Sierra DOHC 2.0
Sierra DOHC 2.0
Ois tyrkyllä tommonen 89 vuoden farkku. Koneella ajettu 240Mm ja huollettu sännöllisesti. Mitään suurempaa remppaa ei ole kuitenkaan tehty.
Mitäs ongelmia noissa on ollut? Jonkin verran on ollut näköjään kansivikoja ja kaasarionkelmia. Tuolla on tosiaan ajettu 240 tuhatta eikä kantta oo rempattu, joten kohta sekin lysti olisi edessä. Paljonkos tuohon pitää budjetoida valuuttaa?
Mitäs muita tyyppivikoja tuon ikäsessä on? Onko nuo kuinka hanakoita ruostumaan?
Paljonkos muuten tuossa koneessa on tehoja ja mikä tuon koneen tyyppi mahdollisesti on?
Lähinnä tässä mietin kuinka paskan ostoksen sitä tekee jos tollasen ostaa? Mitään projektiautoa en halua ostaa, vaan enemmänkin varman kulkupelin. Onko Riesa sellainen?
Kiitti!
Mitäs ongelmia noissa on ollut? Jonkin verran on ollut näköjään kansivikoja ja kaasarionkelmia. Tuolla on tosiaan ajettu 240 tuhatta eikä kantta oo rempattu, joten kohta sekin lysti olisi edessä. Paljonkos tuohon pitää budjetoida valuuttaa?
Mitäs muita tyyppivikoja tuon ikäsessä on? Onko nuo kuinka hanakoita ruostumaan?
Paljonkos muuten tuossa koneessa on tehoja ja mikä tuon koneen tyyppi mahdollisesti on?
Lähinnä tässä mietin kuinka paskan ostoksen sitä tekee jos tollasen ostaa? Mitään projektiautoa en halua ostaa, vaan enemmänkin varman kulkupelin. Onko Riesa sellainen?
Kiitti!
Re: Sierra DOHC 2.0
Mistä luulet lempinimen "Riesa", tulleen...jaakkima kirjoitti: Onko Riesa sellainen?

'86 Is sierra kyllä oli aika huoleton peli sen ~50tkm mitä sillä ajelin...
Ikänä ei jättänyt tielle, eikä mitään suurempia ollut.

Ainoat "ongelma" kohdat taitaa olla tuo kansi, jarrulevyt,vakaajan kumet ja kardaanin tärinä.
-Kanteen joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan nostajat (harvemmin muuta).
-Jarrulevyt tahtoo alkaa täristämään. (varsinkin halvat tarvike levyt)
-Vakaajankumet syytä vaihtaa jäykempiin tai uretaanisiin.
-Ja monissa Sierroissa on tuo kardaani tupannut täristää.
-Kanteen joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan nostajat (harvemmin muuta).
-Jarrulevyt tahtoo alkaa täristämään. (varsinkin halvat tarvike levyt)
-Vakaajankumet syytä vaihtaa jäykempiin tai uretaanisiin.
-Ja monissa Sierroissa on tuo kardaani tupannut täristää.
Itellä on tuollainen sierra kans, on suunnilleen saman verran ajettu, ite oon nyt ajellut 10tkm, mitää muuta vikaa ei ole vielä löytynyt paitsi että kytkin alkaa olla loppu. Mutta on vissiin joskus kannelle jotain tehty.
Tyypillisiä ruoste paikkoja taitaa olla ovien alareunat ja pyörän kaadet
Tyypillisiä ruoste paikkoja taitaa olla ovien alareunat ja pyörän kaadet

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
itellä yhessä aiemmin omistamassani rieskassa oli kakkosvainteen päälläpysymis ongelmaa,mutta sitäkin esiinty vaan joskus ku moottorijarrutti kakkosella alamäkeen,ni pomppas päältä pois,mut muuten loota toimi hyvin.
mielestäni tuommonen sierra hintaluokassaan on todella varteenotettava vaihtoehto moneen muuhun merkkiin verrattuna.(kaikissa merkeissä vanhemmiten on noita vikoja ja siihen nähen rieskassa keskitason alle päästään)tää on mun mielipide
mielestäni tuommonen sierra hintaluokassaan on todella varteenotettava vaihtoehto moneen muuhun merkkiin verrattuna.(kaikissa merkeissä vanhemmiten on noita vikoja ja siihen nähen rieskassa keskitason alle päästään)tää on mun mielipide

