Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Ensiksikin noista varoitussignaaleista mittaristossa. :shock: Hyvä asia. Vaati tottumista vanhaan autoon verrattuna, mutta huomautukset/varoitukset mm. säätilasta/kelistä ovat erittäin hyvä asia. :!:
Sitten autojen toimitusaikatauluista: Fordilla on ollut muihin eurooppalaisiin nähden hyvä vuosi; markkinaosuuksia ollaan kasvatettu ja se tuntuu myös toimitusten venymisinä - samoilla kapasiteeteillä kun tehdään näitä tilattujakin autoja.
Torque Vectoring Control
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Punaista pakkasvaroitusta pidän kuitenkin liioitteluna. Ainakin pysyvästi palavana. Lämpömittari riittäisi.
Focus mk3 EcoBoost
ynjevi
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Varoitusvalo voisi olla fiksu, jos se mittaisi todellista tienpinnan lämpötilaa. Vaikka haarukalla +3 - -5 astetta. Ilman lämpötilan nyt haistaa ja näkee ympärillään.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Kirjoittelin perjantaina 13. päivä otsikon "Olen iloinen koska..." alle seuraavaa:
vorkki kirjoitti:...tilaamani Focus piti myyjältä saamani ennakkoinfon mukaan valmistua tehtaalla tänään. Onko perjantai 13. päivä tässä kohtaa hyvä vai huono asia, jää nähtäväksi... toivottavasti parempi kuin normimaanantai.
Tänään kolahti sähköpostiini mm seuraavan tekstin sisältänyt viesti:
Hyvä "vorkki",
Uusi autonne on nyt valmistettu. Valmistajan arvio autonne saapumisajankohdasta Turkuun on 11.1.2014.
Mikäli teille on herännyt lisäkysymyksiä autokauppaanne liittyen, olettehan yhteydessä.
Oheisesta linkistä voitte ennakkoon tutustua uuteen Fordiinne ja sen ominaisuuksiin.
http://www.ford.fi/HuoltojaVaraosat/Omi ... pikaoppaat
Tämähän siis jo näytti kohtuullisen mukavalta. Kunnes automyyjä soitti ja kertoi olevan hieman kerrottavaa valmistetusta autostani... Auto on siis tehty, mutta ei ihan niillä varusteilla, joilla tilaus viimein tehtiin... Auto on valmistunut nillä spekseillä, joilla tilaus alussa laitettiin sisään. Sen jälkeen tehtiin vielä pariin otteeseen tarpeellisia muutoksia joilla autosta lopulta saatiin mieleinen. Tilaussopimuskin uusittiin viimeisimmän speksauksen mukaiseksi. Sitten aikanaan tilaus jo lukittuikin ja jäätiin odottamaan.

Nyt kun odotus lähenee loppuaan, tuli pieni kylmä suihku vastaan. Jossain vaiheessa on virhe tapahtunut, eikä tässä ketään ole tarve syytellä eikä alkaa maailmaa sen kummemmin parantamaan, tapahtunut mikä tapahtunut. Mutta jotain tarttis tehdä... sovittiin että nukutaan yön yli ja mietitään vaihtoehdot. Odotan myyjältä esityksiä vaihtoehdoista, koska heillä varmasti on enemmän kokemusta tällaisesta kuin minulla. Tuskin tämä autoliikkeelle ainutkertaista on.

Ainakin vaihtoehtoina lienee ottaa auto vastaan sellaisena kuin se tulee ja odottaa pientä kompensaatiota? Toisena vaihtoehtona tilata auto uudelleen ja aloittaa uusi kuukausien odotus. Mitä muita vaihtoehtoja voisi tulla kyseeseen?
Focus mk3 EcoBoost
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja taky »

vorkki kirjoitti: Ainakin vaihtoehtoina lienee ottaa auto vastaan sellaisena kuin se tulee ja odottaa pientä kompensaatiota? Toisena vaihtoehtona tilata auto uudelleen ja aloittaa uusi kuukausien odotus. Mitä muita vaihtoehtoja voisi tulla kyseeseen?

