Focus 1.6 -99
Focus 1.6 -99
Onko kenelläkään tietoa mihin voisi hukkua jännitettä. Latausjännite 14.4 ja obd testeri näyttää 13.6? ongelmana siis lämpöjen nousu maantienopeuksissa. Obd näyttää että 126 astetta ni silloin auton oma lämpömittari nytkähtää normaalin ja punaisen väliin ja 130 ois niinkuin punasen raja. epäilen hiukan tuota että liekkö näyttää oikein. lämpöanturi vaihdettu, termari vaihdettu, ilmattu onnistuneesti. Että oisko vika jossain ecun maadoituksessa???
Re: Focus 1.6 -99
oletko ihan varma tuosta?gulakki kirjoitti:ilmattu onnistuneesti
humppaako lämpömittari normilämmön ja täysien välillä? Sitten palautuu normaalilämpöön, ihan muutamissa sekunneissa?
Lukaseppa tuo juttu
viewtopic.php?f=6&t=39139&hilit=focus+l ... %C3%B6tila
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 1.6 -99
luettu on nää keskustelut ja ilmattu ohjeiden mukaan ja useaan kertaan, letkut kuumiksi. Paikallaan kun käyttelee ni toimii jäähdytys järjestelmä oikein ja mittarikin pysyy normilämmöissä, paitsi se että obd: kautta lämmöt näyttää 109-115. flekti näyttäs lähtevän 115asteessa päälle, mut oon lueskellu täältä foorumeilta et joillakin lähtee flekti jossain 100 asteen tietämillä.
Re: Focus 1.6 -99
onko termari oikeinpäin ja ilmaushelmi ylöspäin ja termarin tiiviste uusittu?
Termarikotelo/letkulähtö ehjä?
Termarikotelon/letkulähdön tiiviste uusittu/ei vuoda?
toimiiko molemmat potkurit flektissä (jos ilmastointi)
jos en ihan väärin muista niin mulla flektit lähtee about sadassa asteessa käymään...
Termarikotelo/letkulähtö ehjä?
Termarikotelon/letkulähdön tiiviste uusittu/ei vuoda?
toimiiko molemmat potkurit flektissä (jos ilmastointi)
jos en ihan väärin muista niin mulla flektit lähtee about sadassa asteessa käymään...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 1.6 -99
Saattaapi olla et kuskinpuolen ropelli ei pyöri, pitänee tutkia. Tuntus vähän hullulle et siitä johtus humppaaminen. Ja termari on jousi kuumalle päin, eli lohkoon päin(päinvastoin kuin fordin kuvissa, on kuulemma kuvissa virhe sanoivat liikkeessä). Termari kotelo ulkoapäin kuiva, ei vuotoa.
Termari ja tiivisteet uudet.
Termari ja tiivisteet uudet.
Re: Focus 1.6 -99
muistaakseni siinä oli joku logiikka, et eka lähti hantin puolen potkuri pyörimään ja sitten toinen tulee mukaan, kait
.. Molempien pitäisi kummiskin pyöriä kun ilmastointi päällä. Mulla oli joku aika sitten juurikin kuskinpuoleinen pimeänä. Mister Autosta sai uuden kotiin tuotuna 170 eurolla, vaihto onnistuu itse tekemällä 10 minuutissa. Fordilla maksoi muistaakseni 350e, fixuksella noin 240e
Yleismittarilla saat mitattua vanhan toimivuuden.
Jäähdyttimen kuskinpuoleisesta reunasta liitin auki,
mittarista ohmien mittaus päälle,
piuhat potkurien piuhojen napoihin (katso minkäväriset 2 piuhaa menee mihinkin potkuriin ja mittari kiinni siis niihin),
pyöritä kädellä potkuria,
jos mittarilukema rupeaa vilisemään hulluna niin potkuri on ehjä,
jos ei, se on rikki.

Yleismittarilla saat mitattua vanhan toimivuuden.
