Transitin virittäminen . . .
Transitin virittäminen . . .
Niin kyseessä olisi vm.83 transitti 2.0ohc. ja ja tekisi mieli vähän piristää sitä ihan piruilu mielessä.
Mitenkäs kyseisen padan turbottaminen tapahtuisi edullisesti ?
Entäpä saako moisen ees turbottaa laillisesti vai meneekö jotkin rajat yli?
Eipä siittä mitään 200 hvt tarttis saada vaikka alle 150hv piisais.
vai alanko vaan heivaamaan 2.0 efi keulalle ja peltisatsi jatkoksi ? kun sellanen löytyis tallista.... ehdotuksia...
iso kiitos!
Mitenkäs kyseisen padan turbottaminen tapahtuisi edullisesti ?
Entäpä saako moisen ees turbottaa laillisesti vai meneekö jotkin rajat yli?
Eipä siittä mitään 200 hvt tarttis saada vaikka alle 150hv piisais.
vai alanko vaan heivaamaan 2.0 efi keulalle ja peltisatsi jatkoksi ? kun sellanen löytyis tallista.... ehdotuksia...
iso kiitos!
Niin paitsi mikä vuosimalli on kyseessä?
8/83-12/85 valmistetuissa tehokkain motti oli 100hv 3litranen essex
1/86-7/91 valmistetuissa on sitte tota 150hv 2.9 EFi kutvosta.
8/91--> on vastaavaa kutosta mutta teho 145 heppaa.
vanhemmista ei mulla oo mitään paperilla ,mutta tuskin niissä sen tehokkaampaa konetta on ollut kun toi 100hv essex.
Noi supervanit on sitte tietty vielä, mutta koskas niitä on valmistettu?
Ja käykö ne suomessa vertailu autoks kun ei kai niitä oo tänne tuotu?
8/83-12/85 valmistetuissa tehokkain motti oli 100hv 3litranen essex

1/86-7/91 valmistetuissa on sitte tota 150hv 2.9 EFi kutvosta.
8/91--> on vastaavaa kutosta mutta teho 145 heppaa.
vanhemmista ei mulla oo mitään paperilla ,mutta tuskin niissä sen tehokkaampaa konetta on ollut kun toi 100hv essex.
Noi supervanit on sitte tietty vielä, mutta koskas niitä on valmistettu?
Ja käykö ne suomessa vertailu autoks kun ei kai niitä oo tänne tuotu?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mallisarjan tehokkaimmasta 20% ja tilavuutta saa lisätä mallisarjan suurimmasta 25%
Esim tuo ensimmäinen jossa 100hv niin raja on 120hv ja jos tilavuus on 3000cc niin tilavuudessa raja tulee vastaan 3750cc
Alusta (jarrut, jouset yms) pitää sitten vastata sitä mallisarjan tehokkainta
Jos konepakettia (turbot, kaasarit/ruikut kannet yms) on saannut tehtaalta niin riittää tietääkseni kyseisen koneen tekniset tiedot esim maahantuojalta, mutta jos kokonaisuuteen on muutettu jotain (esim kaasarin tilalle ruisku, lisätty tai muutettu turbo yms muutoksia) niin pitää sitten vissiin olla teholappu dynosta. En itsekkään ole ihan päässyt näistä jyvälle mutta viisaammat varmaan kertoo lisää
Esim tuo ensimmäinen jossa 100hv niin raja on 120hv ja jos tilavuus on 3000cc niin tilavuudessa raja tulee vastaan 3750cc
Alusta (jarrut, jouset yms) pitää sitten vastata sitä mallisarjan tehokkainta
Jos konepakettia (turbot, kaasarit/ruikut kannet yms) on saannut tehtaalta niin riittää tietääkseni kyseisen koneen tekniset tiedot esim maahantuojalta, mutta jos kokonaisuuteen on muutettu jotain (esim kaasarin tilalle ruisku, lisätty tai muutettu turbo yms muutoksia) niin pitää sitten vissiin olla teholappu dynosta. En itsekkään ole ihan päässyt näistä jyvälle mutta viisaammat varmaan kertoo lisää
20% saa teho nousta mallisarjan suurimpaan (suomessa tyyppihyväksyttyyn) verrattuna. 2 litran OHC koneeseen ei ole mitään järkeä alkaa turboa asentelemaan jos tavoitteena on niinkin maltillinen kuin 150hv. Pakosarja ja putki uusiksi (kunnolla), 1,6 kansi johon kanavat kuntoon (puristus tulee samalla), 2 litraisen vakio nokan voi pitää noilla tehotavoitteilla vielä, tuplakaasuttimilla bensaa niin siinä se 150hv jos työ ja säädöt tehdään niinkuin pitää.
Transit supervanissahan oli kunnon kone, 5 litran V8 mutta mikään noista ei käy vertailumalliksi suomessa. Supervania oli useammastakin malliversiosta, 60 luvun lopulta alkaen 80 luvulle, aluksi kone oli nokalla mutta pian siirtyi tavaratilaan painopisteen vuoksi. Radallahan noilla ajettiin. Joitakin lienee katuliikenteeseenkin hyväksyttyinä englannissa / saksassa...
Saattaisi olla mielenkiintoinen yllättäjä valoista lähdettäessä...
Prkl tommonen pitäisi saada, ja näyttää vähän realismia näille all show not go wannabe tuning hemmoille... (vaikka hyvä se vanha tanekin on siihen)
Transit supervanissahan oli kunnon kone, 5 litran V8 mutta mikään noista ei käy vertailumalliksi suomessa. Supervania oli useammastakin malliversiosta, 60 luvun lopulta alkaen 80 luvulle, aluksi kone oli nokalla mutta pian siirtyi tavaratilaan painopisteen vuoksi. Radallahan noilla ajettiin. Joitakin lienee katuliikenteeseenkin hyväksyttyinä englannissa / saksassa...
Saattaisi olla mielenkiintoinen yllättäjä valoista lähdettäessä...
Prkl tommonen pitäisi saada, ja näyttää vähän realismia näille all show not go wannabe tuning hemmoille... (vaikka hyvä se vanha tanekin on siihen)
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Re: Transitin virittäminen . . .
Hei täälhän on joku matkija liikkeellätransitmies kirjoitti:Niin kyseessä olisi vm.83 transitti 2.0ohc. ja ja tekisi mieli vähän piristää sitä ihan piruilu mielessä.
Mitenkäs kyseisen padan turbottaminen tapahtuisi edullisesti ?
Entäpä saako moisen ees turbottaa laillisesti vai meneekö jotkin rajat yli?
Eipä siittä mitään 200 hvt tarttis saada vaikka alle 150hv piisais.
vai alanko vaan heivaamaan 2.0 efi keulalle ja peltisatsi jatkoksi ? kun sellanen löytyis tallista.... ehdotuksia...
iso kiitos!


