Sierra DOHC 2.0

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jaakkima

Sierra DOHC 2.0

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Ois tyrkyllä tommonen 89 vuoden farkku. Koneella ajettu 240Mm ja huollettu sännöllisesti. Mitään suurempaa remppaa ei ole kuitenkaan tehty.

Mitäs ongelmia noissa on ollut? Jonkin verran on ollut näköjään kansivikoja ja kaasarionkelmia. Tuolla on tosiaan ajettu 240 tuhatta eikä kantta oo rempattu, joten kohta sekin lysti olisi edessä. Paljonkos tuohon pitää budjetoida valuuttaa?

Mitäs muita tyyppivikoja tuon ikäsessä on? Onko nuo kuinka hanakoita ruostumaan?

Paljonkos muuten tuossa koneessa on tehoja ja mikä tuon koneen tyyppi mahdollisesti on?

Lähinnä tässä mietin kuinka paskan ostoksen sitä tekee jos tollasen ostaa? Mitään projektiautoa en halua ostaa, vaan enemmänkin varman kulkupelin. Onko Riesa sellainen?

Kiitti!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

is-sierra olis tuntunu toimivan parhaiten.
mutta vanha on vanha..ei niistä oikein voi koskaan tietää..
ei sieltä mitään junia t...
lalli69

Re: Sierra DOHC 2.0

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

jaakkima kirjoitti: Onko Riesa sellainen?
Mistä luulet lempinimen "Riesa", tulleen... :lol:

'86 Is sierra kyllä oli aika huoleton peli sen ~50tkm mitä sillä ajelin...
Ikänä ei jättänyt tielle, eikä mitään suurempia ollut. :)
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ainoat "ongelma" kohdat taitaa olla tuo kansi, jarrulevyt,vakaajan kumet ja kardaanin tärinä.

-Kanteen joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan nostajat (harvemmin muuta).
-Jarrulevyt tahtoo alkaa täristämään. (varsinkin halvat tarvike levyt)
-Vakaajankumet syytä vaihtaa jäykempiin tai uretaanisiin.
-Ja monissa Sierroissa on tuo kardaani tupannut täristää.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Itellä on tuollainen sierra kans, on suunnilleen saman verran ajettu, ite oon nyt ajellut 10tkm, mitää muuta vikaa ei ole vielä löytynyt paitsi että kytkin alkaa olla loppu. Mutta on vissiin joskus kannelle jotain tehty.

Tyypillisiä ruoste paikkoja taitaa olla ovien alareunat ja pyörän kaadet :?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

itellä yhessä aiemmin omistamassani rieskassa oli kakkosvainteen päälläpysymis ongelmaa,mutta sitäkin esiinty vaan joskus ku moottorijarrutti kakkosella alamäkeen,ni pomppas päältä pois,mut muuten loota toimi hyvin.
mielestäni tuommonen sierra hintaluokassaan on todella varteenotettava vaihtoehto moneen muuhun merkkiin verrattuna.(kaikissa merkeissä vanhemmiten on noita vikoja ja siihen nähen rieskassa keskitason alle päästään)tää on mun mielipide :wink:
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Siitä kannesta vielä
Nostajien (jotka muuten on aika tyyriitä) vaihdolla ei todellakaan selviä...
Pakoohjurit on jokseenkin aina pudonnu paikoiltaan, eli niihin pitää porata ylikokoohjurit.... Eipä siinä muuta kummosempaa ole..Venttiilinjouset ja tiivisteet tietty
Takapyörän laakerit voit joutua kanssa lähiaikoina vaihtamaan jos ei ole vaihettu (helppo homma)
Kannen kun remppaat ei pitäis olla huolia :)
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

K.S. kirjoitti:Siitä kannesta vielä
Nostajien (jotka muuten on aika tyyriitä) vaihdolla ei todellakaan selviä...
Pakoohjurit on jokseenkin aina pudonnu paikoiltaan, eli niihin pitää porata ylikokoohjurit.... :)
Tämä, kuten kaikki muutkin viat on yksilökohtaisia.
Ja kaikkihan riippuu auton edellisten omistajien suorittamista huolloista. (esim. mitä öljyä käytetty)
Tiedän DOHC Sierroja joilla on ajettu lähemmän 400 tkm. eikä kannelle ole tarvinnut tehdä vielä yhtään mitään. :wink:
Tuppux
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuppux »

"kaikkihan riippuu auton edellisten omistajien suorittamista huolloista. (esim. mitä öljyä käytetty)
Tiedän DOHC Sierroja joilla on ajettu lähemmän 400 tkm. eikä kannelle ole tarvinnut tehdä vielä yhtään mitään"

Mitähän öljyä suosittelette.. ?
Ford Galaxy 2.3i
Ford Puma 1.7i
Ford Taunus 17M 2.0 V6

Mondeo -97 (osina myynnissä)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo kyllähän sierrat ihan huippuvehkeitä on hintaluokassaan.
Ihan sama minkä merkkisen 16v vanhan 240tkm ajetun auton ostat niin remppaamaanhan sitä joutuu... paitsi ransakalaisia tai japanilaisia kun niitä ei kai noin vanhoja paljoo enää ajossa oo :wink: :D

Niin ja sen koneen tehot ja tyyppi kun kiinnosti niin
Vaihtoehtoja on N8A 109hv ja N8C 105hv katalysaattorilla.

Niin ilmeisesti kaasarikone se oli?
Viimeksi muokannut TeRoK, 15 Heinä 2005 08:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Katsoppa haulla jos öljyt kiinnostaa.
Vastaa Viestiin