Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
-03 mondeo stw manuaali ilmastoinnilla, kun auton käynnistää, kompura lähtee normaalisti päälle ja katkoo sen normaalisti välillä pois päältä kunnes auto on käynyt n.5min.
Tämän jälkeen kompura jauhaa kokoajan, molemmat putket jotka menevät kojelaudan sisään ovat jääkylmiä (toisen pitäisi alkaa lämpenemään ilmastoinnin ollessa päällä?)
Kondessiovettä ei valu maahan pitemmän käytön jälkeen, lisäksi kylmän ilman tuotto loppuu kuin seinään 10min ajon jälkeen. Huolestuttavaa on, että kondessiovettä saattaa kerääntyä nyt jonnekkin aivan väärään paikkaan?
Ilmastointi on täytetty 2kk sitten, kylmäainetta meni 820g, uv:tä 5g ja öljyä 12g järjestelmään, ei vuotoja ja paineistuskin pitäisi olla kunnossa tuon laitteen tulostaman kuitin mukaan.
Jos menee kojelaudan purkutöiks, vaivaannuttavaa alkaa tekemään tuolle mitään
Tämän jälkeen kompura jauhaa kokoajan, molemmat putket jotka menevät kojelaudan sisään ovat jääkylmiä (toisen pitäisi alkaa lämpenemään ilmastoinnin ollessa päällä?)
Kondessiovettä ei valu maahan pitemmän käytön jälkeen, lisäksi kylmän ilman tuotto loppuu kuin seinään 10min ajon jälkeen. Huolestuttavaa on, että kondessiovettä saattaa kerääntyä nyt jonnekkin aivan väärään paikkaan?
Ilmastointi on täytetty 2kk sitten, kylmäainetta meni 820g, uv:tä 5g ja öljyä 12g järjestelmään, ei vuotoja ja paineistuskin pitäisi olla kunnossa tuon laitteen tulostaman kuitin mukaan.
Jos menee kojelaudan purkutöiks, vaivaannuttavaa alkaa tekemään tuolle mitään
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Kondensio vesi valuu pakoputken päälle eli ei välttämättä liruttele yhtään...
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Edelleen sama ongelma, argh! Onko tämä mk3 mondeoiden synti?
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Onko kuivain koska vaihdettu, sihti tai paineanturi? Lähteekö flekti päälle kun ilmastoinnin laittaa päälle.
Esimerkiksi sihti on hyvin oleellinen ilmastoinnin toiminnan kannalta...
Lainattu kuva, mutta itellä oli tuo sihti myös täynnä likaa...
Tuollaiset vaihdettiin mulle ja ilmastointi toimii kuin uusi nyt! 8)
Aineiden lisääminen ei ole mitään huoltoa, kuivain ja tuo sihti ajaa saman asian kuin moottoriöljy suodatin moottorissa jos niitä ei vaihdeta niin kompuraa menee seuraavaksi kun epäpuhtaudet pyörii järjestelmässä. Moni ei tätä ymmärrä ja kun kuivain yleensä on aika kallis niin nuukuuksissa jätetään vaihtamatta ja 5v päästä hajoaa kompura ja sit on paska auto? 8)
Esimerkiksi sihti on hyvin oleellinen ilmastoinnin toiminnan kannalta...
Lainattu kuva, mutta itellä oli tuo sihti myös täynnä likaa...
Tuollaiset vaihdettiin mulle ja ilmastointi toimii kuin uusi nyt! 8)
Aineiden lisääminen ei ole mitään huoltoa, kuivain ja tuo sihti ajaa saman asian kuin moottoriöljy suodatin moottorissa jos niitä ei vaihdeta niin kompuraa menee seuraavaksi kun epäpuhtaudet pyörii järjestelmässä. Moni ei tätä ymmärrä ja kun kuivain yleensä on aika kallis niin nuukuuksissa jätetään vaihtamatta ja 5v päästä hajoaa kompura ja sit on paska auto? 8)
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Nyt mulla ei käynnisty kompura enää edes, sulakkeet ja diodit on käyty läpi, ei löytynyt vikaa niistä...
