Mikäs vapari Zetec Escorttiin
Ei kuumalankavehkesiin saa käyttää öljyttyjä putsareita, öljyhän kerää paskan putsariin. Apexilla on tehokas vapari jota ei saa öljytä. Keräää pientekin körnät hyvin ja on pestävä eikä pyörteile.hartza kirjoitti:Harmi vaan kun auto tuli minulle jo Pipercrossin kartioputsarilla, muuten olisin jo laittamut vakion takaisin. MAF varmasti sanoo jossain vaiheessa itsensä itri kaikesta paskasta mitä tuo filtteri lapi antaa, ainakin pari kertaa olen jo langan putsannut. Ja olen kyllä kartiota pessyt ja kevyesti öljynnyt. Jos oikeesti alkaa virittämään, niin sitten laittaa sen virtaavamman suodattimen paikalleen.
Olikos jollain valmistajalla erikseen kuumalankamittareille tarkoitettuja filsuja?
Miksi jotkut luulee etteä vedestä vapautuu happea?!?!!? Silloin siitä vapautus vetyäkin ja takaan että se on valtava räjähdys. Ei vedestä happea polttamalla eroteta, sentään, vaatii hieman erikoisemmat menetelmät.ZyaS kirjoitti: vedestä vapautuvalla hapella luulisin.
TArkoistus vedellä on että se laajentaa ja atomisoi rajusti polttoainetta, pinta-ala kasvaa ja tehokas palaminen paranee, vesi myös viilentää sopivasti.
miljuunia.. paljon miljuunia..TeRoK kirjoitti:Mitäs toi mahtanee maksaa???
Pitäs itelle ja semmonen hommata kun on toi kuumalanka MAF.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Nii-i, täytyy katsoa jos sellaiseen täytyy sijoittaa, ei se peli oikeen vetele tuollakaan putsarilla. Pahus kun ei ole orkkista koteloa!cikatti kirjoitti: Ei kuumalankavehkesiin saa käyttää öljyttyjä putsareita, öljyhän kerää paskan putsariin. Apexilla on tehokas vapari jota ei saa öljytä. Keräää pientekin körnät hyvin ja on pestävä eikä pyörteile.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Mulla on toi greenin poweri paikallaan ja hienosti on toiminut. Siirsin lankahökötyksen lähemmäs imusarjaa ja rakensin silikoni letkusta ja alumiiniputkesta kokonaan uuden imu röörin. Ei oo lanka paskastunut vaikka olen filtterin öljynnyt. Ja mulla se on vaikuttanut tehojen puolesta hieman. Ennen täyskaasulla erästä mäkeä ylös nelosella 170km/h, nyt ottaa 185km/h. Huiput 215km/h.(Nopeudet mittarin mukaan samoilla renkailla. 195/50R15) polttoaineen kulutus nousi johtuen jalan asennosta. Koko ajan makeet imuäänet!!! On muuten säädettävät nokkapyörätkin... Putkisto tarttis hommata vielä ja uudet 17"alut...
Tämähän oli mielenkiintoinen keskustelu. Taas "viritetään" vapaavirtaussuodattimilla
noh.. toiset "viritttää" suodattimella ja toiset oikeesti tekee sille koneelle jotain jos tehoja halutaan 8)
noh.. toiset "viritttää" suodattimella ja toiset oikeesti tekee sille koneelle jotain jos tehoja halutaan 8)
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
ei se riitä,sinne suodattimen kurkkuun pitää laittaa se propelli!!
tai mikä räpätin se nyt olikaan..
mutta kyllähän ne pari heppaa pakosarjasta ja pari ilmanputsarista
ja muutama nokasta ja nokkapyörästä ja jokunen lisääntyneestä bensanvirtaamisesta on jo yhteensä pieni ponitalli,kyllähän ne muutamat
sitten jo alkaa vaikuttaakin jotain.
itellä tuntuu jo 2mm lisäys kaasarin koossa ihan hyvin.
ja vielä 4mm resursseja varastossa,niin renkaat sutii melkein vaikkei tahtoiskaan..no on kyllä kevyt peräkin,mutta on se vaan niin kivaa
tai mikä räpätin se nyt olikaan..
mutta kyllähän ne pari heppaa pakosarjasta ja pari ilmanputsarista
ja muutama nokasta ja nokkapyörästä ja jokunen lisääntyneestä bensanvirtaamisesta on jo yhteensä pieni ponitalli,kyllähän ne muutamat
sitten jo alkaa vaikuttaakin jotain.
itellä tuntuu jo 2mm lisäys kaasarin koossa ihan hyvin.
ja vielä 4mm resursseja varastossa,niin renkaat sutii melkein vaikkei tahtoiskaan..no on kyllä kevyt peräkin,mutta on se vaan niin kivaa
ei sieltä mitään junia t...