Koko kaupan peruminen sanktoitta.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Kaupan peruminen toki vaihtoehtona, mutta se ei houkuttaisi nyt, kun autokuume hieman on herännyt ;)

Tänään kun selvisi lopullisesti mitä varusteissa on pielessä, alkoi selvitä vaihtoehdotkin. Väärät vanteet ja renkaat ovat helposti korvattavissa, mutta toivottua isompien vanteiden mukanaan tuoma isompi kääntösäde ja siten tietty kömpelyys ei. Audio 7:n tilalle tullut Audio 3, jonka päivittämismahdollisuutta Pioneerin jälkiasennusvarusteilla selvitetään niin että taso olisi vähintään Audio 7:n luokkaa. Näitä vaihtoehtoja nyt tietysti tarjottiin edellä mainittujen lisäksi.

Vaihtoehtoja siis pelkistetysti, numerot ei millään tavalla tärkeysjärjestyksessä:
1. perua kauppa
2. ottaa tulossa oleva auto vastaan puutteineen
3. korjattavissa olevat varustepuutteet korjataan mahdollisuuksien mukaan ja ne puutteet mitä jää, hyväksytään
4. tehdä uusi tehdastilaus ja odotella taas sen 10-12 viikkoa lisää
5. katsoa olisiko "nopeaan toimitukseen" mitään muuta sopivaa ja houkuttelevaa autoa tarjolla
6. ?

Ykkönen ei kovasti houkuta koska kaupan ehdot oli aivan mainiot. Pitäisi autonvaihtojutut aloittaa taas alusta ja etsiä vanhalle koslalle sopiva hyvitys jostain. Kakkonen on mahdollista mutta todennäköisesti puutteet jäisi harmittamaan takaraivossa ja autoon ei koskaan olisi täysin tyytyväinen. Kolmonen voisi olla hyvä kunhan toteuttamismahdollisuuksista kuulee tarkemmin. Nelonen täysin mahdollinen ja olisi taas tilaisuus vielä kerran päivittää tilauksen sisältö, haittapuolena pitkä odotus uudelleen mutta vanhalla ajo olisi halpaa sen aikaa. Vitonen mahdollinen mutta sopivasti varusteltuja lompakolle sopivia heikosti tarjolla. Perus-Focuksen tilalle olisi kyllä sopivia ST-yksilöitä tarjolla mutta hinnankorotus tilattuun olisi tietysti lompakolle liian iso pala niin prosentteina kuin euroinakin vaikka muuten houkuttaakin tehon tuplaus, ja tässä tapauksessa kankea kääntyvyys olisi sama kuin nyt tulossa olevan kanssa. Mitäs vielä?
Focus mk3 EcoBoost
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

vorkki kirjoitti:...Väärät vanteet ja renkaat ovat helposti korvattavissa, mutta toivottua isompien vanteiden mukanaan tuoma isompi kääntösäde ja siten tietty kömpelyys ei...
Tähän kömpelyyteen liittyen, että kuinkahan paljon nuo isompien vanteiden mukanaan tuomat rajoittimet kääntösädettä oikeasti pienentävät? Kokemusta normaalista parkkipaikkapyörittelystä on ilman näitä ja näiden kanssa, enkä mielestäni huomannut olennaista eroa tuossa kääntyvyydessä. Vähän kömpelöhän tuo mk3 on mk2-korimalliin verrattuna isomman kääntösäteen vuoksi jo muutenkin, mutta oman kokemuksen perusteella en olisi tuosta asiasta kovinkaan huolissani.
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Fordsonson kirjoitti:Tähän kömpelyyteen liittyen, että kuinkahan paljon nuo isompien vanteiden mukanaan tuomat rajoittimet kääntösädettä oikeasti pienentävät?
Tuskin tuo kynnyskysymys on vaikka kääntösäde päivittäisellä ajoreitillä tärkeä onkin. Duunin pihassa on 180 asteen käännös jossa betonia pitää väistellä. Normifocus kääntyy siinä kyllä, kuten kaikki muutkin ajamani autot tähän asti kun ottaa ajolinjat tarkasti. Paitsi poikkeuksen muodostaa nykyinen Fiat 500 isommalla 1,4 koneella. Ainoa auto jota siinä on joutunut vekslaamaan joka kerta kun etupyörät ei tarpeeksi käänny...
Focus mk3 EcoBoost
Maracaia
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Syys 2013 18:52

