Korjauskirjan kaaviosta tulkittua:
Releen
R8 napaan 3 tulee jatkuva akun jännite (ei sulaketta välissä)
Releen
R8 napaan 2 tulee jännite silloin, kun virrat käännetään päälle. Jännite tulee
Releen R11 kautta, josta menee jännite myös moottorinohjaimelle, suuttimille ym. Välissä on myös sulake
F9
Releen
R8 napa 1 maadoitetaan silloin, kun pumppua käytetään. Eli noin sekunnin kylmänä, sekä silloin kun moottori käy.
Releen navalta
5 lähtee jännite polttoainepumpulle. Näin ollen jos navat
3 ja
5 yhdistetään hyppyjohdolla, pumpun pitäisi lähteä käyntiin.
Älä yhdistä vahingossa napoja 2 ja 5, koska tuo napa 2 on vain releen herätteelle mitoitettu, ja sen johto voi sulaa jos sillä käytetään pumppua.
Releen
R8 ja pumpun välissä on kuitenkin myös
inertiakatkaisin tai "kaatokatkaisin", joka laukeaa katkaisten bensansyötön jos auto kaatuu, eikä auto syty palamaan ja räjähdä kuten elokuvissa. Se katkaisin on kuskin jalkatilassa vasemmalla, siinä paneelissa on reikä josta sen saa kuitattua. Pumpulle menevässä johdossa on myös tuo sulake
F14.
Mondeossa on takapenkin alla
LUUKKU, josta bensapumpun/anturin asetelman kannen saa näkyviin. Pumpun liittimistä voi mitata johdoista, tuleeko pumpulle jännitettä (hyppylanka releen kannalla). En ole katsonut, mutta siellä on myös anturin johdot ja paksuimmat ovat pumpun. Monesti viimeisillään oleva pumppu (hiilet loppu) lähtee pyörimään vielä jos kolauttaa tankkia tai toimii joskus ja joskus ei.
10A sulakkeet konehuoneen rasiassa ovat kaikki valoille... Siis oliko sulake sulanut vai lanka palanut? Jos se on sulanut niin kosketus on ollut vain huono.
Ja tämä ohjeeksi sinulle ja kaikille muillekin: älä sitten
missään nimessä laita palaneiden sulakkeiden tilalle muita kuin samanarvoisia. Vaikka pitäisikin lähteä kaupasta hakemaan... Muuten johdot sulaa melkein varmuudella yhteen, ja tulee vikoja joita kukaan ei pysty selvittämään purkamatta koko autoa ja melkein ranteenpaksuisia johtonippuja