Toisaalta vaikka ei pahemmin kiinnostaisi edes lukea tätä mutta pakko on silti kommentoida
Vahvasti olen sitä mieltä että niillä säädettävillä nokkapyörillä ei tee vakionokkien kanssa mitään, varsinkaan jos niitä ei osaa säätää, jos oikeasti tietää mitä tekeen niin saattaa ehkä saada vääntö/tehoalueita hieman siirrettyä mutta veikkaan että esim aikaistamalla sytytystä saadaan enemmän aikaiseksi
Sitten tuo putsari homma .... tai antaa olla
Jatkakaa
Vahvasti olen sitä mieltä että niillä säädettävillä nokkapyörillä ei tee vakionokkien kanssa mitään, varsinkaan jos niitä ei osaa säätää, jos oikeasti tietää mitä tekeen niin saattaa ehkä saada vääntö/tehoalueita hieman siirrettyä mutta veikkaan että esim aikaistamalla sytytystä saadaan enemmän aikaiseksi
Sitten tuo putsari homma .... tai antaa olla
Jatkakaa
Säädettävillä nokkapyörillä saa tehokäyrää nätimmäksi kun säätää ne penkissä. Tehoa ei vakionokilla tule välttämättä yhtään. Mutta kone vastaa paremmin. Imupuolen ajoitusta muutettiin noin puoli astetta ja sytkää säädettiin niin hepoja n.2hv lisää ja vääntöä 10nm. Tarttisi lastuttaa ja peltipakosarja sekä loppu putkisto vaihtaa niin voi tulla hiukan kireempi. Jotkut street race Kent camsit pitäis laittaa mutta maksaa aivan sikana ja loppujen lopuksi voi saada 170hv maksimissaan näillä osilla. Sen jälkeen alkaa olemaan kestävyys ja taloudellisuus niin ja näin.VesQ kirjoitti:Toisaalta vaikka ei pahemmin kiinnostaisi edes lukea tätä mutta pakko on silti kommentoida
Vahvasti olen sitä mieltä että niillä säädettävillä nokkapyörillä ei tee vakionokkien kanssa mitään, varsinkaan jos niitä ei osaa säätää, jos oikeasti tietää mitä tekeen niin saattaa ehkä saada vääntö/tehoalueita hieman siirrettyä mutta veikkaan että esim aikaistamalla sytytystä saadaan enemmän aikaiseksi
Sitten tuo putsari homma .... tai antaa olla
Jatkakaa
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
noh, mulla ei oo muuta vakio 1.8 115hp zetec-e koneessa muuta tehty ku vaihettu 130hp escon kaasuläppä, 2.5" suora ja lyhyt imuputki, jonka perässä simotan vapari, ja race katti, ja vakio äänenvaimentajat, tosin takimmaista oon avartanu vähän, ja vakiona kiihtyy 0-100kmh 9.9s toi GT esco.. mutta nytpä lähtee 8.2s 0-100kmh em. muutoksilla... että sillee, ja vakionokat yms löytyy, ecu:kin on vakio. ja muuten vakio GT:n pakoputkisto kattia lukuunottamatta, joten ne jotka väittää et fordin ecu ja pakoputki ahistaa heti ku tehoja lähtee nostamaan, nii nää väitteet voidaan heittää roskiin. ja tosta vaparista vielä sen verran että toki sylinterin täytösaste paranee kun ilmaa on helpommin/nopeammin saatavissa, joka taas vaikuttaa tehoon kasvattavasti, joten se 3-5hp:n lisä tuntuu suhteellisen järkevälle. ja eikä tolle koneelle ole tehty mitään muuta, että...s.o.h.c kirjoitti:Tämähän oli mielenkiintoinen keskustelu. Taas "viritetään" vapaavirtaussuodattimilla
noh.. toiset "viritttää" suodattimella ja toiset oikeesti tekee sille koneelle jotain jos tehoja halutaan 8)
