Otsikko (pahoitteluni)
Ford Sierra 2.0 OHC venttillit ym ym
Ford Sierra 2.0 OHC venttillit ym ym
Elikkäs miten venttiilit kuuluvat olla kun alemman hihnapyörän merkki on kohallaan? noin parin tunnin päästä pitäisi kansi vaihtaa
Otsikko (pahoitteluni)
Otsikko (pahoitteluni)
Grand C-Max 2.0tdci -11 | Fiesta 1.3 -06 | Mondeo 2.0 -93 | Mondeo 1.6 -96 | Sierra 2.0 -88 | Sierra 2.0 -86 | Sierra 1.6 -85
Nokkapyörän merkit vaan kohdalleen, kuten tuossa kuvassa kohta A: http://www.ile.ath.cx/sierra/ajoitus.jpg
Eli kaikkineen:
-Ykköspytty yläkuolokohtaan.
-Kampiakselin merkki kohdalleen.
-Nokkapyörän merkki kohdalleen.
-Virranjakajan pyörijä osoittamaan ykköspytyn piuhaa.
-Hihnan kiristys ja pari kierrosta pyörittää konetta käsin ja katsoo että edelleen merkit on ok.
-Käynnistys ja kovaa ajoo
Eli kaikkineen:
-Ykköspytty yläkuolokohtaan.
-Kampiakselin merkki kohdalleen.
-Nokkapyörän merkki kohdalleen.
-Virranjakajan pyörijä osoittamaan ykköspytyn piuhaa.
-Hihnan kiristys ja pari kierrosta pyörittää konetta käsin ja katsoo että edelleen merkit on ok.
-Käynnistys ja kovaa ajoo
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Perusajotuksen saa kun kääntää nokan sillain että nelonen 'saksaa' ja ykkönen on nokat ylöspäin. Sitten jakaja niin että pyörijä näyttää ykköseen. Alakerta merkkeihin.
Virinokan mukana tulee tai ainakin pitäs tulla ajotusohje, jossa lukee ajotus milleinä tai sitten asteina. Milleinä kun ajotetaan niin mitataan paljonko saksaavan pytyn jompi kumpi venttiili on auki. Mittakello miltei välttämätön. Nokkakortissa on ajotusta varten ilmotettu myös välykset. Jotkut ilmottaa välyksen kanssa ja jotkut ilman. Asteina kun ilmotetaan niin ilmotetaan asteluku missä esim. ykköspytyn imuventtiili on auennut tietyn verran, tai sitten maksiminosto. KentCams ilmoittaa yleensä maksiminoston asteet.
Virinokan mukana tulee tai ainakin pitäs tulla ajotusohje, jossa lukee ajotus milleinä tai sitten asteina. Milleinä kun ajotetaan niin mitataan paljonko saksaavan pytyn jompi kumpi venttiili on auki. Mittakello miltei välttämätön. Nokkakortissa on ajotusta varten ilmotettu myös välykset. Jotkut ilmottaa välyksen kanssa ja jotkut ilman. Asteina kun ilmotetaan niin ilmotetaan asteluku missä esim. ykköspytyn imuventtiili on auennut tietyn verran, tai sitten maksiminosto. KentCams ilmoittaa yleensä maksiminoston asteet.
Kannattaa se sytytysennakkokin laittaa kohdalleen ennen kuin yrittää käynnistä...xraam kirjoitti:Nokkapyörän merkit vaan kohdalleen, kuten tuossa kuvassa kohta A: http://www.ile.ath.cx/sierra/ajoitus.jpg
Eli kaikkineen:
-Ykköspytty yläkuolokohtaan.
-Kampiakselin merkki kohdalleen.
-Nokkapyörän merkki kohdalleen.
-Virranjakajan pyörijä osoittamaan ykköspytyn piuhaa.
-Hihnan kiristys ja pari kierrosta pyörittää konetta käsin ja katsoo että edelleen merkit on ok.
-Käynnistys ja kovaa ajoo
Itse olen laittanut vain silmämäärin kohdalleen ja yleensä on käyntiin jaksanut lähteä. Siitähän sitä on sitten hyvä käännellä lisää ennakkoa ja säädellä kunnes kone käy kunnolla tyhjäkäyntiä. Eihän sitä ennakkoa oikein voi edes tarkemmin mitata/säätää ennen kuin kone on käynnissä.WSE kirjoitti: Kannattaa se sytytysennakkokin laittaa kohdalleen ennen kuin yrittää käynnistä...
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
aivan.xraam kirjoitti: Itse olen laittanut vain silmämäärin kohdalleen ja yleensä on käyntiin jaksanut lähteä. Siitähän sitä on sitten hyvä käännellä lisää ennakkoa ja säädellä kunnes kone käy kunnolla tyhjäkäyntiä. Eihän sitä ennakkoa oikein voi edes tarkemmin mitata/säätää ennen kuin kone on käynnissä.
kärjellisessähän sen ennakon pystyy kattomaan "virtakynällä" ja astelevyllä, kärjettömään jakajaan en oo perehtyny muuta kun että ennakko "nollaan" ja sit käyntiin. 8)