1,8 kansipahvin uusiminen
1,8 kansipahvin uusiminen
Terve
Auto on mondeo 2001 1,8 Paisuntasäiliössä alkoi porisemaan ja alkoi kansiremppa.Millä ootte lukinnu kampiakselin ,kun kampiakselin päässä olevaa pulttia avataan.
Ei löytyny vauhtipyörän kohdalta mitään paikkaa mistä olis päässy lukitsemaan sen?
Nyt on pultti irti ,mutta kasatessa pitäisi saada lukittua.
Ja kampiakseli liikahti avatessa pulttia ,niin nyt on jakokin sekaisin.
Meneekö jako paikalleen jos 1.sylinterin mäntä on ykk:ssa ja nokkaakselin päässä on se 5mm lattarauta.
Vai löytyykö muita ajotus merkkejä?
Minkähän kokoinen tappi on joka laitetaan laturin alapuolelta ajotus merkiksi?
Neuvoista kiitollinen
Auto on mondeo 2001 1,8 Paisuntasäiliössä alkoi porisemaan ja alkoi kansiremppa.Millä ootte lukinnu kampiakselin ,kun kampiakselin päässä olevaa pulttia avataan.
Ei löytyny vauhtipyörän kohdalta mitään paikkaa mistä olis päässy lukitsemaan sen?
Nyt on pultti irti ,mutta kasatessa pitäisi saada lukittua.
Ja kampiakseli liikahti avatessa pulttia ,niin nyt on jakokin sekaisin.
Meneekö jako paikalleen jos 1.sylinterin mäntä on ykk:ssa ja nokkaakselin päässä on se 5mm lattarauta.
Vai löytyykö muita ajotus merkkejä?
Minkähän kokoinen tappi on joka laitetaan laturin alapuolelta ajotus merkiksi?
Neuvoista kiitollinen
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Pistäpä tuonne tarkennettuun haku-ikkunaan *ajoitus*, niin saat paljon ohjeita,(ja jonkinverran muutakin) joista voit valita omaan autoosi sopivat.sulo200 kirjoitti:Terve
Auto on mondeo 2001 1,8 Paisuntasäiliössä alkoi porisemaan ja alkoi kansiremppa.Millä ootte lukinnu kampiakselin ,kun kampiakselin päässä olevaa pulttia avataan.
Ei löytyny vauhtipyörän kohdalta mitään paikkaa mistä olis päässy lukitsemaan sen?
Nyt on pultti irti ,mutta kasatessa pitäisi saada lukittua.
Ja kampiakseli liikahti avatessa pulttia ,niin nyt on jakokin sekaisin.
Meneekö jako paikalleen jos 1.sylinterin mäntä on ykk:ssa ja nokkaakselin päässä on se 5mm lattarauta.
Vai löytyykö muita ajotus merkkejä?
Minkähän kokoinen tappi on joka laitetaan laturin alapuolelta ajotus merkiksi?
Neuvoista kiitollinen
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Löysin tuolta netin ihmeellisestä maailmasta ohjeita.
http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/l/bl876f.htm
http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/l/bl876f.htm
Mondeo -09 2.5T


Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Kiitos vaan ,mutta ei noista vielä ollu apuja .Olisko joku tehnyt vastaavaan ketju koneeseen kansi remppaa ?
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
No eipä ole täälläkään omaa kokemusta tuosta koneesta
. Mutta tuolla Sealey`n ohjeissa http://www.ccw-tools.com/uploads/images ... 152.V2.pdf on noita työkaluja - taulukon mukaan 1.8 Duratecciin sopii VS4734 eli kolmas ylhäältä. Jollain tuon tapaisella saa hihnapyörää pideltyä. Eihän tuokaan ole lukitustyökalu, mutta eihän sen tarvitsekaan, koska tarkistat TDC:n joka tapauksessa kiristyksen jälkeen, eikös?
Toinen vaihtoehto olisi ottaa startti irti ja lukita vauhtipyörä sopivalla työkalulla tai virityksellä.
PS. Aiotko vaihtaa ketjun samalla vai eikö sitä saa yläkautta kannesta irti , vaikka nokkapyörän irrottamalla?

Toinen vaihtoehto olisi ottaa startti irti ja lukita vauhtipyörä sopivalla työkalulla tai virityksellä.
Menee.sulo200 kirjoitti:Meneekö jako paikalleen jos 1.sylinterin mäntä on ykk:ssa ja nokkaakselin päässä on se 5mm lattarauta.
Ei tietääkseni.sulo200 kirjoitti:Vai löytyykö muita ajotus merkkejä?
Se on se lyhyempi tappi, nyt ei ole sen pituutta tässä käsillä...sulo200 kirjoitti:Minkähän kokoinen tappi on joka laitetaan laturin alapuolelta ajotus merkiksi?
PS. Aiotko vaihtaa ketjun samalla vai eikö sitä saa yläkautta kannesta irti , vaikka nokkapyörän irrottamalla?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Joo kiitoksia .Tuli vähän varmuutta omiin ajatuksiin.Tota startin poistoa täytyy kokeilla .Se varmaan onnistuu.
Sylinterin kantta ei saa pois ilman jakoketjun kannen poistamista.
Sylinterin kantta ei saa pois ilman jakoketjun kannen poistamista.
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Nyt on kansipahvi vaihdettu kone nipussa,mutta käyntiin ei lähde kuin kaasu pohjassa ja silloinkin käy ravistaen.
Ajotus merkit on niin kuin pitääkin ,mutta ihan kuin sytytys olisi myöhäsellä .Pakoputkessa paukkuu ja katin jälkeinen osa pakoputkesta hehkuu punasena.
Eikös koneen pitäisi itse hakea sytytys kohdalleen vai saako sen jotenkin huijattua kohdilleen.?