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Maracaia »

vorkki kirjoitti:Kaupan peruminen toki vaihtoehtona, mutta se ei houkuttaisi nyt, kun autokuume hieman on herännyt ;)

Tänään kun selvisi lopullisesti mitä varusteissa on pielessä, alkoi selvitä vaihtoehdotkin. Väärät vanteet ja renkaat ovat helposti korvattavissa, mutta toivottua isompien vanteiden mukanaan tuoma isompi kääntösäde ja siten tietty kömpelyys ei. Audio 7:n tilalle tullut Audio 3, jonka päivittämismahdollisuutta Pioneerin jälkiasennusvarusteilla selvitetään niin että taso olisi vähintään Audio 7:n luokkaa. Näitä vaihtoehtoja nyt tietysti tarjottiin edellä mainittujen lisäksi.

Vaihtoehtoja siis pelkistetysti, numerot ei millään tavalla tärkeysjärjestyksessä:
1. perua kauppa
2. ottaa tulossa oleva auto vastaan puutteineen
3. korjattavissa olevat varustepuutteet korjataan mahdollisuuksien mukaan ja ne puutteet mitä jää, hyväksytään
4. tehdä uusi tehdastilaus ja odotella taas sen 10-12 viikkoa lisää
5. katsoa olisiko "nopeaan toimitukseen" mitään muuta sopivaa ja houkuttelevaa autoa tarjolla
6. ?

Ykkönen ei kovasti houkuta koska kaupan ehdot oli aivan mainiot. Pitäisi autonvaihtojutut aloittaa taas alusta ja etsiä vanhalle koslalle sopiva hyvitys jostain. Kakkonen on mahdollista mutta todennäköisesti puutteet jäisi harmittamaan takaraivossa ja autoon ei koskaan olisi täysin tyytyväinen. Kolmonen voisi olla hyvä kunhan toteuttamismahdollisuuksista kuulee tarkemmin. Nelonen täysin mahdollinen ja olisi taas tilaisuus vielä kerran päivittää tilauksen sisältö, haittapuolena pitkä odotus uudelleen mutta vanhalla ajo olisi halpaa sen aikaa. Vitonen mahdollinen mutta sopivasti varusteltuja lompakolle sopivia heikosti tarjolla. Perus-Focuksen tilalle olisi kyllä sopivia ST-yksilöitä tarjolla mutta hinnankorotus tilattuun olisi tietysti lompakolle liian iso pala niin prosentteina kuin euroinakin vaikka muuten houkuttaakin tehon tuplaus, ja tässä tapauksessa kankea kääntyvyys olisi sama kuin nyt tulossa olevan kanssa. Mitäs vielä?
Kattos vaan, vähän niinkuin jouduit samaan veneeseen. Minullakin tuli noita muutamia lapsuksia tilauksessa. Itse en lähtenyt Pioneerin jälkiasennuksilla kikkailemaan Audio 3:n päivitystä lähemmäs Audio 7:aa, kun mietin, ettei lähdetä repimään ovipaneeleita auki ja jälkiasentelemaan kaiuttimia - > saattaa jäädä rämisemään tms. Myöskään tummennuksia en sitten jälkikäteen ottanut, vaan kompensaatio hoidettiin muulla tavalla. Olen noihin ratkaisuihin tyytyväinen: Audio 3 on hyvin BT-ominaisuuksineen vastannut minun tarpeitani ja muiden autojen tummennuksia katsellessa ovat ne alkaneet tuntua hieman teinix-meiningiltä.

