eikös alle kymppitonnin ois saanu jo cossun ?woozy83 kirjoitti: Eikös alle 4000e olisi saanut jo cossun tekniikan?
2.0 ohc
kyllä se kansi nelitahtimoottorissa aikapaljon moottorin suorituskykyä määrää. toki alakertakin pitää olla kunnossa.[/quote]Jaakko85 kirjoitti: Nyt kun on lähdössä toi alakerta koneistamoon niin joutas varmaan samalla keventää vähän tota vauhtipyörää.
Osaiskohan joku kertoo et minkä verran tota vauhtipyörää (2.0 ohc) Uskaltas mennä keventelemään.? ja paljonkahan mahtaa painaa näin vakiona.?
joo no tuossa nyt ei tarkotettu ihan sitä, vaan kestävyyttä jos ei oo alakerta kunnossa ei kestä kone. jos kampura on irti lohkosta ja vauhtipyörääkin aikoo keventää ni siinä samallahan ne sitten tasapainottaa toisiinsa... 8)
No asiasta aivan toiseen, pitäisi vakio 2.0ohclle rakennella pakoputkisto kun ei taida löytyä mk2 ekkeriin valmiina ainakaan järkevään hintaan
Eli minkäkokoista putkea ja montako pönttöä ja millaisia pönttöjä, läpivirtaavia vai sellaisia perusmallin vai mitä
Vähän suunnittelin että viimeiseksi pöntöksi sellainen pieni pyöreä läpivirtaava kuten alkuperäinenkin mutta onko ensimmäisellä pöntöllä kuinka paljon merkitystä lähinnä ääneen onko läpivirtaava vai ei
Eli ei haeta mitään "racing-ääniä" vaan ihan normaalia
Ja onkos nuo varaosaliikkeen simonsin pöntöt mistään kotoisin, ei viitsi vain kokeilla kun hintaa kuitenkin on yli 50e/kpl ja budjetti on hyvinkin pieni
Eli minkäkokoista putkea ja montako pönttöä ja millaisia pönttöjä, läpivirtaavia vai sellaisia perusmallin vai mitä
Vähän suunnittelin että viimeiseksi pöntöksi sellainen pieni pyöreä läpivirtaava kuten alkuperäinenkin mutta onko ensimmäisellä pöntöllä kuinka paljon merkitystä lähinnä ääneen onko läpivirtaava vai ei
Eli ei haeta mitään "racing-ääniä" vaan ihan normaalia
Ja onkos nuo varaosaliikkeen simonsin pöntöt mistään kotoisin, ei viitsi vain kokeilla kun hintaa kuitenkin on yli 50e/kpl ja budjetti on hyvinkin pieni
itellä on simmonsin pöntöt puolessa välissä autoa,ja sitten yhdistyvät
akselin luona yhteen pönttöön josta pihalle..
elikkä ohariin pitäis riittää yksi pönttö..ei oma ainakaan meteliä pidä
sen enempää..ja kaksituumainen putki riittää vallan hyvin.
isompi on liioittelua..tuommoiseen ei pahemmin viritettyyn..
ja saa siinä olla enemmänkin potkua..mahtuu kyllä virtaamaan.
akselin luona yhteen pönttöön josta pihalle..
elikkä ohariin pitäis riittää yksi pönttö..ei oma ainakaan meteliä pidä
sen enempää..ja kaksituumainen putki riittää vallan hyvin.
isompi on liioittelua..tuommoiseen ei pahemmin viritettyyn..
ja saa siinä olla enemmänkin potkua..mahtuu kyllä virtaamaan.
ei sieltä mitään junia t...
2" putki on ihan passeli 2-litraseen ohariin. Omassa on 2" putki kahdella marteliuksen läpi virtaavalla vaimentimella. Hyvin toimii eikä ahdista 8)VesQ kirjoitti:No asiasta aivan toiseen, pitäisi vakio 2.0ohclle rakennella pakoputkisto kun ei taida löytyä mk2 ekkeriin valmiina ainakaan järkevään hintaan
Eli minkäkokoista putkea ja montako pönttöä ja millaisia pönttöjä, läpivirtaavia vai sellaisia perusmallin vai mitä
Vähän suunnittelin että viimeiseksi pöntöksi sellainen pieni pyöreä läpivirtaava kuten alkuperäinenkin mutta onko ensimmäisellä pöntöllä kuinka paljon merkitystä lähinnä ääneen onko läpivirtaava vai ei
Eli ei haeta mitään "racing-ääniä" vaan ihan normaalia
Ja onkos nuo varaosaliikkeen simonsin pöntöt mistään kotoisin, ei viitsi vain kokeilla kun hintaa kuitenkin on yli 50e/kpl ja budjetti on hyvinkin pieni
ääntä lähtee jonkin verran mutta kyllä sitä ääntä lähtee viritetystä koneesta jokatapauksessa.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
ei muuta vielä ajettavuutta paljookaan kun ottaa sen möykyn pois siitä, mutta jonkinverran sillä saa jo kierros herkkyyttä. siitä voi hipaista vielä enemmänkin pois, mutta tarvitaan jyrsin et saa jyrsittyä sisä reunoilta tavaraa pois. kevyin mitä on saatu vakio vauhtipyörästä koto tallissa oli ~ 4.6 kg 8)
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Niin arvelinkin et pysyy vielä ihan ajettavana kun ei ton enempää kevennä. Parempi varmaan jättää toi vakiopyörän jyrsiminen ihan tohon jos sit vielä keveempää niin parempi kait ostaa valmiiks kevennetty. Kestääpähän ainakin ehjänä...lateksi kirjoitti:ei muuta vielä ajettavuutta paljookaan kun ottaa sen möykyn pois siitä, mutta jonkinverran sillä saa jo kierros herkkyyttä. siitä voi hipaista vielä enemmänkin pois, mutta tarvitaan jyrsin et saa jyrsittyä sisä reunoilta tavaraa pois. kevyin mitä on saatu vakio vauhtipyörästä koto tallissa oli ~ 4.6 kg 8)