Jäähdyttimen kuskinpuoleisesta reunasta liitin auki,
mittarista ohmien mittaus päälle,
piuhat potkurien piuhojen napoihin (katso minkäväriset 2 piuhaa menee mihinkin potkuriin ja mittari kiinni siis niihin),
pyöritä kädellä potkuria,
jos mittarilukema rupeaa vilisemään hulluna niin potkuri on ehjä,
jos ei, se on rikki.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 1.6 -99
Tuopa nyt on jännä, että maantienopeudessa rupeisi liikaa lämpeämään. Tuossa kun termostaatti aukeaa josain 90 asteen nurkilla niin ajoviiman jo pitäisi jäähdyttää tarpeeksi, eikä flekti välttämättä edes puhalla - etenekään kun ulkona on kylmä.
Oletko varma, että vesi liikkuu? Vesipumppuhan voisi olla kuolemassa ja lämpöjen nousu johtua matalasta tuottotehosta. Vesipumpun voisikin tarkastaa, jos se sieltä juorureiästä tiputtelee.
Oletko varma, että vesi liikkuu? Vesipumppuhan voisi olla kuolemassa ja lämpöjen nousu johtua matalasta tuottotehosta. Vesipumpun voisikin tarkastaa, jos se sieltä juorureiästä tiputtelee.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Focus 1.6 -99
Kappas termarikotelosta vissiin vähän falskailee, mutta mikä siin ois et se vaikuttaa, veteleekö se ilmoja sieltä vai mikä? Ja kuskinpuolen flektiltä oli sulake kyrvähtäny.. Noh uus kehiin ja savuthan se päästi pihalle. Taitaa olla aika vaihella vesipumppukin. Alkaa masentaa olla fordin omistaja, pirun hyvä vaan ajaa.
Re: Focus 1.6 -99
Oisko jollain mahdollisuus katsoa obd:n kautta mitä teillä näyttää lämpöarvoja. Itsellä torque ohjelma ja elm327 sovitin.
Re: Focus 1.6 -99
Kannattaa kattoa että tukeeko ELM motukka J-sarjan ECU protokollaa. Ja ei ainakaa tietääkseni näytä vuotoa nestejärjestelmässä.
Re: Focus 1.6 -99
minä ymmärrä mistää protokollista... kai se toimii ku kaikki antureiden tiedot näyttää.
Re: Focus 1.6 -99
<offtopic>gulakki kirjoitti:Alkaa masentaa olla fordin omistaja, pirun hyvä vaan ajaa.
En ole Ford-fanaatikko, mutta ärsyttää tuon tyyppiset kommentit. Ärsyttää siksi, että saman hintaluokan ja ikäisistä vanhoista autoista tuskin moni nousee toistaan paremmaksi.
Vikoja riittää, moni osa on lopputaipaleella ja vaatii uusimista. Monilla on utopisia odotuksia lähes 300tkm ajetuista autoista.
</>
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Focus 1.6 -99
En voisi olla enempää samaa mieltä.SimoHirvonen kirjoitti: <offtopic>
En ole Ford-fanaatikko, mutta ärsyttää tuon tyyppiset kommentit. Ärsyttää siksi, että saman hintaluokan ja ikäisistä vanhoista autoista tuskin moni nousee toistaan paremmaksi.
Vikoja riittää, moni osa on lopputaipaleella ja vaatii uusimista. Monilla on utopisia odotuksia lähes 300tkm ajetuista autoista.
</>
Yleensä jätän sanomatta kun joku ottaa kumminkin nokkiinsa.
Re: Focus 1.6 -99
mä olen sitä mieltä, että viimeistään siinä vaiheessa kun autolla on ikää sen 10-15 vuotta, jokainen auto alkaa olemaan enempi tai vähempi yksilö. Eli siinä vaiheessa toiset pelaa vielä ku unelma ja toiset on koko ajan rikki, oli se merkki mikä tahansa.