Sinulla toki on vielä se etu, että auto taitaa vielä olla Saksan päässä, eikä Suomeen tulossa. Ovatko ne puutteet nuo renkaat/vanteet ja Audio 3? En oikein ymmärtänyt tuota lausetta "Väärät vanteet ja renkaat ovat helposti korvattavissa, mutta toivottua isompien vanteiden mukanaan tuoma isompi kääntösäde ja siten tietty kömpelyys ei." Eikös nuo nyt voi vaihtaa ns. "heittämällä"? Silloin eroksi jäisi vain tuo radio...
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Maracaia kirjoitti:Kattos vaan, vähän niinkuin jouduit samaan veneeseen. Minullakin tuli noita muutamia lapsuksia tilauksessa. Itse en lähtenyt Pioneerin jälkiasennuksilla kikkailemaan Audio 3:n päivitystä lähemmäs Audio 7:aa, kun mietin, ettei lähdetä repimään ovipaneeleita auki ja jälkiasentelemaan kaiuttimia - > saattaa jäädä rämisemään tms. Myöskään tummennuksia en sitten jälkikäteen ottanut, vaan kompensaatio hoidettiin muulla tavalla. Olen noihin ratkaisuihin tyytyväinen: Audio 3 on hyvin BT-ominaisuuksineen vastannut minun tarpeitani ja muiden autojen tummennuksia katsellessa ovat ne alkaneet tuntua hieman teinix-meiningiltä.

Sinulla toki on vielä se etu, että auto taitaa vielä olla Saksan päässä, eikä Suomeen tulossa. Ovatko ne puutteet nuo renkaat/vanteet ja Audio 3? En oikein ymmärtänyt tuota lausetta "Väärät vanteet ja renkaat ovat helposti korvattavissa, mutta toivottua isompien vanteiden mukanaan tuoma isompi kääntösäde ja siten tietty kömpelyys ei." Eikös nuo nyt voi vaihtaa ns. "heittämällä"? Silloin eroksi jäisi vain tuo radio...
Audio 3 toki on tuttu kokonaisuus ja siihen nähden hieman parannusta olisin kaivannut. Katsotaan nyt mitä esittävät. Viimeistään tänään piti tulla vaihtoehdot meiliin mutta hiljaista on vielä ollut.

Auto tilattiin ensin siis 18" vanteilla mutta kun selvisi että niiden mukana tuleekin isompi kääntösäde, päivitettiin tilaukseen pienemmät 17" rinkulat. Vanteet siis on helppo päivittää mutta vanteita vaihtamalla ei etupyörien mekaanista kääntymisrajoitusta saa pois. Sitä yritin selittää. Muut varusteet siis on kunnossa mutta audio ja vanteet/renkaat väärin.
Focus mk3 EcoBoost
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Auto on todella kankeampi rajoitetulla kääntyvyydellä. Kyllä kait rajoittimet poistetaan ( siis niitä ei laiteta ) jo tehtaalla, kun auto tulee pienemmillä pyörillä? Ja voi ne poistaa Fordin huollossakin.
Audio 3 on suoraan sanottuna huono verrattuna Sonyn ympärille rakennettuun Audioon ( esim. 7 ja 9 ). Mutta äänijärjestelmän voi kustomoida aivan haluamakseen, koska soittimen voi korvata millä vain DIN-1-kokoisella vaihtamalla soittimen asennuspohjan/-kehyksen. DIN-1-soittimia on vain vaikea integroida auton omaan informaatiojärjestelmään. Soittimeksi kannattaa valita sellainen, jossa on sisäinen bluetooth ja toiminto "vastaa" Fordin integroitua.
Ja perusjärjestelmän kaiuttimet ( vähintään etuovien ) pitäisi päivittää myös - jos tavoittelee nautittavaa toistoa. Jne.
Torque Vectoring Control
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

JohnFinn kirjoitti:Auto on todella kankeampi rajoitetulla kääntyvyydellä. Kyllä kait rajoittimet poistetaan ( siis niitä ei laiteta ) jo tehtaalla, kun auto tulee pienemmillä pyörillä? Ja voi ne poistaa Fordin huollossakin.
Auto siis on tehtaalta valmistunut viime viikolla 18" pyörillä joten kääntyvyyskin sitten sen mukainen. Katsotaan mitä ehdottelevat, kunhan nyt jotain ehdottelevat.
Focus mk3 EcoBoost
mjl_79
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Kesä 2013 14:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja mjl_79 »

Ikävä että teillä ei ole tullut auto niillä spekseillä kuin tilasitte. Minunkin Focus piti valmistua 13.12 mutta se olikin sitten tehty jo 2.12. Alustavasti autossa pitäisi olla kaikki mitä tilasinkin, tarkistin täydellisen varustelistan itse http://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do. Tarvii vain auton VIN numeron jonka saa myyjältä jos auto on jo tehty. (tai minun myyjältä sai vain VIN numeron loppuosan, alkuosan voi katsoa toisesta samanmallisesta autosta vaikka siellä liikkeessä kun se ompi sama).

Yhden Fordilla töissä olevan brittifoorumin jäsenen kautta sain tuolla samalla VIN koodilla tsekattua missä auto on tulossa, tehtaalta onpi heti matkannut Lyypekkiin mutta on maannut siellä nyt viikon, ilmeisesti jatkokuljetusta odottamassa :x . Myyjäliike ei tieten tiedä auton kuljetuksesta mitään ennen Turkuun saapumista.
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Täällä on monella 182hv Ecoboost. Miten on käytännön kulutuksen kansa ko. tekniikalla? Mietin tässä asiaa siltä kannalta että jos päädyn väärillä varusteilla tulossa olevan kohdalla uuteen tehdastilaukseen niin päivittäisinkö samalla 1.0 125hv Ecoboostin 182 heppaiseen..... ST:hen valitettavasti ei riitä resurssit, muutenhan se olisi valintana helppo kun niitä saisi kohtuullisen nopeaan toimitukseen jo maassa olevia.
Focus mk3 EcoBoost
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Oliko 1,0 EcoBoost tilattuna 18":n pyörillä? On järkevää laittaa ko. moottorin (paino!) kanssa pienemmät pyörät.
Ja sitten tehokysymykseen: Ihan perus EcoBoost 1,6 ja sille Mountune MP200 Power Upgrade, niin on tehoa ja kulutus pysyy pienenä. Näitä Fordin hyväksymiä tehonlisääjiä on aika harvassa. Suomen Mountune asentamona on Auto Oy Vesa-Matti Porissa (Fordin paikallinen toimipiste). Melkoisen edullinen, nopea ja takuun säilyttävä viritys.
Torque Vectoring Control
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Kyllä se 1,0 oli 18" pyörillä jossain vaiheessa tilattu ja niillä se sitten on tulossakin vaikka muuhun päivitettiin kun selvisi kääntösädeasiat. Tilattu auto siis on tulossa väärällä audiolla ja väärillä pyörillä. Muuten varusteina on Easy Driver 2, Individual korisarja ja xenonit. Nyt jos uusintatilaukseen mennään niin harkinnassa on 182hv kone koska mielestäni 150hv malliin verrattuna sen hintaero on olematon. Toki lisäystä 125hv malliin on sitten enemmän.

Tarjosivat mahdollisessa uusintatilaustapauksessa hyvityksenä Audio 7:n hinnalla Audio 17 settiä mutta siitä en kovinkaan innostunut ole kun takakontin laitaan näkyville tulisi se ruman tarvikekaman näköinen subbari.
Focus mk3 EcoBoost
Maracaia
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Syys 2013 18:52

