Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Kenelläkään kyseisessä vempeleessä tullut tuota ilmoitusta? myös moottorin merkkivalo palaa iloisesti keltaisena kojetaulussa. Moottorista tippuu tehot saman tien kun ilmoitus tulee. Poistuu hetkeksi kun sammuttaa ja käynnistää auton uudelleen?
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Kahta syytä ainakin tarjolla: Välijäähy jäässä tai DPF tukossa.
Ensimmäiseen on vähän liian lauhat kelit ainakin etelä-Suomessa.
Minkä laista ajoa tulee? Jos ajetaan vain lyhyttä pätkää niin DPF voi tukkeentua kun regenerointi ei pääse alkaamaan tai ei ehdi mennä loppuun.
Ensimmäiseen on vähän liian lauhat kelit ainakin etelä-Suomessa.
Minkä laista ajoa tulee? Jos ajetaan vain lyhyttä pätkää niin DPF voi tukkeentua kun regenerointi ei pääse alkaamaan tai ei ehdi mennä loppuun.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
tuo nyt voi johtua miljoonasta eri asiasta ja epäilen johtuuko yllä olevasta. Testeriin kiinni .
Re: Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Joo, maanantai aamuna on aika pajalle... Aina vaan rupee kylmä hiki valumaan kun, tota valoa ei kauheesti haluais nähdä...
Re: Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Itellä kävi vasta sama homma. SEn lisäksi ei enää käyntiin lähtenyt. 1 suutin paskana, 2 suutinta suuri ohi vuoto, EGR juminut auki. 1000€ ei hommaan riittänyt.
seuraavaks menee EGR pois ohjelmointiin, EGR meinas tuhota koko moottorin
seuraavaks menee EGR pois ohjelmointiin, EGR meinas tuhota koko moottorin
Re: Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Itsellä oli noin parikuukautta sitten jo tuosta EGR.stä harmia ja se meni silloin vaihtoon. Nyt sanoivat pajalla, että imusarjan paine-anturissa olisi ollut vesi helmi ja putsasivat anturin ja laittoivat takaisin. Eli vika koodi oli sellainen että ahtopaineen ja ilmanpaineen erot eivät pysyneet arvoissaan. Kyllähän minä korjaamolta pääsin kotiin, mutta heti kun seuraavaksi lähdin liikenteeseen, niin taas sama ralli ja moottorin merkkivalo palaa. No ei muuta kun takaisin pajalle ja Keskiviikkona tutkitaaan lisää kun on samalla 120000km huolto. Kuulemma tällä viellä uskaltaa ajaa 

-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 01 Maalis 2014 17:23
Re: Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Selvisikö tämä tapaus millä lailla? Itselläni oli samankaltaiset oireet, ensin vaihdettiin egr-venttiili ja tehtiin jotain polttoainekiskolle. Siitä on nyt pari kuukautta ja oireilu alkoi taas. Tehot lähtee ja sekä moottorin varoitusvalo että engine malfunction palavat. Tutkin itse lukijalla ja se antoi vikakoodin P0069 Manifold absolute pressure
Re: Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Tutkikaapa ensin ilmansuodatin ja vaihtakaa tarpeen mukaan. Vai joko ratkaisuja on löytynyt?
Re: Focus 1.6 tdci vm:2010 Engine malfunction
Toi on aika suuriinpiirteinen vikakoodi, eikä selvitä komponentin kuntoa millään tavalla. Todennäköisesti paineanturi on pökäleenä, mutta toihan voi johtua myös siitä, että paine ei ole oikealla vaihteluvälillä - alipainevuoto esim. Ton painenanturin testaamiseen saattais löytyä ohjeet autodatasta, mutta ei pitäis olla hirvittävän kallis osa.
Ja noita suutinongelmia common rail koneissa voidaan ehkästä ensisijaisesti vaihtammalla naftasuodatinta ja tyhjentämällä vesiä pois suodattimesta. Vaihtoväli yleisesti henkilöautoissa on mielestäni vedetty liian pitkälle, eikä tekis pahaa jos sen vaikka joka huollon yhteydessä vaihtais. Tai joka toisen.
Ja noita suutinongelmia common rail koneissa voidaan ehkästä ensisijaisesti vaihtammalla naftasuodatinta ja tyhjentämällä vesiä pois suodattimesta. Vaihtoväli yleisesti henkilöautoissa on mielestäni vedetty liian pitkälle, eikä tekis pahaa jos sen vaikka joka huollon yhteydessä vaihtais. Tai joka toisen.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi