Kertokaas Focuksesta?
Kertokaas Focuksesta?
tuossa suunnitteilla olisi kovasti hankkia 00 vuoden focus 1.8 endura diesel koneella niin kysytääs täältä onko kellään kokemuksia kyseisestä pelistä? tuleeko millaisia mahdollisia vikoja mieleen? ja mikä mahtaa olla kyseisellä koneella jakopään vaihtoväli?
Re: Kertokaas Focuksesta?
Kyseessähän on vanha auto, joten voit tuskin lähteä siitä ettei mitään vikoja ilmaannu... Toisaalta tuo kone on todella kestävä eikä ole vielä 2000 mallissa pilattu liialla elektroniikalla. Ajotuntuma on varmasti ok ja koiranluita eli kallistyksenvakaajan tukitankoja saa vaihtaa 50tkm välein. Jakopään vaihtovälin pitäisi olla 150tkm tai 160tkm, onhan noilla koneilla ajettu yli puolikin miljoonaa kilometriä ettei se nyt ihan huono ole. Jos löydät hyvin huolletun ja ruosteettoman yksilön joka ei savuta tai syö öljyä niin mikäjottei!
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Re: Kertokaas Focuksesta?
Meillä oli tuommoinen 00 tai 01 vm. diesel sedan aikoinaan arkiautona. Motari- ja maantiepainoitteisessa ajossa ne kuuluisat jarrujumit iskivät etujarruihin. Jos tämmöistä oiretta on, niin vaihtosatulaa ja olkatuen hyvä puhdistus.
Tosiaan auton ikä huomioiden, saataisin jopa lähestyä hankintaa siitä näkökulmasta, että laittaisin alustan osia vaihtoon reilummin heti kun ensimmäistä oiretta ilmenee - riippuu tietysti yksilön aikaisemmasta historiasta. Jos tulee mummolta saaresta, niin ehkä sitten voisi vähän vähemmän varata rahaa korjauksiin.
Eli kolinoiden alettua, reilusti vaan tukivarret ja koiranluut vaihtoon. Vetarit ja erityisesti sen sisänivel sekä laatikon puoleiset laakerit ovat tuossa mallissa myös yleisiä vikapaikkoja, mutta en muista, että olisiko tämä diesel tältä osin erityisesti parempi tai huonompi.
Kaiken kaikkiaan minulle jäi tuosta mk1 fokkerista hyvät muistot. Takuuvarma peli, hyvä ajettava (tosin vähän rauhaton / eloisa VAGeihin verrattuna) ja kohtuulliset tilat. Ja selvästi modernimpi niin sisältä kuin ulkoa verrattuna edeltäjä eskoon.
Tosiaan auton ikä huomioiden, saataisin jopa lähestyä hankintaa siitä näkökulmasta, että laittaisin alustan osia vaihtoon reilummin heti kun ensimmäistä oiretta ilmenee - riippuu tietysti yksilön aikaisemmasta historiasta. Jos tulee mummolta saaresta, niin ehkä sitten voisi vähän vähemmän varata rahaa korjauksiin.

Eli kolinoiden alettua, reilusti vaan tukivarret ja koiranluut vaihtoon. Vetarit ja erityisesti sen sisänivel sekä laatikon puoleiset laakerit ovat tuossa mallissa myös yleisiä vikapaikkoja, mutta en muista, että olisiko tämä diesel tältä osin erityisesti parempi tai huonompi.
Kaiken kaikkiaan minulle jäi tuosta mk1 fokkerista hyvät muistot. Takuuvarma peli, hyvä ajettava (tosin vähän rauhaton / eloisa VAGeihin verrattuna) ja kohtuulliset tilat. Ja selvästi modernimpi niin sisältä kuin ulkoa verrattuna edeltäjä eskoon.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Kertokaas Focuksesta?
Sitä saakin etsiäkaali81 kirjoitti:Jos löydät ruosteettoman yksilön ..mikäjottei!

ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000