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Maracaia »

vorkki kirjoitti:Täällä on monella 182hv Ecoboost. Miten on käytännön kulutuksen kansa ko. tekniikalla? Mietin tässä asiaa siltä kannalta että jos päädyn väärillä varusteilla tulossa olevan kohdalla uuteen tehdastilaukseen niin päivittäisinkö samalla 1.0 125hv Ecoboostin 182 heppaiseen..... ST:hen valitettavasti ei riitä resurssit, muutenhan se olisi valintana helppo kun niitä saisi kohtuullisen nopeaan toimitukseen jo maassa olevia.
Kahden ja puolen kuukauden tankkauksista laskettu keskikulutus sekalaisessa ajossa on 7,8 l/100 km. Ajotietokone näyttää 0,5 l/100 km vähemmän. Kulutus on siis lähinnä Fordin kaupunkikulutukselle lupaamaa tasoa. Tehtaan lupaamaa tasoa en odottanutkaan, mutta oletin, että kulutus olisi alle 7 l/100 km. Täytyy nyt vielä seurata kulutusta pitemmällä jaksolla ja katsoa, mihin se alkaa asettua. Eipä tuo siltikään kohtuutonta ole...
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Omalta kohdaltani Focus-pähkäilyt ovat taas kertaalleen päättyneet ja nimi on piirretty uuteen tilaussopimukseen. Kokeillaan jos 10-12 viikon uudella odottamisella tulisi tällä kertaa sitä mitä tilattiin. Nyt ei varmaankaan ole enää tarvetta muutella varustusta tilauksen jälkeen joten pidän onnistumisen mahdollisuuksia parempana. Myyjäliike tuli siis sen verran vastaan edellisen pieleen menneen tilauksen johdosta, että päädyin uuden odotukseen. Moottori päivitettiin 125hv sijaan 182hv -versioon ja audiota upgreidattiin vielä Audio 7:sta Audio 85:een. Muuten varustus entisellään eli pohjana 5-ov Titanium, Race Red ulkoväri, xenonit, individual korisarja ja 17" pyörät. Arvio oli että maaliskuussa jopa voisi auton saada mutta ei pidä odottaa liikoja, se vahvistunee aikanaan.

Se väärin tilattu saapunee Tikkurilan Rinta-Joupille tammikuun puolivälin jälkeen, jos jotakin kiinnostaa.
Focus mk3 EcoBoost
ekimatic
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Elo 2009 19:34

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja ekimatic »

Onnittelut Vorkki erittäin hyvästä ja järkevästä valinnasta! Vaikka litrainen ecoboost vetää ja kulkee ihan mukavasti, erityisesti täydellä kuormalla ero on huikea, 182hv:n versiolla täydellä kuormallakin meno maistuu! Ja väittäisin kulutuksen olevan hyvin maltillista, valehdelkoon ajotieturi sitten sen puoli litraa vaikka.
Itse ajelen päivittäin työmatkaa yhteensä n. 60km ja osa siitä on kaupunkiajoa. Kertaakaan ei keskikulutus ajotietokoneen mukaan ole ollut yli 7 litran, ei edes talvella. Uskoisin todellisen maantiekulutuksen olevan 6-7litran väliin (ja sekalaisen 7-8litran) ja nuo lukemat ovat auton tehon huomioon ottaen mielestäni todella alhaiset. Täytyy tosiaan varmaan minunkin laskea nuo kulutukset vielä tankkausten mukaan, niin ei tartte täällä väitellä. Mutta toisaalta taas, mukavahan se on kesäkelissä saada ajotieturin näyttöön 6litran keskikulutuslukemia maantieajossa... :lol: Alhaiset kulutuslukemat johtunevat suhteellisen pitkistä vaihteenvälityksistä, johon auttaa taas hyvä vääntö...mikään yliloikkari kuutonen ei kuitenkaan ole. Toivottavasti saat auton pian ja pääset kertomaan ensimmäisiä kokemuksiasi! Enpä usko, että tulet pettymään! :P Raastavia odotuksia vaan! :mrgreen:
Ford Transit Custom (2014)
mjl_79
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Kesä 2013 14:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja mjl_79 »

