.
Re: 1,6 CVH nostajat
Mulla on pakopuolella millin prikat varrenkummin ja jousen välis, ja on imutkin ainakin 7000 asti vielä mukana pysyny. Nokka on tosin vaan 1.8:n vakio, samoin nostajat 1.8:n vakiot rullat.
Jos liikaa lisää jousipainetta niin keinunpultti on seuraava sulake.
Jos liikaa lisää jousipainetta niin keinunpultti on seuraava sulake.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1,6 CVH nostajat
Oma cvh sieti hyvin 7000kierrokseen asti, ehkä jopa reilusti yli (oletan, loppui vain kierrosmittarista merkit kesken). Sen jälkeen huomasi että alkoi sekoilemaan. Vakio nostajat käytössä mutta vieterit oli catcamssin ja nokka oli saman puljun cvh22:n. Oli tosin 1.3litrasen kansi tappiin höylättynä ja muutenkin dremelillä työstetty ja puunattu.
Dynometriin en ehtinyt (kiitos varkaiden). Mutta voimaa oli sen verran että jos sen motin olisi istuttanut fiatiin niin pitojen kanssa tulee iso ongelma.
Valitettavasti en hakemaasi konversiosta tiedä mitään, ajattelin vain kertoa oman vääntöni jos vaikka tulee semmonen olo ettei välttämättä tarvi suorittaa sitä operaatiota.
Dynometriin en ehtinyt (kiitos varkaiden). Mutta voimaa oli sen verran että jos sen motin olisi istuttanut fiatiin niin pitojen kanssa tulee iso ongelma.
Valitettavasti en hakemaasi konversiosta tiedä mitään, ajattelin vain kertoa oman vääntöni jos vaikka tulee semmonen olo ettei välttämättä tarvi suorittaa sitä operaatiota.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: 1,6 CVH nostajat
Joku oli noita XU-koneen jousia mittaillut ja eroa on cvh vakioon selvästi. Kumminkin kasvattamalla jousien jäykkyyttä ja tuollaiset kierrokset kun 8000 niin rasitukset kasvaa aikalailla. Emax sanoikin aikaisemmin jo, että keinuvivun pultti tulee seuraavana vastaan kestävyydessä.
Itellä ainakin vakiojouset skulas kanssa vielä 7000 jälkeen. Tosin on vakio nostajat vaihtunut Newman camsin koviin ja ovat selkeästi kevyemmät kuin vakiot.
Itellä ainakin vakiojouset skulas kanssa vielä 7000 jälkeen. Tosin on vakio nostajat vaihtunut Newman camsin koviin ja ovat selkeästi kevyemmät kuin vakiot.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89