Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
eli onko tuohon focukseen pakko laittaa nuo 10e maksavat ngk platinatulpat vai onko siihen joku halvempi malli
Oon katellu motonetistä ja siellä on noita denson tulppia, kannattaako edes harkita?
sitten ois vähä tyhjäkäynti probleemaa
eli tulen risteykseen vaihde vapaalla ja heti kun auto on pysähtynyt kierrokset tippuu sen verran liian paljon että koko auto tärisee (tässä puhutaan nyt ehkä noin 50 rpm liian vähän) ja palautuu parin sek päästä sen verran ylemmäksi että ei enää tärryytä, voltit putoaa tämän 2 sek tärryytyksen aikana noin 1voltin ja palautuu sitten
sitte ois että onko normaalia että auton jännite on tasan 15v eikä tipu siitä vaikka laittas mitä sähköjuttuja päälle, mutta tuo alhainen rpm pudottaa sit jo 1 voltin
Oon katellu motonetistä ja siellä on noita denson tulppia, kannattaako edes harkita?
sitten ois vähä tyhjäkäynti probleemaa
eli tulen risteykseen vaihde vapaalla ja heti kun auto on pysähtynyt kierrokset tippuu sen verran liian paljon että koko auto tärisee (tässä puhutaan nyt ehkä noin 50 rpm liian vähän) ja palautuu parin sek päästä sen verran ylemmäksi että ei enää tärryytä, voltit putoaa tämän 2 sek tärryytyksen aikana noin 1voltin ja palautuu sitten
sitte ois että onko normaalia että auton jännite on tasan 15v eikä tipu siitä vaikka laittas mitä sähköjuttuja päälle, mutta tuo alhainen rpm pudottaa sit jo 1 voltin
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
No jos nyt haluaa pikaisen säästön niin NGK:n TR5A-10 on halpisversio Zetecin tulpasta. Säästö nyt on sitten vaan vähän niin ja näin kun sen oikean tulpan vaihtoväli on muistaakseni 60tkm ja tolla halpiksella se ei kyllä onnistu.
Ja kun joku varmaan kohta sanoo että Voorti pelaa vain orkkiksella tulpalla niin todettakoon että mun työpaikalta on myyty viimisen vuoden aikana 23 Boschin tulppasarjaa Zeteciin eikä ole valituksia kuulunut ,-)
Ja kun joku varmaan kohta sanoo että Voorti pelaa vain orkkiksella tulpalla niin todettakoon että mun työpaikalta on myyty viimisen vuoden aikana 23 Boschin tulppasarjaa Zeteciin eikä ole valituksia kuulunut ,-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Mulle ne on motonetissa myyneet bossilaista, fordin paketeissa, olisko ollut tuommonen http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=167
2 sarjaa tommosia olen ostanut, eli yhteensä 120tkm tuon merkkisillä ajanut eikä ole tarvinnut vaihtovälillä tulppien kanssa temppuilla.
2 sarjaa tommosia olen ostanut, eli yhteensä 120tkm tuon merkkisillä ajanut eikä ole tarvinnut vaihtovälillä tulppien kanssa temppuilla.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Ite kanssa laitoin noi Motonetin Fordin purkeissa myytävät Boschilaiset. NGK:n korvaava tuote Fomoco-osanumerolle olis TR5B-13
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Tuota tekee aika yleisesti bensaFocus ja muutkin merkit, joissa on elektronisesti ohjattu lataus.Dollarihymy kirjoitti:eli tulen risteykseen vaihde vapaalla ja heti kun auto on pysähtynyt kierrokset tippuu sen verran liian paljon että koko auto tärisee (tässä puhutaan nyt ehkä noin 50 rpm liian vähän) ja palautuu parin sek päästä sen verran ylemmäksi että ei enää tärryytä
Lataussäädin tai akun ja kaapelien huono/likainen kontakti ja moni muu juttu voi olla osasyynä.
Myös päällä oleva ilmastointi. Voi olla helpompi hyväksyä kuin korjata...

Dollarihymy kirjoitti:eli onko tuohon focukseen pakko laittaa nuo 10e maksavat ngk platinatulpat
Itse ajelin Fordin perustulpilla (ei platina) 40 000 km ilman ongelmia (kärkiväliksi tosin säädin 1,1 mm). Tulpan pakkauksessa ja kyljessä luki muuten Ford, mutta tarkkaan katsoen siihen oli stanssattu myös Boschin logo. Nyt on koneessa nuo Krissen mainitsemat NGK:t, ja hyvin tuntuu pelittävän. Niissä on 1,0 mm kärkiväli (Numero 10 tarkoittaa sitä; 13 on 1,3 mm, siis NGK:lla).