Kaveri, joka on ollut foordilla töissä, totesi nähdessään, että kompura ei välttämättä oo vielä sökö että johtuu jostain sähköviasta, selitti jostain kompuran magnetoinnista, joka ei ''nappaa'' kiinni, toinen yleinen vika on kuulemma että jos kylmäainetta ei oo tarpeeks niin kompura ei lähde päälle kun joku paineentunnistus mekanismi estää sitä käynnistymästä suojellakseen kompuraa pyörimästä kuivana.
Mutta kylmäainetta luulisi olevan, kun järjestelmä täytettiin viime kesänä.
Sihti ja kuivan, nyt ainakin olisi vaihtolistalla appiukko kun huoltaa suurtalouskeittiökoneita, totesi vaan että kaikkiin kylmälaitteisiin vaihdetaan kuivain joka huollon yhteydessä, niin miksei autoonkin jossain vaiheessa viimeistään
Kaveri, joka on ollut foordilla töissä, totesi nähdessään, että kompura ei välttämättä oo vielä sökö että johtuu jostain sähköviasta, selitti jostain kompuran magnetoinnista, joka ei ''nappaa'' kiinni, toinen yleinen vika on kuulemma että jos kylmäainetta ei oo tarpeeks niin kompura ei lähde päälle kun joku paineentunnistus mekanismi estää sitä käynnistymästä suojellakseen kompuraa pyörimästä kuivana.
Mutta kylmäainetta luulisi olevan, kun järjestelmä täytettiin viime kesänä.
Sihti ja kuivan, nyt ainakin olisi vaihtolistalla appiukko kun huoltaa suurtalouskeittiökoneita, totesi vaan että kaikkiin kylmälaitteisiin vaihdetaan kuivain joka huollon yhteydessä, niin miksei autoonkin jossain vaiheessa viimeistään
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Yleisin vika taitaa olla merkistä riippumatta kylmäaineen vähyys. Jos aineet tarkastettu vuosi sitten ja ainetta on mennyt lähes koko täytösäärä niin arvelisin aineiden vuotaneen pois. Aineen vähyyttä voit hahmotella seuraamalla konehuoneen ilmastoinnille kuuluvia putkia. Molemmista putkista jostain kohden löytyy muovinen kiertämällä avattava korkki. Aukaise jompi kumpi korkki (neste ja imulinjoissa on omansa) ja paina nopeasti vaikka ruuvimeisselillä syvennyksessä olevaa venttiiliä. Jos järjestelmässä on kylmäainetta sieltä ihan kunnon paineella suhahtaa. Tee tämä moottori sammuksissa. Tämä ei kerro vielä sitä, että onko kylmäainetta riittävästi mutta saat selvyyden siitä onko järjestelmä aivan tyhjä.
Vika voi olla myös magneettikytkimessä joka on kompressorin päässä. Ilmastoinnin ollessa pois päältä kompuran hihnapyörä pyörii vapaasti. Kun ilmastointi kytketään päälle, magneettikytkin aikaansaa sen, että hihnapyörä alkaa pyörittämään kompressorin akselia. Jos kytkin ei toimi ei voi jäähdytystäkään olla. Sähköisesti magneettikytkintä ohjaavassa piirissä on ainakin kaksi varolaitetta, matala- ja korkepainekytkimet. Näiden tehtävä on suojella järjestelmää silloin jos kylmäainepiirissä ei ole riittävästi kylmäainetta ja jos jostain syystä paine järjestelmässä nousee liian korkeaksi (esim. jos fläktit ei pyöri). Jos kylmäainetta on liian vähän>järjestelmän paine on liian alhainen>magneettikytkin ei saa virtaa>ei jäähdytystä. Jos ainetta on hävinnyt paljon, kannattaa pyrkiä etsimään vuoto. Todennäköisesti edellisessä täytössä järjestelmään on lisätty väriaine jonka avulla vuotokohtaa voi lähteä paikallistamaan. (Vuodonetsintään tarvitsee olla myöskin uv-lamppu sekä suodatuksella olevat suojalasit).
Kylmäainemäärän tarkastusta ei välttämättä tarvitse käydä tekemässä korjaamoiden laitteilla. Todennäköisesti lähes jokaisella Suomessa kylmäasenuksia suorittavalta liikkeeltä löytyy ajoneuvoille tarkoitetut liittimet kylmäaineen tarkastusta ja lisäystä varten.
