Sierra papattaa putkiston päässä.
Sierra papattaa putkiston päässä.
Moro!
Mulla on 2.0 OHC Sierra kaasari koneella.
Se on säädetty oikein ja käy täydellisesti, mutta putkiston päässä papattaa?
Kysymys kuuluu:
Johtuuko siitä että pakosarja on vain 3 pultilla kiinni, ja sen takia ei ole kunnolla kiinni ja sieltä pääsee ilmaa putkistoon?
Mulla on 2.0 OHC Sierra kaasari koneella.
Se on säädetty oikein ja käy täydellisesti, mutta putkiston päässä papattaa?
Kysymys kuuluu:
Johtuuko siitä että pakosarja on vain 3 pultilla kiinni, ja sen takia ei ole kunnolla kiinni ja sieltä pääsee ilmaa putkistoon?
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Papattava ääni on suht laaja käsite..
Jos se käy kaikilla niin sanoisin että sytty on myöhäisellä.
Palanu venttiilikin papattaa, mutta kyllähän se vuotava pakosarjakin papattavan äänen päästää.
Itse lähtisin siitä että pakosarja kunnolla kiinni, ja sytyn tarkistus.
Jos se käy kaikilla niin sanoisin että sytty on myöhäisellä.
Palanu venttiilikin papattaa, mutta kyllähän se vuotava pakosarjakin papattavan äänen päästää.
Itse lähtisin siitä että pakosarja kunnolla kiinni, ja sytyn tarkistus.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Ihan siksi, että edellinen omistaja hajottanut kierteet, ja helicoilia en ole kerennyt tehdä...Eeska91 kirjoitti:No miksi se on kolmella kiinni..
Edit:
emax, katon ennakon tässä ens viikolla ja säädän kohilleen jos ei oo.
Jos on ennakko kunnossa niin pitää varmaan (ja muutenkin tekisin) hommata helicoil sarja ja sitten laittaa kunnolla kiinni.
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Ite tekisin sillai että uus kansi kokonaa. En alkais korjaamaa kierteitä.
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Oon miettinyt sitäkin vaihtoehtoa.
Joskus tähän kumminkin tulee 1.6 tai iS kansi.
Mutta missä hinnoissa eri kansien hinnat yleensä pyörii? 2.0 OHC, 1.6 OHC, 2.0 iS?
Joskus tähän kumminkin tulee 1.6 tai iS kansi.
Mutta missä hinnoissa eri kansien hinnat yleensä pyörii? 2.0 OHC, 1.6 OHC, 2.0 iS?
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Loppuukos se papatus kun antaa pikkasen kierroksia? jos se popottaa hieman kokoajan niin voipi olla imusarjantiivistekkin,mulla Escossa oli semmonen vika,toki imuvuoto voi olla muuallakin myös venttiilissä
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Noin yleensä sadan euron molemmin puolin, kaksi jälkimmäistä 1,6(siis taunuksen, ei e-maxin) ja 2,0iS(eli efi malli) saatta mennä yli sen sadan euron, mutta kummatkin ovat hyvin virittäjä ystävällisiä, joskin taunuksen kanteen joutuu tekemään/teettämään enemmän töitä.Sierain97 kirjoitti:Oon miettinyt sitäkin vaihtoehtoa.
Joskus tähän kumminkin tulee 1.6 tai iS kansi.
Mutta missä hinnoissa eri kansien hinnat yleensä pyörii? 2.0 OHC, 1.6 OHC, 2.0 iS?
Se mikä maksaa ei ole siis kansi, vaan ne siihen teetettävät työt koneistamolla.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Pitääpä muuten kokeilla tuota että antaa vähän kierroksia.Tessu kirjoitti:Loppuukos se papatus kun antaa pikkasen kierroksia? jos se popottaa hieman kokoajan niin voipi olla imusarjantiivistekkin,mulla Escossa oli semmonen vika,toki imuvuoto voi olla muuallakin myös venttiilissä
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Ennen kannen vaihtamista vois kattoa vuotaako pakoputki jostain, hanska käteen ja pakoputken pää tukkoon kone käynnissä tai käyttää pakokaasutestissä 17 €...Sierain97 kirjoitti: Pitääpä muuten kokeilla tuota että antaa vähän kierroksia.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Joo, en ole kantta heti vaihtamassa.
Katon ensin imusarjan tiivisteen niinkun neuvottiin.
Jos se on kunnossa, sitten teen uuet kierteet (helicoil) kanteen siihen missä kierteet mennyt, niin näkee että johtuuko siitä huonosti kiinni olevasta pakosarjasta.
Uskon että on vaan siitä kiinni.
Katon ensin imusarjan tiivisteen niinkun neuvottiin.
Jos se on kunnossa, sitten teen uuet kierteet (helicoil) kanteen siihen missä kierteet mennyt, niin näkee että johtuuko siitä huonosti kiinni olevasta pakosarjasta.
Uskon että on vaan siitä kiinni.
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Haittaako se papatus jotenkin ajamista? Mulla on hajonnut imusarjan tiiviste joka kerta kun oon irrottanut imusarjan eli kannattaa jo valmiiks hakea se uus tiiviste.
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Pakosarjan ja imusarjan tiiviste uusiksi. Ja tutkia putki että vuotaako se. Kuten aiemmin neuvottiin nii hanska putken päähän. Jos käy sillonki vielä nii sillo on putkessa reikiä tai reikä. Tai sitte on vaan pakosarjan tiiviste palanu jos on ohivuotoa pakosarjan kiinnityksessä.
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Ei haittaa ajamisessa.
Pitäänee vaihtaa nuo tiivisteet tässä lähi aikoina ja katsoa vaikuttaako.
Pitäänee vaihtaa nuo tiivisteet tässä lähi aikoina ja katsoa vaikuttaako.
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Mulla ainakin kun meni Escosta imusarjantiiviste niin senverta haittas että bensaa kulu liikaa kun ei kunnolla kiertäny eikä ois mennny leimastakaan läpi!
Kyl se pakosarjantiivistekkin meinaa ainakin sen että jos reippaasti vuotaa niin päästöissä näkyy happea liikaa ja eipä mee läpi,aivan samahan se on jos pakoputki vuotaa liikaa,pieni vuoto ei vielä paljoa vaikuta mutta tiivis se kannattaa olla!
Kyl se pakosarjantiivistekkin meinaa ainakin sen että jos reippaasti vuotaa niin päästöissä näkyy happea liikaa ja eipä mee läpi,aivan samahan se on jos pakoputki vuotaa liikaa,pieni vuoto ei vielä paljoa vaikuta mutta tiivis se kannattaa olla!
Re: Sierra papattaa putkiston päässä.
Vika selvitetty ja korjattu säätämällä sytytysennakko ja kaasariakin joutui säätämään, kävi laihalla. Eli enää ei ''papata''. 