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Tuota tekee aika yleisesti bensaFocus ja muutkin merkit, joissa on elektronisesti ohjattu lataus.yritäedes kirjoitti:
Lataussäädin tai akun ja kaapelien huono/likainen kontakti ja moni muu juttu voi olla osasyynä.
Myös päällä oleva ilmastointi. Voi olla helpompi hyväksyä kuin korjata...

en kyllä aio tuota hyväksyä ku tuo tärryyttäminen ei oo normaalia
autossa on päällä vaan valot ja puhallin ykkösellä ja silti tärryyttää ja ilmastointia ei ole eli jossain on joko ilmavuoto tai sitte lambda vika? ei tiedossa millon viimeksi vaihettu, päästöistähän tuo näkys jos vikaa on,
uus immu vaihettu 3kk sitte että ei pitäs ainakaa siitä olla
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Sitten vain vikaa etsimään ja kokeilemaan!Dollarihymy kirjoitti:en kyllä aio tuota hyväksyä ku tuo tärryyttäminen ei oo normaalia
15 V - 15,3 V on mielestäni vielä Focuksessa hyväksyttävä, eikä aiheuta ongelmia. Vanhemmissa systeemeissä tuo olisi selvä ylijännite. Yhdessä tutussa samanlaisessa Fokkerissa "made in Taiwan" - jännitteensäätäjä antaa 15,3 V ilman ongelmia - hyvä puoli on kirkkaat ajovalot!Dollarihymy kirjoitti:sitte ois että onko normaalia että auton jännite on tasan 15v eikä tipu siitä vaikka laittas mitä sähköjuttuja päälle
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Joo en mää enää rassaa itteäni tolla volttimäärällä ku Se ei mee Ton 15v yli koskaan
täytyyki hakea motonetistä starttipilottia ja alkaa suihkimaan, ainop vaan että on niin paljo noita vikakohteita, mm. takaiskut, alipainevuodot, tyhjäkäyntiventtiili (tämän liotin kyllä jo crc aineella mutta ei vaikutusta
kerron kyllä täällä mikä oli vikana jos ongelma ratkeaa
täytyyki hakea motonetistä starttipilottia ja alkaa suihkimaan, ainop vaan että on niin paljo noita vikakohteita, mm. takaiskut, alipainevuodot, tyhjäkäyntiventtiili (tämän liotin kyllä jo crc aineella mutta ei vaikutusta
kerron kyllä täällä mikä oli vikana jos ongelma ratkeaa
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Tekeekö muuten tota melkein kuolemista vain lämpimänä vai aina? Jos vain lämpimänä niin saattais johtua litissä olevasta huohottimen letkusta, joka kulkee siellä imusarjan alla. Kolmihaarainen, ulkohalkaisja about 20mm. Se jos on litissä niin tekee tuota. Halpa osa, helppo vaihtaa ja samalla se venttiili siitä vaihtoon.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Kyllä, heti ku on normaali lämpö saavutettu no toi alkaa, eli siis tarkastelen tuon letkun
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Eli luultavammin imuvuoto jossain. Tuo aikasemmin mainittu letku kannattaa tarkistaa ensimmäisenä. Sitten kaikki muut käsin melkeen tunnustella halkemia ym. Silmin ei välttämättä näe, mutta käsikopelo + pientä taivuttelua letkuun.
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Nonni eli tuota letkuhässäkkää tutkittu nyt vähä enemmän
otin letkun käteen ja Se tuntu aika pehmeältä ku paineli varsinkin Se laturin puolimmainen.
tarkastelussa ei havaittavia murtumia mutta ku sitä paineli ni Se letku jäi littuun ja palautu Sitte normaaliksi
noh laittelin sen Sitte takas ja auto käyntiin lämpimäksi asti ni letku meni noin 3 sentin matkalta osittain littuun
nyt herääki kysymys että kelpaako motonetin yleismalliset letkut vai pitääkö painua marmorille
otin letkun käteen ja Se tuntu aika pehmeältä ku paineli varsinkin Se laturin puolimmainen.
tarkastelussa ei havaittavia murtumia mutta ku sitä paineli ni Se letku jäi littuun ja palautu Sitte normaaliksi
noh laittelin sen Sitte takas ja auto käyntiin lämpimäksi asti ni letku meni noin 3 sentin matkalta osittain littuun
nyt herääki kysymys että kelpaako motonetin yleismalliset letkut vai pitääkö painua marmorille
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Kelpaahan noihin yleismallin letkut, yleensä ne on viellä vahvistettuja tietty letkusta riippuen. Mutta ei mene littanaksi niin helposti. Itse hain 5 metriä biltemasta paksumpaa letkua sisähalkasija 4mm, vähän jäykkä asentaa muttei hajoa niin helposti.