Odotus on melkein ohi, minun auto on saapunut jälleenmyyjän pihaan. Heti piti käydä kuskinpenkki koeistumassa ja savut ottaa käynnistämällä 8)
Sovittiin luovutuspäiväksi nyt tuleva perjantai. Pitkään kesti, tilauksesta luovutukseen 199 päivää / 28 viikkoa.. Nyt onkin piitkiä päiviä nämä tulevat kolme päivää.
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

ekimatic kirjoitti:Onnittelut Vorkki erittäin hyvästä ja järkevästä valinnasta! Vaikka litrainen ecoboost vetää ja kulkee ihan mukavasti, erityisesti täydellä kuormalla ero on huikea, 182hv:n versiolla täydellä kuormallakin meno maistuu! Ja väittäisin kulutuksen olevan hyvin maltillista, valehdelkoon ajotieturi sitten sen puoli litraa vaikka.
Itse ajelen päivittäin työmatkaa yhteensä n. 60km ja osa siitä on kaupunkiajoa. Kertaakaan ei keskikulutus ajotietokoneen mukaan ole ollut yli 7 litran, ei edes talvella. Uskoisin todellisen maantiekulutuksen olevan 6-7litran väliin (ja sekalaisen 7-8litran) ja nuo lukemat ovat auton tehon huomioon ottaen mielestäni todella alhaiset. Täytyy tosiaan varmaan minunkin laskea nuo kulutukset vielä tankkausten mukaan, niin ei tartte täällä väitellä. Mutta toisaalta taas, mukavahan se on kesäkelissä saada ajotieturin näyttöön 6litran keskikulutuslukemia maantieajossa... :lol: Alhaiset kulutuslukemat johtunevat suhteellisen pitkistä vaihteenvälityksistä, johon auttaa taas hyvä vääntö...mikään yliloikkari kuutonen ei kuitenkaan ole. Toivottavasti saat auton pian ja pääset kertomaan ensimmäisiä kokemuksiasi! Enpä usko, että tulet pettymään! :P Raastavia odotuksia vaan! :mrgreen:
Kiitos, toivotaan että auto joskus saapuu ja vastaa odotuksia. Focus sinänsä alkaa olla jo tuttu ja myös 125hv EcoBoost on tuttu, koska pihalla yksi sellainen jo seisoo. Vaimo sillä yleensä ajelee eikä anna minulle kuin tyhjän tankin tullen. Sen takia alunperin päädyin tilaamaan oman... tosin ei vaimo sitä vielä tiedä...

Mietin jo aiemmin tehokkaampaa konetta vaikka tuo 3-sylinterinen onkin mukava ja edullinen käyttöautoon työmatkoille, mutta rahat olivat tilaushetkellä tiukalla. Nyt kun tilausaika taas venyi, on aikaa säästää hieman lisää ja saada ehkä itselleni mieluisampi kokonaisuus :P

Oma päivittäinen työmatkani on yhteensä noin 75km ja pääosa Hgin sisääntulomotareita ja kehäteitä, pikkuisen tietysti kaupunkiakin Helsingissä. Sen mitä olen päässyt kokeilemaan litraisella farkulla 16" pyörin työmatka-ajoani, ajotietokoneeseen saan 5:lla alkavan keskikulutuksen, vaimolla alkaa 6:lla vaikka ei juurikaan kaupunkiajoa ole, taajamaa kehätien ohella kylläkin. Ei nyt niin desin tai edes litran päälle tuon kulutuksen kanssa ole, sen takia en ole oikeasti mitenkään mittaillut entisillä autoillakaan. Mutta onhan suuruusluokat mukava tietää.

Vaihteenvaihdon ecokukkaset on haasteellisia..... :oops:
Focus mk3 EcoBoost
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja taky »

vorkki kirjoitti: Sen mitä olen päässyt kokeilemaan litraisella farkulla 16" pyörin työmatka-ajoani, ajotietokoneeseen saan 5:lla alkavan keskikulutuksen, vaimolla alkaa 6:lla vaikka ei juurikaan kaupunkiajoa ole, taajamaa kehätien ohella kylläkin.
Vuosi menty samanlaisella - viikko vielä kun siirtyy ajasta ikuisuuteen - ajotietsikka kyllä näyttää vitosella alkavia, mutta keskikulutus kaikki ajot tankkauksista laskettuna...