Siitä kannesta vielä
Nostajien (jotka muuten on aika tyyriitä) vaihdolla ei todellakaan selviä...
Pakoohjurit on jokseenkin aina pudonnu paikoiltaan, eli niihin pitää porata ylikokoohjurit.... Eipä siinä muuta kummosempaa ole..Venttiilinjouset ja tiivisteet tietty
Takapyörän laakerit voit joutua kanssa lähiaikoina vaihtamaan jos ei ole vaihettu (helppo homma)
Kannen kun remppaat ei pitäis olla huolia
Nostajien (jotka muuten on aika tyyriitä) vaihdolla ei todellakaan selviä...
Pakoohjurit on jokseenkin aina pudonnu paikoiltaan, eli niihin pitää porata ylikokoohjurit.... Eipä siinä muuta kummosempaa ole..Venttiilinjouset ja tiivisteet tietty
Takapyörän laakerit voit joutua kanssa lähiaikoina vaihtamaan jos ei ole vaihettu (helppo homma)
Kannen kun remppaat ei pitäis olla huolia

OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Tämä, kuten kaikki muutkin viat on yksilökohtaisia.K.S. kirjoitti:Siitä kannesta vielä
Nostajien (jotka muuten on aika tyyriitä) vaihdolla ei todellakaan selviä...
Pakoohjurit on jokseenkin aina pudonnu paikoiltaan, eli niihin pitää porata ylikokoohjurit....
Ja kaikkihan riippuu auton edellisten omistajien suorittamista huolloista. (esim. mitä öljyä käytetty)
Tiedän DOHC Sierroja joilla on ajettu lähemmän 400 tkm. eikä kannelle ole tarvinnut tehdä vielä yhtään mitään.

"kaikkihan riippuu auton edellisten omistajien suorittamista huolloista. (esim. mitä öljyä käytetty)
Tiedän DOHC Sierroja joilla on ajettu lähemmän 400 tkm. eikä kannelle ole tarvinnut tehdä vielä yhtään mitään"
Mitähän öljyä suosittelette.. ?
Tiedän DOHC Sierroja joilla on ajettu lähemmän 400 tkm. eikä kannelle ole tarvinnut tehdä vielä yhtään mitään"
Mitähän öljyä suosittelette.. ?
Ford Galaxy 2.3i
Ford Puma 1.7i
Ford Taunus 17M 2.0 V6
Mondeo -97 (osina myynnissä)
Ford Puma 1.7i
Ford Taunus 17M 2.0 V6
Mondeo -97 (osina myynnissä)
Joo kyllähän sierrat ihan huippuvehkeitä on hintaluokassaan.
Ihan sama minkä merkkisen 16v vanhan 240tkm ajetun auton ostat niin remppaamaanhan sitä joutuu... paitsi ransakalaisia tai japanilaisia kun niitä ei kai noin vanhoja paljoo enää ajossa oo

Niin ja sen koneen tehot ja tyyppi kun kiinnosti niin
Vaihtoehtoja on N8A 109hv ja N8C 105hv katalysaattorilla.
Niin ilmeisesti kaasarikone se oli?
Ihan sama minkä merkkisen 16v vanhan 240tkm ajetun auton ostat niin remppaamaanhan sitä joutuu... paitsi ransakalaisia tai japanilaisia kun niitä ei kai noin vanhoja paljoo enää ajossa oo


Niin ja sen koneen tehot ja tyyppi kun kiinnosti niin
Vaihtoehtoja on N8A 109hv ja N8C 105hv katalysaattorilla.
Niin ilmeisesti kaasarikone se oli?
Viimeksi muokannut TeRoK, 15 Heinä 2005 08:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96