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Se venttiili uusiks myäs!
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Mikä venttiili?
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Tuntuu tuo 4 mm alipaineletku aika ahtaalta tähän tarkoitukseen - vertaa alkuperäisen letkun sisähalkaisijaan. Esim. bensaletku on tietenkin jäykkää, mutta jos löydät sopivia kulmapaloja,M4ketech kirjoitti:letkua sisähalkasija 4mm
niin sitten on helppo rakennella.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Siis se oli esimerkki että itse hain 4mm sisähalkasijalla olevaa letkua. Onhan niitä vaikka mitä. Tai jos lähellä on etola niin siellä vasta pään pyörälle saakin 

Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Motonetissä on vaikka minkänäköstä kulmaletkua joten täytyy mennä sinne ihmettelemään, keskiviikkona vasta meen ku pitää ostaa muitaki osia ja tili tulee silloin
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Kolmihaarainen letku, letkun oikeimmassa laidassa on pystyssä muovinen, todennäköisesti valkoinen nippa, joka on venttiili. Koneesta riipuuen on siellä tai sitten venakopassa.Dollarihymy kirjoitti:Mikä venttiili?
Vanhempi "EFI" kone http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=10
"Uudempi" Zetec-E http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=10
Sama venttiili, kulutus- ja menekkitavaraa. Saa merkiltä, on halpa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
joo täytyy tuo venttiili uusia samalla sit mutta nyt tuli toinen ongelma
kiihytin moottoritielle kolmosella melko reippaalla kaasujalalla, yhtäkkiä tuli nykäys ja tehot katos ja alko käymään kolmella, noh sain nitkuteltua auto kotipihaan mutta mikä sieltä mahdollisesti meni? mitään ylimääräisiä ääniä ei kuitenkaan kuulunut joten tuskin moottorista mikään
tulpat nyt vissii pitäs uusia
ja jos ei auta ni johdot ja jos ei sekään ni sitte se kuuluisa puola
huomenna kattelen nuo tulpat missä kunnossa ovat ja pistetäämpä ne nyt ihan ekaks keskiviikon hankintalistalle
E: nii ja mitään merkkivaloja ei syttyny mittaristoon
kiihytin moottoritielle kolmosella melko reippaalla kaasujalalla, yhtäkkiä tuli nykäys ja tehot katos ja alko käymään kolmella, noh sain nitkuteltua auto kotipihaan mutta mikä sieltä mahdollisesti meni? mitään ylimääräisiä ääniä ei kuitenkaan kuulunut joten tuskin moottorista mikään
tulpat nyt vissii pitäs uusia

huomenna kattelen nuo tulpat missä kunnossa ovat ja pistetäämpä ne nyt ihan ekaks keskiviikon hankintalistalle
E: nii ja mitään merkkivaloja ei syttyny mittaristoon
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Minkäs vuoksi uusilla autoilla pitää ladata 15v? vaiko senvuoksi kun on sähkölaitteita enempi?
Kyllä ainakin munmielestä vois käydä elektroniikan päälle jos kokoajan olis se samamäärä,liekö niissä sitten paremmat kestot nykyään?
Niin ja näyttääkö se auton oma mittari oikein? katsoo itse kunnon yleismittarilla mitä akun navoilta löytyy?
Kyllä ainakin munmielestä vois käydä elektroniikan päälle jos kokoajan olis se samamäärä,liekö niissä sitten paremmat kestot nykyään?
Niin ja näyttääkö se auton oma mittari oikein? katsoo itse kunnon yleismittarilla mitä akun navoilta löytyy?
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Moni eli lukasin vikakoodit äsken ja anto koodiksi nelospytyn kipinä hukassa
otin Sitte nelospytyn tulpanjohdon irti ja Se oli oranssi siitä juuresta mistä tulppa kiristetään
eiku huomenna ostelee tulpat motonetistä
otin Sitte nelospytyn tulpanjohdon irti ja Se oli oranssi siitä juuresta mistä tulppa kiristetään
eiku huomenna ostelee tulpat motonetistä
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Puolavikahan siellä oli
paljonkohan tuo letkuhässäkkä ja se venttiili maksaa jos wetteriltä hakis?
paljonkohan tuo letkuhässäkkä ja se venttiili maksaa jos wetteriltä hakis?
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46
Re: Focus 1,6 -00 tulpat+lataus
Letkut on nyt vaihdettu mutta ei vaikutusta tyhjäkäyntiin, ja tietty tuo venttiili myös
mitä seuraavaksi?
mitä seuraavaksi?