Kuva

.... ajoprofiililla 70% motari, 15% maantietä, 15% taajamaa. Taajamat manuaalisesti, muut vakkarilla.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Tänään sain myyjältä kuvakappauksen järjestelmästä ja näkyy tuotantopäivä 27.12. tilatulle autolle vahvistuneen. Se näyttää tällä hetkellä olevan 21.2.2014 joka ei ole maanantai, joten toivottavasti pitää. Toimitus siitä lienee noin kuukausi eteenpäin kun järjestelmä näyttää sillekin päivän, 22.3. joka on lauantai. Taidetaan päästä suoraan kesärengaskeleille.

Järjestelmässä näkyy myös kohta "Liikkeen kiireellisyys", joka autoni kohdalla näyttää arvoa 01. Mitä tarkoittaneekaan...
Focus mk3 EcoBoost
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja KajS »

Sulla on vorkki hyvät hermot. Harva jaksaa odottaa noin kauan. Ainoastaan muinaisessa DDR:ssä odotettiin Trabantteja keskimäärin 12 vuotta...

Muistan kun vanhempani odottelivat Simcoja ja Fiatteja 1970-luvulla: Ensin piti saada vihreä Simca 1100 viisiovisena ja automaatilla; vuoden päästä tilauksesta saapui Helsinkiin beigen värinen kolmiovinen automaatilla. No, tuota ei sitten otettu, vaan tilalle otettiin Suomeen tullut Fiat 124 Special Automaatti (huom. TH-180 eli GM) 1,4 l tikkukoneella, joka oli tuotu maahan näyttelytarkoituksissa. Mirafiorin, siis Fiat 131, tultua markkinoille, alettiin odottamaan auton farmariversiota (TH-180 automaatilla tietty!). Sitä farmaria ei ikinä tullut, koska takaluukun pumppuja valmistavan tehtaan henkilökunta oli kuulemma lakossa. Hehheh, osasi se myyntihenkilöstö tuolloinkin valehdella, kun ei huvittanut myydä sitä, mitä asiakas halusi. Keväällä 1975 tuli sitten se tuplalamppuinen Fiat 131 Mirafiori Sedan Automaatti, 1,6 tikkukoneella.

Noiden kokemusten jälkeen olen sitten itse ostanut aina niitä autoja, uusia ja käytettyjä, joita on saanut ajoon päivän parin viiveellä. Yksi poikkeus: 1987 keväällä jonotin ja odotin ferrarinpunaista Toyota Corolla FX:ää. Mutta kun ei sitä kuulunut, soitin automyyjälle (joka oli tuolloin minua 20 vee vanhempi), että ota siitä ikkunan alta se grafiitinharmaa, haen sen huomenna.

Meidän viimeisen Focuksen (Ecobeast 1,0, 2013) sain ajoon paivän päästä koeajosta, tuokin johtui ihan omista aikatauluista.

Muttaettä vuonna 2014 joutuu odottamaan autoja, joita on maailma täynnä.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Sepä se, alkaa odottelut tuntua Skoda-miesten tasoisilta... Ei, ei minulla yleensä ole hyvät hermot autojen odottelussa. Pari kertaa olen tehdastilausta 2-3kk odotellut ja aina päättänyt että sai olla viimeinen kerta. Yleensä olen pyrkinyt löytämään maassa olevan tai maahan tulossa olevan jos uudesta autosta on ollut kyse, tai sitten vähän käytetyn. Pihassa oleva vaimon pääasiallisessa ajossa oleva litrainen egoboost tuli kahdessa viikossa nimen laittamisesta paperiin. Jostain kumman syystä olin syksyllä hövelillä tuulella ja ajattelin että mukavahan se on ottaa uusi auto ajoon heti vuodenvaihteen jälkeen. No, toivottavasti kuitenkin tänä keväänä... Vanhasta autosta oli vielä hieman maksuja maksamatta niin ehtii niitäkin tässä hoidella, ja vaihtoauton hyvityshinta on sovittu jo niin kauan sitten että siitä kannattaa tässä vaiheessa pitää kiinni :oops:
Focus mk3 EcoBoost
Vastaa Viestiin