Ei se ole minkään automerkin vika, etteivät ne välttämättä kestä Suomessa ongelmitta kymmeniä vuosia 8)
Ei se ole minkään automerkin vika, etteivät ne välttämättä kestä Suomessa ongelmitta kymmeniä vuosia 8)
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 1.6 -99
gulakki kirjoitti:Kappas termarikotelosta vissiin vähän falskailee
no alkaahan sieltä vikoja löytymäängulakki kirjoitti:kuskinpuolen flektiltä oli sulake kyrvähtäny.. Noh uus kehiin ja savuthan se päästi pihalle

Vesipumpun jos meinaat vaihtaa, tiivistää termarikotelon ja flektin kuntoon, niin tietty kannattaa laittaa ne kondikseen samalla kertaa ja sit ei muuta ku ilmailemaan 8)
Kyl se siitä, elä menetä hermojas Nimim. Kokemusta on

Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Focus 1.6 -99
>>>Kappas termarikotelosta vissiin vähän falskailee, mutta mikä siin ois et se vaikuttaa, veteleekö se ilmoja sieltä vai mikä?
Sopivassa tilanteessa käy niin että "menosuuntaan" lievä falskaaminen aiheuttaa ilman "imua" järjestelmään. Kun nesteen kierto lakkaa, niin kyseinen kohta alkaa tihkua nestettä ulospäin. Tämä ilmiö on yleistä linja-autojen ohjaustehostin putkistossa, jolloin ohjaustehostin alkaa kurnuttaa kun järjestelmään imeytyy ilmaa ja ohjaustehostinpurkki alkaa marjapuuromaisesti (jos punaista automaattiöljyä) "keittää yli" kun öljyyn imeytynyt ilma aiheuttaa öljyn "laajenemista".
>>> Ja kuskinpuolen flektiltä oli sulake kyrvähtäny.. Noh uus kehiin ja savuthan se päästi pihalle.
Voit kokeilla ottaa kyseisen flektin töpselin irti (jos mahdollista) ja jos ei enään sulake pala, niin vika on aika varmasti flektissä (kärähtänyt sähköisesti tai esim. laakeri kiinni, polttaen aina sulakkeen). Jos edelleen sulake palaa, niin vika saattaa olla esim. plussa johto hankautunut runkoa vasten (siis pitkä runkojohto kohti sulakekoteloa) jolloin tulee suora oikosulku.
>>>Taitaa olla aika vaihella vesipumppukin.
Mistä päättelin tämän seikan? Vuotaako se hieman ulkoisesti?
>>> Alkaa masentaa olla fordin omistaja, pirun hyvä vaan ajaa.
Heh, sinulla on sentään vielä pientä vikaa. Minulla on myös mennyt välillä hermot kun yrittää kaikkensa korjata omaa autoa ja ei vain ammattitaito riitä ongelman ratkaisemiseen. En silti pidä yleisesti fordia mitenkään huonona merkkinä muihin merkkeihin verrattuna. Monesti ford merkkinä on kuitenkin ollut myydyimpien autojen kärkipäässä (muistaakseni 2-4 sijoitukset vuosittain useista kymmenistä merkeistä), joten eiköhän se jotain kerro myös laadusta.
Jos ei kestä sitä seikkaa että autot hajoavat ja niitä pitää (itse) korjata, niin kannattaa myydä pois ja siirtyä joukkoliikenteen käyttäjäksi.
viewtopic.php?f=6&t=38489
Sopivassa tilanteessa käy niin että "menosuuntaan" lievä falskaaminen aiheuttaa ilman "imua" järjestelmään. Kun nesteen kierto lakkaa, niin kyseinen kohta alkaa tihkua nestettä ulospäin. Tämä ilmiö on yleistä linja-autojen ohjaustehostin putkistossa, jolloin ohjaustehostin alkaa kurnuttaa kun järjestelmään imeytyy ilmaa ja ohjaustehostinpurkki alkaa marjapuuromaisesti (jos punaista automaattiöljyä) "keittää yli" kun öljyyn imeytynyt ilma aiheuttaa öljyn "laajenemista".