Ajotus on tarkistettu moneen kertaan ja se on kohdallaan.
Ajotus merkit on niin kuin pitääkin ,mutta ihan kuin sytytys olisi myöhäsellä .Pakoputkessa paukkuu ja katin jälkeinen osa pakoputkesta hehkuu punasena.
Eikös koneen pitäisi itse hakea sytytys kohdalleen vai saako sen jotenkin huijattua kohdilleen.?
Ajotus on tarkistettu moneen kertaan ja se on kohdallaan.
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
mistäämitääntiedä mutta...
Tulpanjohdot on varmaankin oikeassa järjestyksessä (puolalla) ? esim tuolla http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=177605 lopussa on järjestystä zeteciin.
Puristukset varmaankin tulisi omasta mitattua seuraavaksi. (jotta venttilit ei ole ottaneet kontaktia mäntiin kasatessa)
Sytytyksen ajoitus ei vaadi säätöä.
Tulpanjohdot on varmaankin oikeassa järjestyksessä (puolalla) ? esim tuolla http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=177605 lopussa on järjestystä zeteciin.
Puristukset varmaankin tulisi omasta mitattua seuraavaksi. (jotta venttilit ei ole ottaneet kontaktia mäntiin kasatessa)
Sytytyksen ajoitus ei vaadi säätöä.
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Tulpan johdot on oiken tarkistettu pariin kertaan.Puristukset on mitattu kasaamisen jälkeen ja kaikissa on tasaiset lukemat.
Korjaus kirja löytyy ,mutta siinä ei ole aiheesta mitään.
Korjaus kirja löytyy ,mutta siinä ei ole aiheesta mitään.
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Hihnapyöräkin on oikeassa asennossa - pultti menee reiästä kotelossa olevaan reikään, kun kampiakseli on kohdallaan? Triggerilevyhän on siinä hihnapyörässä kiinni.sulo200 kirjoitti:Ajotus on tarkistettu moneen kertaan ja se on kohdallaan.
Viimeksi muokannut yritäedes, 30 Tammi 2014 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Vaikuttaa siltä, että ajoitus on nyt vialla. Toi zetecin kaksoiskipinäpuola on vaikea saada väärin toimimaan ja kuvaamasi käy ryskyttäen ja katti hehkuu punasena viittais, että sytytys on pahasti jäljessä. Näissä kun ei ole kärjellistä tai muuten millään lailla mekaanista sytytystä niin mahdollisuudeksi jää parin hampaan heitto jaossa tai sitten kampiakselin asentoanturin toimimattomuus. Eli kampiakselilta saatava impulssi on perussuure, jonka mukaan sytytys ja suihkutus tapahtuu, joka tarkoittaa, että se ei käytännössä voi olla ikinä keskenään epäsynkrossa. Veikkaan silti, että jako on parilla hampaalla sekaisin, tuohon kampiakselin asentoanturiin kun ei tarvitse koskea ollenkaan kansirempassakaan, johtosarjakin menee lohkon vierestä muistaakseni.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Täytyy ajotusta katella vielä uudestaan. Mikähän ohmi luku kampiakselintunnistimessa vois olla ,niin vois tarkastaa sen.
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Napojen 1 ja 2 väliltä, liitin irtikytkettynä tyypillisesti 400Ω
Nokka-akselin asentoanturilla sama juttu ja arvo tyypillisesti 500Ω
Nokka-akselin asentoanturilla sama juttu ja arvo tyypillisesti 500Ω
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Kiitoksia.montako volttia pktäis johtoon tulla?
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Tämänkö jo tarkistit? Ennemmin ei kannata muita vikoja kattella.yritäedes kirjoitti: Hihnapyöräkin on oikeassa asennossa - pultti menee reiästä kotelossa olevaan reikään, kun kampiakseli on kohdallaan? Triggerilevyhän on siinä hihnapyörässä kiinni.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Todennäköisesti 5V, voi vaihdella, ei välttämättä ole vakio. Mutta sillä ei ole merkitystä, sillä anturi yleensä toimii yhdessä lenkissä, josta tulevaa jännitettä tai impulssia anturi muuttaa ohjainlaitteelle. Eli aina ei voi tietää kuuluuko tulla jännitettä vai mitä. Ohjeen mukaan mitataan sen anturin vastus navoilta. Jos edelleen epäillään, että anturi ei toimi oikein huolimatta, että on mittaamalla todettu toimivaksi mitataan seuraavaksi johtosarja. Tässä tarvitaan hieman edistyneempää yleismittaria, joka antaa äänimerkin kun piuhat on yhdessä.sulo200 kirjoitti:Kiitoksia.montako volttia pktäis johtoon tulla?
Johtosarja mitataan anturin liittimeltä ohjainlaitteen moninapaliittimeen.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: 1,8 kansipahvin uusiminen
Musta kantiseen on tullut tehtyä ja silloin jäi joku alipainen letku imusarjan takaa laittamatta niin kävi huonosti ja lähti heikosti käymään. Piti vinkuvaa ääntä niin oli helppo lähteä etsimään vikaa silloin.sulo200 kirjoitti:Kiitos vaan ,mutta ei noista vielä ollu apuja .Olisko joku tehnyt vastaavaan ketju koneeseen kansi remppaa ?
Jakopään tein juuri omaan focukseen niin hinha menee tosi helpolla väärin yhdellä hampaalla jos ei nokat ole tosiaan tuolla 5mm latalla ajoitettu (oli 3mm vain itsellä) ja imunokka yhden hampaan meni ensin myöhäisellä. Ei kierrä kunnolla yli 6000rmp:n ja ääni muuttuu koneessa muutenkin (imu "murina" puuttuu)
gti golo palloilija