Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Nyt kun pakkaset on päässy eteläänki asti on monskun laatikko ruvennu tahmaamaan. Eli kylmänä lähestulkoon mahdotonta saada kakkosta sisään, pitää hetken aikaa tarjota ennenku ottaa. Vaihdoin MTX 75:n vaihteistoöljyt ja sitä pitäisi nyt olla runsainmäärin. Tilanne parantui ehkä hieman. Huomasin myös ajossa etenkin kakkosen takkuilevan hieman, mutta menevän kuitenkin sisään ihan ok. Pientä hakua oli myös kolmannella vaihteella. Joutokäynnillä saatikka sitten parkissa keppi menee nätisti ja niinkuin pitääkin. Mitä v****a? Öljy oli muuten Liqui Moly 75W-90 GL4+
Oletetaan nyt, että laatikossa on hyvin öljyä eikä sen takia tahmaa, niin mikäs sitten. Jarrunesteet vaihdoin syksyllä, tosin en kytkimeltä, joten oletettavaa on, että kytkimen työsylinteriltä ei ole ikinä vaihdettu nesteitä. Voisiko olla osaksi jäässä, jolloin ei irrota tarpeeksi? Painelaakeri ei ulvo, levy ei luista ja muutenkin laatikko toimii nätisti ja hiljaisesti. Mittarissa on 201tkm, joten kyllähän se kytkinremontinkin aika alkaa pikkuhiljaa olemaan.
Myös vaihteistotorni ja keppi-tanko väliset kumit tuli mieleen.
Oletetaan nyt, että laatikossa on hyvin öljyä eikä sen takia tahmaa, niin mikäs sitten. Jarrunesteet vaihdoin syksyllä, tosin en kytkimeltä, joten oletettavaa on, että kytkimen työsylinteriltä ei ole ikinä vaihdettu nesteitä. Voisiko olla osaksi jäässä, jolloin ei irrota tarpeeksi? Painelaakeri ei ulvo, levy ei luista ja muutenkin laatikko toimii nätisti ja hiljaisesti. Mittarissa on 201tkm, joten kyllähän se kytkinremontinkin aika alkaa pikkuhiljaa olemaan.
Myös vaihteistotorni ja keppi-tanko väliset kumit tuli mieleen.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Painelaakeri/työsylinteri jumittaa. Ei irrota kunnolla.
Kytkinrempalla tulee kuntoon.
Sachsin kytkimen omaan projektiin tilasin saksan ebaystä. Kolmasosa Suomen hinnasta!
Painelaakeri/työsylinterin hinnasta ei tietoa.
Kytkinrempalla tulee kuntoon.
Sachsin kytkimen omaan projektiin tilasin saksan ebaystä. Kolmasosa Suomen hinnasta!
Painelaakeri/työsylinterin hinnasta ei tietoa.
Viimeksi muokannut hoopee, 12 Joulu 2012 08:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Tekee järkeä tuokin. Voisi ensi hätään kokeilla vaihtaa nesteet kytkimeltä, josko vaikuttaisi mihinkään. Taitaa mennä siihen, että ajellaan vielä kun vaan vaihteita vähänkään löytyy ja pistetään sitten kaikki uutta kun kerta laatikon pudottaa. Liekö muuten tuo työsylinteri ja painelaakeri samaa palikkaa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Ei taida jarrunesteen vaihto auttaa.mösjöö kirjoitti:Tekee järkeä tuokin. Voisi ensi hätään kokeilla vaihtaa nesteet kytkimeltä, josko vaikuttaisi mihinkään. Taitaa mennä siihen, että ajellaan vielä kun vaan vaihteita vähänkään löytyy ja pistetään sitten kaikki uutta kun kerta laatikon pudottaa.
Ainakin st200:seen oli sen verran työläs homma käyttää laatikko pois, että kaikki kuluvat osat vaihdettiin samalla kerralla.
Samaa palikkaa.mösjöö kirjoitti:Liekö muuten tuo työsylinteri ja painelaakeri samaa palikkaa.
Tässä yksi kokonainen setti
Tässä pelkkä painelaakeri/työsylinteri
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Joo, eihän toi oo tietty ku harrastamisen innosta kyse montako kertaa sen laatikon jaksaa sieltä pudottaa. Itsellä sentään hyvä puoli, että kunnon laitteet ja vehkeet on käytössä, oma aika vaan maksaa. Mutta taidan silti vaan uusia koko paketin, jolloin todennäkösesti enää ikinä joudu irroittamaan laatikkoa uudestaan.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Voit lohduttautua sillä että et ole ainut joka kärsii moisesta tahmaamisesta
. Focus tosin täällä mutta sama MTX75 vaihteisto käytössä. Öljyt on vaihdettu, kytkin ilmattu varulta mutta eipä se juuri siitä muutu. Oikeasti on melkein mahdoton saada kylmänä 2-vaihdetta päälle, kolmonen menee nippanappa. Lämpösenä toimii oikein luikkaasti. Laatikko olis tarkoitus ottaa pois ja kahtoa kytkimen/painelaakerin kunto. Todennäköisesti vaihdan tuon koko laatikon samalla kun siinä on ihan oikeaa mekaanistakin vikaa.

-Ingman saa maidon maistumaan ja FORD muovinkin ruostumaan-
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Tosiaan. En ole kytkinhommaan laiskuudestani vielä ryhtynyt. Tosin vaihdoin nesteet kytkimeltä ja tulos oli aikas miellyttävä. Sama tahmaaminen jatkuu kovilla pakkasilla, mutta tahmeus ja kankeus loppuu todella nopeasti. Noin 10-20 kytkimen painalluksen jälkeen normiajossa. Nyt liki nollakeleillä ongelmia ei juurikaan ole.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Kuulostaa ihan sierran mt75 laatikolta kylmänä.
Ainakin tuo laatikko on tarkka öljyistä, toimii parhaiten foorttin alkuperäisöljyllä.
Koita foorttin omilla öljyillä.
Ainakin tuo laatikko on tarkka öljyistä, toimii parhaiten foorttin alkuperäisöljyllä.
Koita foorttin omilla öljyillä.
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Itte kans liputan ton öljyn suhteen. eli alkuperäisöljyt sisään.
Ite vaihoin ölpät kytkin rempan jälkeen ja tahmeeksi tuli kovilla pakkasilla kun en sillä hetkellä saanut "oikeita öljyjä" käsiini vaikka ettiin ihan vastaavanlaiset ölpät tilalle
Ite vaihoin ölpät kytkin rempan jälkeen ja tahmeeksi tuli kovilla pakkasilla kun en sillä hetkellä saanut "oikeita öljyjä" käsiini vaikka ettiin ihan vastaavanlaiset ölpät tilalle
"harder" is not a very good safeword
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Pitää taas marmorilta käydä poistamassa kolme purkkia oikeaa tavaraa ja koittaa. Vähän hatuttaa, sillä tämä ranskalainen ihmeöljy nimeltään Liqui Moly tais olla peräti 18e/litra.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Mk2 Mondeo nihkeä laatikko
Minkä ajatuskuvion mukaan päädytään epäilemään kytkintä/sylinteriä jos joku vaihde menee päälle huonommin kuin muut?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/