Ford Sierra 2.0 OHC venttillit ym ym

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pcp
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Maalis 2005 09:30
Paikkakunta: Karjaa

Ford Sierra 2.0 OHC venttillit ym ym

Viesti Kirjoittaja pcp »

Elikkäs miten venttiilit kuuluvat olla kun alemman hihnapyörän merkki on kohallaan? noin parin tunnin päästä pitäisi kansi vaihtaa :shock:

Otsikko (pahoitteluni)
Grand C-Max 2.0tdci -11 | Fiesta 1.3 -06 | Mondeo 2.0 -93 | Mondeo 1.6 -96 | Sierra 2.0 -88 | Sierra 2.0 -86 | Sierra 1.6 -85
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Nokkapyörän merkit vaan kohdalleen, kuten tuossa kuvassa kohta A: http://www.ile.ath.cx/sierra/ajoitus.jpg

Eli kaikkineen:
-Ykköspytty yläkuolokohtaan.
-Kampiakselin merkki kohdalleen.
-Nokkapyörän merkki kohdalleen.
-Virranjakajan pyörijä osoittamaan ykköspytyn piuhaa.
-Hihnan kiristys ja pari kierrosta pyörittää konetta käsin ja katsoo että edelleen merkit on ok.
-Käynnistys ja kovaa ajoo :twisted:
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Nokkapyörän "piikki" pystysuorassa ylöspäin.
("piikki" siinä pellissä nokkapyörän takana) :wink:

edit: Prk.. Xraam ehti ensin.

SAA POISTAA!!
pcp
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Maalis 2005 09:30
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja pcp »

juu kyllähän mä tuon tiedän :) vaan kun on säädettävä missä ei ole "peltiläpyskää nuolella) :(
Grand C-Max 2.0tdci -11 | Fiesta 1.3 -06 | Mondeo 2.0 -93 | Mondeo 1.6 -96 | Sierra 2.0 -88 | Sierra 2.0 -86 | Sierra 1.6 -85
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

pcp kirjoitti:juu kyllähän mä tuon tiedän :) vaan kun on säädettävä missä ei ole "peltiläpyskää nuolella) :(
..ja nokkana on "joku virinokka"??
Onko nokkakorttia mistä selviää tiedot, tai jos tiedät valmistajan ja nokan mallin täältä löytyy varmasti joku jolla on noi tarvittavat tiedot. :wink:
pcp
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Maalis 2005 09:30
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja pcp »

Pahoitteluni :oops:

Siis sierrassa kiinni nytten virikansi jyrkemmällä nokalla säädettävällä nokkapyörällä jne... tarkoitus olisi asentaa uusi kansi jossa vakio nokka.

:/
Grand C-Max 2.0tdci -11 | Fiesta 1.3 -06 | Mondeo 2.0 -93 | Mondeo 1.6 -96 | Sierra 2.0 -88 | Sierra 2.0 -86 | Sierra 1.6 -85
olafu
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2005 14:39

Viesti Kirjoittaja olafu »

Perusajotuksen saa kun kääntää nokan sillain että nelonen 'saksaa' ja ykkönen on nokat ylöspäin. Sitten jakaja niin että pyörijä näyttää ykköseen. Alakerta merkkeihin.

Virinokan mukana tulee tai ainakin pitäs tulla ajotusohje, jossa lukee ajotus milleinä tai sitten asteina. Milleinä kun ajotetaan niin mitataan paljonko saksaavan pytyn jompi kumpi venttiili on auki. Mittakello miltei välttämätön. Nokkakortissa on ajotusta varten ilmotettu myös välykset. Jotkut ilmottaa välyksen kanssa ja jotkut ilman. Asteina kun ilmotetaan niin ilmotetaan asteluku missä esim. ykköspytyn imuventtiili on auennut tietyn verran, tai sitten maksiminosto. KentCams ilmoittaa yleensä maksiminoston asteet.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

xraam kirjoitti:Nokkapyörän merkit vaan kohdalleen, kuten tuossa kuvassa kohta A: http://www.ile.ath.cx/sierra/ajoitus.jpg

Eli kaikkineen:
-Ykköspytty yläkuolokohtaan.
-Kampiakselin merkki kohdalleen.
-Nokkapyörän merkki kohdalleen.
-Virranjakajan pyörijä osoittamaan ykköspytyn piuhaa.
-Hihnan kiristys ja pari kierrosta pyörittää konetta käsin ja katsoo että edelleen merkit on ok.
-Käynnistys ja kovaa ajoo :twisted:
Kannattaa se sytytysennakkokin laittaa kohdalleen ennen kuin yrittää käynnistä...
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

WSE kirjoitti: Kannattaa se sytytysennakkokin laittaa kohdalleen ennen kuin yrittää käynnistä...
Itse olen laittanut vain silmämäärin kohdalleen ja yleensä on käyntiin jaksanut lähteä. Siitähän sitä on sitten hyvä käännellä lisää ennakkoa ja säädellä kunnes kone käy kunnolla tyhjäkäyntiä. Eihän sitä ennakkoa oikein voi edes tarkemmin mitata/säätää ennen kuin kone on käynnissä.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

xraam kirjoitti: Itse olen laittanut vain silmämäärin kohdalleen ja yleensä on käyntiin jaksanut lähteä. Siitähän sitä on sitten hyvä käännellä lisää ennakkoa ja säädellä kunnes kone käy kunnolla tyhjäkäyntiä. Eihän sitä ennakkoa oikein voi edes tarkemmin mitata/säätää ennen kuin kone on käynnissä.
aivan.
kärjellisessähän sen ennakon pystyy kattomaan "virtakynällä" ja astelevyllä, kärjettömään jakajaan en oo perehtyny muuta kun että ennakko "nollaan" ja sit käyntiin. 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Vastaa Viestiin