Näin on.. tarpeeksi kun menee valupyörää kairaamaan alkaa olemaan vaarana että se pärähtää p*skaksi ajaessa. Omaan koneeseen olen juuri laittamassa kevennettyä vauhtipyörää (paino 5.7kg). Kaippa sillä edes vähän tulee kierrosherkkyyttä...martikainen kirjoitti: Niin arvelinkin et pysyy vielä ihan ajettavana kun ei ton enempää kevennä. Parempi varmaan jättää toi vakiopyörän jyrsiminen ihan tohon jos sit vielä keveempää niin parempi kait ostaa valmiiks kevennetty. Kestääpähän ainakin ehjänä...
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Vähintään se vauhtipyörä pitää tasapainottaa. Mielellään vauhtipyörä ja kampiakseli yhdessä.make89 kirjoitti:Pitääkö jos vaihtipyörän kevenyksen jälkeen jotkut osat tasapainottaa uudelleen. Itellä oli yksi kevennetty vauhtipyörä tiedossa jätin ostamata kun ei ollu tarpeeksi tietoa asiasasta
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
mun mielestä ei oo edes mitään järkee tasapainottaa erikseen..s.o.h.c kirjoitti: Vähintään se vauhtipyörä pitää tasapainottaa. Mielellään vauhtipyörä ja kampiakseli yhdessä.
nii ja sitten vauhtipyörä ja kampi-aksel pitää merkata että kasatessa ei tuu eri asentoon kun mihin on tasapainotettu
(oikoluen joku päivä kun ajatus luistaa)

Ja jos hyvän haluaa niin vielä kytkin ja paineasetelma kiinni tasapainotuksessa. Seuraavassa kytkimen vaihdossa on sitten taas tasapainotus pe*rseellään. 8)
Noi ohc:n vauhtipyörät ovat muuten kaikkea muuta kuin tasapainossa vaikka olisivat vakio pyöriä.
Noi ohc:n vauhtipyörät ovat muuten kaikkea muuta kuin tasapainossa vaikka olisivat vakio pyöriä.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Mulle sano koneistamon äijä et jos tasapainottaa erikseen niin ei mee niin paljon paikkoja rikki jos sattuu hajoomaan.ZyaS kirjoitti: mun mielestä ei oo edes mitään järkee tasapainottaa erikseen..
nii ja sitten vauhtipyörä ja kampi-aksel pitää merkata että kasatessa ei tuu eri asentoon kun mihin on tasapainotettu
(oikoluen joku päivä kun ajatus luistaa)

En kyl tiiä pitääkö toi sit ollenkaan paikkansa...

oli koneistamon äijän kanssa joskus puhetta että tarviiko tota kytkin ja asetelmaa olla tasapainotuksessa mukana niin sanoivat: "aika pienivaikutus ja helpottaa heidän tekemistä jos ei oo kiinni"s.o.h.c kirjoitti:Ja jos hyvän haluaa niin vielä kytkin ja paineasetelma kiinni tasapainotuksessa. Seuraavassa kytkimen vaihdossa on sitten taas tasapainotus pe*rseellään. 8)
Noi ohc:n vauhtipyörät ovat muuten kaikkea muuta kuin tasapainossa vaikka olisivat vakio pyöriä.

5 milliin kestää vetää (siis vaki pyörä) 8) Neljäänkin oon kuulu vedettävän mut se jo arvelluttaas.o.h.c kirjoitti: Näin on.. tarpeeksi kun menee valupyörää kairaamaan alkaa olemaan vaarana että se pärähtää p*skaksi ajaessa. Omaan koneeseen olen juuri laittamassa kevennettyä vauhtipyörää (paino 5.7kg). Kaippa sillä edes vähän tulee kierrosherkkyyttä...