Ford Escort 1.8 GT -97
huoh, pariin otteeseen olen jo maininnut tässä keskustelun lomassa että en hae mitään tehon lisäystä vaan ihan vain niitä muikeita ääniä ja ulkonäköä!s.o.h.c kirjoitti:Tämähän oli mielenkiintoinen keskustelu. Taas "viritetään" vapaavirtaussuodattimilla
noh.. toiset "viritttää" suodattimella ja toiset oikeesti tekee sille koneelle jotain jos tehoja halutaan 8)
joten unohdetaan nämä "viritys" jutut tästä välistä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Kaveri otti käsiajanotolla?Zetecci kirjoitti:noh, mulla ei oo muuta vakio 1.8 115hp zetec-e koneessa muuta tehty ku vaihettu 130hp escon kaasuläppä, 2.5" suora ja lyhyt imuputki, jonka perässä simotan vapari, ja race katti, ja vakio äänenvaimentajat, tosin takimmaista oon avartanu vähän, ja vakiona kiihtyy 0-100kmh 9.9s toi GT esco.. mutta nytpä lähtee 8.2s 0-100kmh em. muutoksilla...
Eli suomeksi sanottuna en usko.
Mitenkäs selität sen että aikasemmin tehdyt mittaukset tehtiin juuri samalla tavalla? ja jos väitätte ettei mitää tehon nousua yms. ole tapahtunut vaan että parantuneet arvot johtuvat vain kytkimen käytöstä ja siitä paremmin lähtemisen tuntemuksesta johtuen imu/pako äänistä niin olisitko tietojen päivittämisen aika?
Muutokset joita olen tehnyt imupuolelle vähentävät imupuolen virtausvastuksia, joten sylinterin täytösaste nousee -> vääntömomentin kasvu. yksinkertaista kertolasku matematiikkaa tuskin tarvitsee opettaa? vai?
Teho = Vääntömomentti x kierrosluku , ja kun tuota vääntömomenttia(sylinterin täytösaste) on kasvatettu niin saadaan isompi luku alkuperäisen paikalle, josta seuraa tuloksen kasvu, tässä tapauksessa tehon kasvu. joten tässä ei ole mitään epäselvää, epäilyttävää tms. joka sotii vasten tehon nousua ja parantuneita kiihdytysarvoja. Mutta eläkää vaan te niissä omissa maailmoissanne mutta tehoa saa muutenkin kuin nokkien vaihdolla, tai ahtimen laittamisella, tosin niillä saa enemmän, mutta ne ovat kalliita ratkaisuja, tai no toisille on toisille ei. mutta ei minulla ainakaan ole varaa lähtee ostelee 600-800e nokka-akseleita.
meni täysin offtopic !
Muutokset joita olen tehnyt imupuolelle vähentävät imupuolen virtausvastuksia, joten sylinterin täytösaste nousee -> vääntömomentin kasvu. yksinkertaista kertolasku matematiikkaa tuskin tarvitsee opettaa? vai?
Teho = Vääntömomentti x kierrosluku , ja kun tuota vääntömomenttia(sylinterin täytösaste) on kasvatettu niin saadaan isompi luku alkuperäisen paikalle, josta seuraa tuloksen kasvu, tässä tapauksessa tehon kasvu. joten tässä ei ole mitään epäselvää, epäilyttävää tms. joka sotii vasten tehon nousua ja parantuneita kiihdytysarvoja. Mutta eläkää vaan te niissä omissa maailmoissanne mutta tehoa saa muutenkin kuin nokkien vaihdolla, tai ahtimen laittamisella, tosin niillä saa enemmän, mutta ne ovat kalliita ratkaisuja, tai no toisille on toisille ei. mutta ei minulla ainakaan ole varaa lähtee ostelee 600-800e nokka-akseleita.
meni täysin offtopic !
Ford Escort 1.8 GT -97