Vika voi olla myös magneettikytkimessä joka on kompressorin päässä. Ilmastoinnin ollessa pois päältä kompuran hihnapyörä pyörii vapaasti. Kun ilmastointi kytketään päälle, magneettikytkin aikaansaa sen, että hihnapyörä alkaa pyörittämään kompressorin akselia. Jos kytkin ei toimi ei voi jäähdytystäkään olla. Sähköisesti magneettikytkintä ohjaavassa piirissä on ainakin kaksi varolaitetta, matala- ja korkepainekytkimet. Näiden tehtävä on suojella järjestelmää silloin jos kylmäainepiirissä ei ole riittävästi kylmäainetta ja jos jostain syystä paine järjestelmässä nousee liian korkeaksi (esim. jos fläktit ei pyöri). Jos kylmäainetta on liian vähän>järjestelmän paine on liian alhainen>magneettikytkin ei saa virtaa>ei jäähdytystä. Jos ainetta on hävinnyt paljon, kannattaa pyrkiä etsimään vuoto. Todennäköisesti edellisessä täytössä järjestelmään on lisätty väriaine jonka avulla vuotokohtaa voi lähteä paikallistamaan. (Vuodonetsintään tarvitsee olla myöskin uv-lamppu sekä suodatuksella olevat suojalasit).
Kylmäainemäärän tarkastusta ei välttämättä tarvitse käydä tekemässä korjaamoiden laitteilla. Todennäköisesti lähes jokaisella Suomessa kylmäasenuksia suorittavalta liikkeeltä löytyy ajoneuvoille tarkoitetut liittimet kylmäaineen tarkastusta ja lisäystä varten.
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Amerikanautoissa saa magneettikytkimen ja kompuran testattua oikosulkemalla painekytkimen liittimen. Eli jos ttiedät missä liitin matalapaineliitin majailee, auto käyntiin ja liitin irti, todennäköisesti kaksikarvainen liitin ja napijen väliin vaikka rautalanka. Tällä saa huijattua järjestelmää luulemaan painetta olevan tarpeeksi. Magneettikytkin kytkee hihnapyörän ja kompura pyörähtää jo silmäänviilaus on onnistunut ja kytkin on kunnossa. Tyhjää järjestelmää ei kannata kauaa pyöritellä voiteluaineen vähyyden vuoksi, mutta kyllä se testauksen kestää.
Kikkaa on siis käytetty vanhoissa jenkeissä, mutta tuskin on systeemit kovinkaan erilaiset nyky kylmäkonekssa.
Kikkaa on siis käytetty vanhoissa jenkeissä, mutta tuskin on systeemit kovinkaan erilaiset nyky kylmäkonekssa.
Mondeo 130 tdci -02
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Toimii myös muissa merkeissä, uusissa ja vanhoissa autoissa.jyha kirjoitti:Amerikanautoissa saa magneettikytkimen ja kompuran testattua oikosulkemalla painekytkimen liittimen. Eli jos ttiedät missä liitin matalapaineliitin majailee, auto käyntiin ja liitin irti, todennäköisesti kaksikarvainen liitin ja napijen väliin vaikka rautalanka. Tällä saa huijattua järjestelmää luulemaan painetta olevan tarpeeksi. Magneettikytkin kytkee hihnapyörän ja kompura pyörähtää jo silmäänviilaus on onnistunut ja kytkin on kunnossa. Tyhjää järjestelmää ei kannata kauaa pyöritellä voiteluaineen vähyyden vuoksi, mutta kyllä se testauksen kestää.
Kikkaa on siis käytetty vanhoissa jenkeissä, mutta tuskin on systeemit kovinkaan erilaiset nyky kylmäkonekssa.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15 Heinä 2012 10:53
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Jees, itellä 04 nafta farkku. Aamull laitoin koneen käymään ja kuulosti traktorilta.. hetken kattelin mikä siä mahtaa kolistella. Laiton piruuttaan ilmastoinnin pois päältä, niin ääni loppu. Eli kompurassa jotain vikaa.. kylmää puhaltaa kyllä mainiosti. Oisko mitään vinkkejä mitä vois itse kokeilla? Nyt ei ole varaa viedä korjaamolle.. Ja viittiiköhän ilm. käyttää, ettei kompura räjähdä lopullisesti...?
