Olen käyttänyt vain Fordin omia öljyjä koneessa koska olen lukenut että Fordin motti on kranttu siitä mitä öljyä sinne panee.
Eilen Koetin hieman tutkia vikaa, Jäähdytin nesteet on ok, punasta kuin juuri olisi vaihdettu, mutta tulpat kaikki oli karstoittuneet. Puristus paineet huiteli tasaseen 18,5 - 19 baria. näillä tuli (toivottavasti) eliminoitua että männät/putket eikä kansi ole sökönä, mutta voiko venttiilivarrenkumit laueta kaikista sylintereistä yhtä aikaa kun kaikki tulpat on karstassa. Autoon on "toissaomistaja" joutunut vaihtamaan kannen, syytä en tiedä...
Tietty jos edellinen omistaja on ollut nuuka ja ei ollu viittiny vaihtaa tulppia kalliin kansiremontin jälkeen, vois se selittää tulppien kunnon. Joka tapauksessa kone käy hyvin, ehkä laiskahko kuormalla, mutta pientä tyhjäkäynnin seilausta lukuunottamatta paikallaan ei huomaa mitään vikaa
Entäs voiko huohottimen letkun kautta mennä noin paljoa öljyä moottoriin missään vaiheessa? Tai kun vikavalo palaa ja moottori menee "häiriötilaan", vaikuttaisko se jonkun takia öljyn kulutukseen?
Tänään menen tekemään ohivuoto testin jos satun löytämään oikean laisen letkun / liittimen niin ehkä tiedän lisää.
PS: Ai niin, Auton alle ei jää öljy läikkää, ja kuivalta näyttää alta katsoen

Lisäys: Sinistä savua näkee vain ajottain kuskin paikalta, sekin pieni tuprahdus, yleensä kääntyessä, mutta mistäs sitä sinne näkee kun suoraan ajaa. Katsastus mies sai sen paikallaan päästään sitä savuu kun piti kierroksia hetken korkealla, sitä tuli enemmän kuin sen imuri jaksoi imeä :S