>>> Ja kuskinpuolen flektiltä oli sulake kyrvähtäny.. Noh uus kehiin ja savuthan se päästi pihalle.
Voit kokeilla ottaa kyseisen flektin töpselin irti (jos mahdollista) ja jos ei enään sulake pala, niin vika on aika varmasti flektissä (kärähtänyt sähköisesti tai esim. laakeri kiinni, polttaen aina sulakkeen). Jos edelleen sulake palaa, niin vika saattaa olla esim. plussa johto hankautunut runkoa vasten (siis pitkä runkojohto kohti sulakekoteloa) jolloin tulee suora oikosulku.
>>>Taitaa olla aika vaihella vesipumppukin.
Mistä päättelin tämän seikan? Vuotaako se hieman ulkoisesti?
>>> Alkaa masentaa olla fordin omistaja, pirun hyvä vaan ajaa.
Heh, sinulla on sentään vielä pientä vikaa. Minulla on myös mennyt välillä hermot kun yrittää kaikkensa korjata omaa autoa ja ei vain ammattitaito riitä ongelman ratkaisemiseen. En silti pidä yleisesti fordia mitenkään huonona merkkinä muihin merkkeihin verrattuna. Monesti ford merkkinä on kuitenkin ollut myydyimpien autojen kärkipäässä (muistaakseni 2-4 sijoitukset vuosittain useista kymmenistä merkeistä), joten eiköhän se jotain kerro myös laadusta.
Jos ei kestä sitä seikkaa että autot hajoavat ja niitä pitää (itse) korjata, niin kannattaa myydä pois ja siirtyä joukkoliikenteen käyttäjäksi.

viewtopic.php?f=6&t=38489
Re: Focus 1.6 -99
nii vaa rupes lämmöt pysymään kurissa.
Re: Focus 1.6 -99
Ja vika korjaan tui koska? (ilmeisesti sen flektin vaihto auttoi).
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Focus 1.6 -99
Jos tarvii vielä apua tämän asian suhteen niin voin katsoa omasta, tosin 2.0 mutta kuitenniin. Sama lukija ja ohjelma löytyy.gulakki kirjoitti:Oisko jollain mahdollisuus katsoa obd:n kautta mitä teillä näyttää lämpöarvoja. Itsellä torque ohjelma ja elm327 sovitin.
-Ingman saa maidon maistumaan ja FORD muovinkin ruostumaan-
Re: Focus 1.6 -99
SimoHirvonen kirjoitti: <offtopic>
En ole Ford-fanaatikko, mutta ärsyttää tuon tyyppiset kommentit. Ärsyttää siksi, että saman hintaluokan ja ikäisistä vanhoista autoista tuskin moni nousee toistaan paremmaksi.
Vikoja riittää, moni osa on lopputaipaleella ja vaatii uusimista. Monilla on utopisia odotuksia lähes 300tkm ajetuista autoista.
</>
Totta turiset, mutta silti alan pikku hiljaa uskoa että Ford kuskit pääsee sinne taivaaseen kun ne kokee maanpäällisen helvetin. Jotain perää siinä on.
-Ingman saa maidon maistumaan ja FORD muovinkin ruostumaan-
Re: Focus 1.6 -99
Vesipumppu oli syyllinen. Flektillä ei oo osaa eikä arpaa tuohon jos matkanopeuksissa alkaa lämmöt heittelemään. Tein samalla sit jakopäänkin siinä ku oli kiristimestä hävinny muovit laakerin päältä. Termostaatista porasin sen helmen siitä ylälaidasta pois, nyt noin 3mm reikä siinä. Nyt ei ollu mitään ongelmia ilmaamisen kanssa.