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Kaverin V70 Vulvassa oli sama ongelma ja aiheuttajaksi paljastui magneettikytkimen hihnapyörän laakeri joka oli aivan lopussa. Sen pystyy vaihtamaan huomattavasti halvemmalla kuin koko kompuran tai magneettikytkimen. Toi on helppo testata: löysää apulaitehihna ja kokeile onko hihnapyörässä välystä. Sen pitäisi pyöriä esteettömästi ja ilman rahinoita/välyksiä.FinlandWolf kirjoitti:Jees, itellä 04 nafta farkku. Aamull laitoin koneen käymään ja kuulosti traktorilta.. hetken kattelin mikä siä mahtaa kolistella. Laiton piruuttaan ilmastoinnin pois päältä, niin ääni loppu. Eli kompurassa jotain vikaa.. kylmää puhaltaa kyllä mainiosti. Oisko mitään vinkkejä mitä vois itse kokeilla? Nyt ei ole varaa viedä korjaamolle.. Ja viittiiköhän ilm. käyttää, ettei kompura räjähdä lopullisesti...?
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Täysin ot: Mut eikös nä 2.0 ja 2.2 tdci koneet kuulosta tilanteessa ku tilanteessa tyhjäkäynnillä aika traktoreilta? On se meinaan aika rouhee soundi.FinlandWolf kirjoitti:Jees, itellä 04 nafta farkku. Aamull laitoin koneen käymään ja kuulosti traktorilta..
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Lainataan vanhaa... Voiko mk3 Mondeosta 2003 2.0 bensa vaihtaa ilmastoinnin painekytkimen tyhjentämättä ensin järjestelmää? Eli onko siellä takaiskuventtiili vai suhahtaako aineet taivaan tuuliin kun kiertää painekytkimen pois?
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Pitäisi olla..mutta onko kytkimessä vikaa vai järjestelmä tyhjä.?-Markus- kirjoitti:Lainataan vanhaa... Voiko mk3 Mondeosta 2003 2.0 bensa vaihtaa ilmastoinnin painekytkimen tyhjentämättä ensin järjestelmää? Eli onko siellä takaiskuventtiili vai suhahtaako aineet taivaan tuuliin kun kiertää painekytkimen pois?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Kompura päällä koko ajan kun kytkee napista ilmastoinnin päälle. Automaatti ilmastointi. Pihassa pari vastaavaa diesel Mondeoo, joissa naksuttaa ilmastointia välillä päälle, välillä pois kuten kuuluukin. Täytyy tuosta lainata tuota painekytkintä ja katsoa mitä vaikuttaa. Forscanilla näky myös että paine muka koko ajan 0.0 bar vaikka ilmastointi päällä.... Vikakoodeja ei anna mistään. Ilmastointi täytetty pari päivää sitten. Ollu varmaan tyhjänä jonkun aikaa. Typellä testattu järjestelmän tiiveys ennen täyttöä.
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Kyllähän siellä takaiskuventtiili oli painekatkaisimen alla joten ko osa vaihdettavissa ilman järjestelmän tyhjäämistä. Ja vikakin korjaantui toisella painekatkaisimella-Markus- kirjoitti:Lainataan vanhaa... Voiko mk3 Mondeosta 2003 2.0 bensa vaihtaa ilmastoinnin painekytkimen tyhjentämättä ensin järjestelmää? Eli onko siellä takaiskuventtiili vai suhahtaako aineet taivaan tuuliin kun kiertää painekytkimen pois?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 27 Heinä 2018 18:18
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Mondeo vm2000 manuaali-ilmastointi ei toimi. Mittaristossa palaa oranssi ja punainen lumihiutaleen valot. Oli ilmastointihuollossa, lisättiin kylmäainetta aika paljon (olisko ollut 40g, laitettiin 800g (?)). Vikakoodina ilmastoinnin toimimattomuudelle oli ulkolämpötila-anturin liian suuri arvo.
Mittasin tuon anturin arvon 2,3k ohmia, lämpöilmapuhaltimella kuumensin anturia, tippui n800 ohmiin, ei mitään vaikutusta..Otin anturin pois ja laitoin tilalle potikan, säädin sitä 0->10k ohmiin, mutta ei vaikutusta. Katsoin kytkentäkaaviosta, että anturin johdot menevät ilmastoinnin ohjausmoduuliin, missähän tuo on, mittaisin onko johto esim poikki tai huono kosketus?