Mul on kanssa -83 2.0 ohc Transitti olen itse jo laittanu peltisatsin, vapaavirtaussuotimen, 2.0 efi koneen ja kent camsin FR34 virinokan. Noille muutoksillehan ei tarvi mitään muutoskatsastaa tmv.
Itse olen meinannut myös turbottaa tuon vekottimen, meinasin tehdä sen näinkin laittomasti, että kone muuten lähes vakioksi, turbo kiinni, tehon mittaukseen pienillä paineilla joilla saadaan se laillinen n.90hp

Mut onko ihan oikeasti jollain jotain papereita jolla saisi vertailumalliksi tuon 3.0 essexin ja tietoa mitä pitää alustassa muuttaa???
Ja transitmies, jos et oo huomannu ni mun Transitin löytää tuolta clubin autot osiosta

Re: Transitin virittäminen . . .
90 paperit TURBOLLAtransitman kirjoitti: Itse olen meinannut myös turbottaa tuon vekottimen, meinasin tehdä sen näinkin laittomasti, että kone muuten lähes vakioksi, turbo kiinni, tehon mittaukseen pienillä paineilla joilla saadaan se laillinen n.90hp![]()

ei kannata pitää katsastusmiehiäkään IHAN idiootteina.


-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Re: Transitin virittäminen . . .
Niin 100hp EHKÄ SIERRASSA, Transitissa vakiona 2.0 ohc:llä on 75hp et siihen ku laskee 20% tehon lisäyksen ni kuinka vitun idiootina täytyy ihmisiä pitää. Eihän tuo 15hp suuri tehonlisäys turbolla ole mut jos vaan sais jotenkin turbon kans sen tolleen sommiteltuunBootsi kirjoitti: 90 paperit TURBOLLA, kun vakionakin 2.0 OHC:stä lähtee 100hp??!!?
ei kannata pitää katsastusmiehiäkään IHAN idiootteina.![]()