Paljonkohan tuon lämpötila-anturin arvo kuuluisi olla? Miten tuota pystyisi "huijaamaan", että saisin lumihiutaleen valot sammumaan?"
Tai mikähän tätä ilmastointia riivaa:)?
Mittasin tuon anturin arvon 2,3k ohmia, lämpöilmapuhaltimella kuumensin anturia, tippui n800 ohmiin, ei mitään vaikutusta..Otin anturin pois ja laitoin tilalle potikan, säädin sitä 0->10k ohmiin, mutta ei vaikutusta. Katsoin kytkentäkaaviosta, että anturin johdot menevät ilmastoinnin ohjausmoduuliin, missähän tuo on, mittaisin onko johto esim poikki tai huono kosketus?
Paljonkohan tuon lämpötila-anturin arvo kuuluisi olla? Miten tuota pystyisi "huijaamaan", että saisin lumihiutaleen valot sammumaan?"
Tai mikähän tätä ilmastointia riivaa:)?
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Selvisköhän tämä koskaan... ?Senkki kirjoitti:-03 mondeo stw manuaali ilmastoinnilla, kun auton käynnistää, kompura lähtee normaalisti päälle ja katkoo sen normaalisti välillä pois päältä kunnes auto on käynyt n.5min.
Tämän jälkeen kompura jauhaa kokoajan, molemmat putket jotka menevät kojelaudan sisään ovat jääkylmiä (toisen pitäisi alkaa lämpenemään ilmastoinnin ollessa päällä?)
Kondessiovettä ei valu maahan pitemmän käytön jälkeen, lisäksi kylmän ilman tuotto loppuu kuin seinään 10min ajon jälkeen. Huolestuttavaa on, että kondessiovettä saattaa kerääntyä nyt jonnekkin aivan väärään paikkaan?
Ilmastointi on täytetty 2kk sitten, kylmäainetta meni 820g, uv:tä 5g ja öljyä 12g järjestelmään, ei vuotoja ja paineistuskin pitäisi olla kunnossa tuon laitteen tulostaman kuitin mukaan.
Jos menee kojelaudan purkutöiks, vaivaannuttavaa alkaa tekemään tuolle mitään
Melko lailla samalla tavalla toimii omassa Mondeossa tällä hetkellä. Pääosin niin, että kompura kytkeytyy päälle jo heti kun laitat auton käyntiin ja ilmastointi on kytketty automaatti-asentoon. Ja kompura pysyy päällä koko ajan riippumatta missä lämpötilasäätö on. Saa ainoastaan pois päältä kytkemällä ilmastoinnin napista pois.
Mutta,
kun kierrät paineanturin irti ja asennat uudestaan, ilmastointi/kompura toimii esim 5-10 min kuten kuuluu, eli päällä, pois, päällä jne. Koitettu tosiaan toisella paineanturilla, ei pitempi aikaista vaikutusta
Päivitystä: Nyt ei taas auta vaikka teet mitä, kompura päällä kokoajan kun ilmastointi päällä...
E: Ilmeisesti molemmat rintapellin ilmastointiputket kuuluu jäähtyä, ei oo just nyt Mondeoo päällä, ei pääse testaa.
Ei näköjään Forscanilla ainakaan näkyny noita paineita silloinkaan kun systeemi toimi oikein.
Viimeksi muokannut -Markus-, 17 Elo 2018 16:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Kasper, sinuna ainakin testaisin varmasti toimivalla lämpötila-anturilla.
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Olisin kysynyt viisamilta neuvoa .Ilmanstoinnin toiminnasta on laitettu uudet kylmäaineet ,eikä mangeettikytkin vedä päälle . Sulakkeet ovat ehjät ja rele .Mangneettikytkin toimii kun kytkee suoraan virran akusta ja jäähdyttää normaalisti .Olisko jollakin tietoa mistä lähtsi vikaa hakemaan . Matalapainepuolen anturi kytkettii suoraan langalla sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Lähteekö flexti päälle kun kytket ilmastoinnin?tuomo51 kirjoitti: Olisin kysynyt viisamilta neuvoa .Ilmanstoinnin toiminnasta on laitettu uudet kylmäaineet ,eikä mangeettikytkin vedä päälle . Sulakkeet ovat ehjät ja rele .Mangneettikytkin toimii kun kytkee suoraan virran akusta ja jäähdyttää normaalisti .Olisko jollakin tietoa mistä lähtsi vikaa hakemaan . Matalapainepuolen anturi kytkettii suoraan langalla sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Flexti ie mene päälle kun kytkee ilmastoinnin . Vaan kun kytkee suoraan virran akusta niin flexti toimii normaalisti.
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Koita toisella paineanturilla, siis korkeapaineen anturia tarkoitan.tuomo51 kirjoitti:Flexti ie mene päälle kun kytkee ilmastoinnin . Vaan kun kytkee suoraan virran akusta niin flexti toimii normaalisti.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 27 Heinä 2018 18:18
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Kokeilin kahdellakin toimivalla ulkolämpötila-anturilla, ei vaikutusta, edelleen lumihiutaleen valot palavat ja ilmastointi ei toimi. Kaivoin esiin ohjausyksikön lämmityslaitteen edestä keskikonsolissa, ajatuksena mitata olisiko johto poikki välillä anturi-ohjausyksikkö, mutta en löytänyt samanväristä johtoa kuin lähtee anturilta.Mondeo vm2002 manuaali-ilmastointi ei toimi. Mittaristossa palaa oranssi ja punainen lumihiutaleen valot. Oli ilmastointihuollossa, lisättiin kylmäainetta aika paljon (olisko ollut 40g, laitettiin 800g (?)). Vikakoodina ilmastoinnin toimimattomuudelle oli ulkolämpötila-anturin liian suuri arvo.
Mittasin tuon anturin arvon 2,3k ohmia, lämpöilmapuhaltimella kuumensin anturia, tippui n800 ohmiin, ei mitään vaikutusta..Otin anturin pois ja laitoin tilalle potikan, säädin sitä 0->10k ohmiin, mutta ei vaikutusta. Katsoin kytkentäkaaviosta, että anturin johdot menevät ilmastoinnin ohjausmoduuliin, missähän tuo on, mittaisin onko johto esim poikki tai huono kosketus?
Paljonkohan tuon lämpötila-anturin arvo kuuluisi olla? Miten tuota pystyisi "huijaamaan", että saisin lumihiutaleen valot sammumaan?
Tai mikähän tätä ilmastointia riivaa:)?
Kytkentäkaaviossa anturilta pitäisi tulla johdot ihan suoraan ohjausyksikölle. Pystyisikö kukaan neuvomaan eteenpäin, itse kun enää keksi
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
http://talkford.com/community/topic/107 ... lights-on/
Tuosta mitään apua? Onko ne aina palanu sulla? Onko liitin/liitinyhteys kunnossa anturille?
Tuosta mitään apua? Onko ne aina palanu sulla? Onko liitin/liitinyhteys kunnossa anturille?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 27 Heinä 2018 18:18
Re: Mondeo mk3 ilmastointi ongelma
Tuossa linkissä epäiltiin sulakevikaa. Tutkin ja puhdistin mahdolliset sulakkeet. Pääsin eteenpäin: Nyt mittaristoon tulee jo lämpötila, joko -40 tai 88C randomina, lumihiutaleet palavat tilanteen mukaan, lämpötila näkyy n5s ja sitten tulevat taas nuo ---C ja molemmat lumihiutaleet. Minulla on kaksi anturia, molemmilla käyttäytyy samanlailla, olen yrittänyt putsata hyvin nuo molemmat anturi-liitokset.
Tutkin kaikki mahdolliset liittimet: Moottorilta tulevat sulakerasialle, mittariston jne, ei apua..
Kosketushäiriöltähän ilm vaikuttaisi. Mikähän olisi todennäköisin ja vikaherkin liitos, mistä lähtisi jatkamaan?
Jo ostaessa lumihiutaleen valot paloivat..
Tutkin kaikki mahdolliset liittimet: Moottorilta tulevat sulakerasialle, mittariston jne, ei apua..
Kosketushäiriöltähän ilm vaikuttaisi. Mikähän olisi todennäköisin ja vikaherkin liitos, mistä lähtisi jatkamaan?
Jo ostaessa lumihiutaleen valot paloivat..