Suunnittelu asteella tässä vielä ollaan ja vaihtoehtoja vain mietitty

Kai mä kettu oisin kirjottanu tuohon laillinen 120hp jos ransiitissa se 100hp olis. P E R K E L E
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Kyllähän se puheiden perusteella tuntuisi olevan, mut jos sen mukaan mennään niin eikö pidä olla jonkun näköset paperit jossa selvitetty mitä eroja noissa 2.0 ja 3.0 välillä on, ja vaikka ne paperitkin sais niin seuraava ongelma on osien löytäminen, osaa olla aika vaikeeta löytää joitakin osia tuohon autoon saatikka ton vielä harvinaisemman 3.0 jarruja yms.tanari kirjoitti:eikö se 3.0 essex ole edelleen isoin moottori mitä on saanut,samalla myös tehokkain?
No tietysti jostain englannista/saksasta mut mut...
Sekin on jännä juttu et autodata ei tunne tuota 3.0 konetta transittiin
Eikai sitä konetta tarvi löytää jos vaan saa alustan vastaamaan sitä 3 litusta. Sillonhan sitä saa käyttää vertailu-autona ja toteuttaa tuon 2.0 ohc +puhallin
Ja tuurilla saattaa olla ihan samat alustan osat siinä 3-litrasessa kuin pienemmissä
Tuntisikohan fordilla tuon 3.0 mallin, luulisi ainakin, tai ainakin luulisi että pystyvät selvittämään
Tai sitten ei
Ja tuurilla saattaa olla ihan samat alustan osat siinä 3-litrasessa kuin pienemmissä
Tuntisikohan fordilla tuon 3.0 mallin, luulisi ainakin, tai ainakin luulisi että pystyvät selvittämään
Tai sitten ei

Kyllähän tosta 3 litrasesta essexistäkin helpolla saa potkua irti. Toi transitin malli kun on 1 kurkkusella kesseli kaasarilla. Esim. Tossa caprin vastaavassa on 2kurkkusella jo 138hummaa.Siitä ei enää kauheesti tarvii piristää ja katsastaa on helpompi. Ja kyllähän noissa vääntöä on.
Ainoo vaan, että noi ei mun kokemuksien mukaan oo mitää kovin kestäviä.
Ainoo vaan, että noi ei mun kokemuksien mukaan oo mitää kovin kestäviä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Nii en mä aineskaan meinannukkaan sitä 3.0 tuohon hommata, niitä jarruja ym. meinasin osien löytymisen vaikeudella
ja niistä jarruista niin hyvähän se olis jos ne samat olis, mut se vertailu paperi onkelmana onkin.
Paikalliselta Ford liikkeeltä on turha kuvitella mennä edes kyselee ku edes sierran kaasarin osista ym. ei löydy räjäytyskuvia tai mitään, ku on niin vanha auto
Ja senkään takia ei mitään kutoskonetta ku taistellaan Transitin pahimpia vihollisia Chevy vaneja vastaan, ni ei mitään niihin viittaavaa
(kasithan niis on mut kuiteskin)

ja niistä jarruista niin hyvähän se olis jos ne samat olis, mut se vertailu paperi onkelmana onkin.
Paikalliselta Ford liikkeeltä on turha kuvitella mennä edes kyselee ku edes sierran kaasarin osista ym. ei löydy räjäytyskuvia tai mitään, ku on niin vanha auto

Ja senkään takia ei mitään kutoskonetta ku taistellaan Transitin pahimpia vihollisia Chevy vaneja vastaan, ni ei mitään niihin viittaavaa

(kasithan niis on mut kuiteskin)
Kyllä se sierra jo alkaakin olemaan aika vanha katiska. Uusin sierra on jotain 12-13vuotta vanha tai jotain...transitman kirjoitti:.
Paikalliselta Ford liikkeeltä on turha kuvitella mennä edes kyselee ku edes sierran kaasarin osista ym. ei löydy räjäytyskuvia tai mitään, ku on niin vanha auto![]()
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
mitä jos transittiin virittäis eteen cossun navat, tolpat ja akseliston.. ja löis 2.9efin ahdettuna.. taakse sitten jotku cossun levyt ja satulat, tai vaikka isommatkin.
sais pulttijaostakin samalla 4pulttisen löytyis vanteita.
etuakselisto 10% moottori 12% jos ottaa diisselitransitin aihioks niin vaihdelaatikosta ei mene % muuta kuin kytkinkopasta eli~3% ja takajarruista 2%
27%

etuakselisto 10% moottori 12% jos ottaa diisselitransitin aihioks niin vaihdelaatikosta ei mene % muuta kuin kytkinkopasta eli~3% ja takajarruista 2%
27%

-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt