Bensapumppu mykkä
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Bensapumppu mykkä
Niin, tulipa tuossa allekirjotuksen mukaisesta autosta purettua konetta, ja sain sen tänään läjättyä. Bensapumppu toimi kylläkin normaalisti ennen koneen purkamista, mutta nyt ei toimi millään tavalla. Bensapumpun liittimeen tulee viisi johtoa, mutta vain yhteen tulee virtaa, olisikohan kenellään tietoa että moneen johtoon pitäisi tulla virta?
Itse bensapumpun luulisi olevan ehjä, koska entinen omistaja on vaihtanut sen tässä parin vuoden sisällä.
Särkyykö mitään, jos kokeilen akulta suoraa virtaa niihin pensapumpun liittimiin?
Nyt pensapumpusta ei lähde mitään ääntäkään, kun virrat laittaa päälle.
Itse bensapumpun luulisi olevan ehjä, koska entinen omistaja on vaihtanut sen tässä parin vuoden sisällä.
Särkyykö mitään, jos kokeilen akulta suoraa virtaa niihin pensapumpun liittimiin?
Nyt pensapumpusta ei lähde mitään ääntäkään, kun virrat laittaa päälle.
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
Viisi johtoa? Eli lienee kysessää siis tankin sisäinen pumppu? Ja samassa siis lienee mittarianturi ja ym. hilppeitä? Ne selittäisi loput johdot.
Älä vaan testaa kuivana. Sillä saa pumpun nopeasti kuolleeksi. Ainakin omat rullakenno tyyppiset ruiskupumput on ottanut heti nokkiinsa jos kuivana on käynyt.
Kerran aika tyhjällä tankilla pikatien ramppia alas jarruttaessa pumppu horasi ilmaa ja veti jumiin. Sain sen pelaamaan kun annoin piikkinä sähköä väärinpäin.
Onko johdoista joku vahvempi kuin muut? Punamusta? Joku CVH-mies osaisi sanoa heti.
Älä vaan testaa kuivana. Sillä saa pumpun nopeasti kuolleeksi. Ainakin omat rullakenno tyyppiset ruiskupumput on ottanut heti nokkiinsa jos kuivana on käynyt.
Kerran aika tyhjällä tankilla pikatien ramppia alas jarruttaessa pumppu horasi ilmaa ja veti jumiin. Sain sen pelaamaan kun annoin piikkinä sähköä väärinpäin.
Onko johdoista joku vahvempi kuin muut? Punamusta? Joku CVH-mies osaisi sanoa heti.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Onko tuo liitin siis pumpun rele?Bensapumpun liittimeen tulee viisi johtoa, mutta vain yhteen tulee virtaa, olisikohan kenellään tietoa että moneen johtoon pitäisi tulla virta?
Itsellä ei ole tietoa muutakuin RS turbon releestä ja siihen tulevista johdoista, jotka menee siis näin:
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio.jpg
Tuo rele saa herätteen siis puolan miinukselta, en sitten tiedä onko tuossa EFissä kuinka tuo toteutettu.
Koita oikosulkea rele tai vetää suoraan johdot akulta pumpulle ja katto käykö niin tiedät onko vika pumpussa. Niinkuin Moutine! sanoi niin ei kuivana.
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Kyseessä siis se liitin, joka on bensapumpun "kannen" päällä.
edit: ja on tankinsisäinen, ja mittarin anturi on samassa mötikässä.
edit: ja on tankinsisäinen, ja mittarin anturi on samassa mötikässä.
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Ei nouse viisari.riksas kirjoitti:luultavasti olet releeltä irroittanut piuhan tms.. joten pumppu ei saa virtaa, nouseeko bensamittari kun laitat virrat ?
Tietäskö joku että missä se rele suunnilleen sijaitsee?
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Nyt tuli kiinnitettyä huomiota sellaiseen, että kun virran laittaa päälle, niin kierroslukumittarin viisari nousee puoli senttiä. Ja mielestäni kierroslukumittari ottaa luvun puolan miinusnavasta, ja _P_ sanoi bensapumpun ottavan herätteen samasta paikasta.
Eli nyt on melko todennäköistä, että siinä releessä tai puolan miinusnavan liittimissä on jotain häikkää.. Menenpä tästä samointein tutkimaan asiaa
Eli nyt on melko todennäköistä, että siinä releessä tai puolan miinusnavan liittimissä on jotain häikkää.. Menenpä tästä samointein tutkimaan asiaa
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
No ei ole. RST toimii K-Jetronic ruiskulla joka on lähes täysin mekaaninen ja siksi joudutaan pelaamaan puolan herätejohdon kanssa jotta saadaan b-pumppu pelaamaan turvalliseksi. EFi on Efi ja sitä hoitaa EEC-IV boksi josta tulee ihan oma herätteensä b-pumpun releelle. Releet siis ovat erilaisia ihan tuosta päättelemällä.
Eli niistä viidestä johdosta osa itse pumpulle, osa anturille ja joku vielä varoitusvalolle. Katsoppa onko joku johdoista paksumpi? Olisiko punamusta väritykseltään? Se yleensä on ollut värinä pumpun virtajohdossa.
Enempää en osaa kaukoparantaa. Yleismittari käteen ja tutkimaan.
Eli niistä viidestä johdosta osa itse pumpulle, osa anturille ja joku vielä varoitusvalolle. Katsoppa onko joku johdoista paksumpi? Olisiko punamusta väritykseltään? Se yleensä on ollut värinä pumpun virtajohdossa.
Enempää en osaa kaukoparantaa. Yleismittari käteen ja tutkimaan.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Joo'o, kokeilinkin b-pumpun toimivuutta ottamalla juurikin siihen puna-mustaan johtoon virtaa suoraan akulta, ja kyllähän tuo b-pumppu surinasta päätellen on kunnossa, onneksi. Kyllä sitä puolaa vähän aikaa etsiskelin, mutta kun sitä ei alkanut löytymään, niin arvelinkin että joku muu tsydeemi siinä onkin kyseessä.MouTine! kirjoitti:No ei ole. RST toimii K-Jetronic ruiskulla joka on lähes täysin mekaaninen ja siksi joudutaan pelaamaan puolan herätejohdon kanssa jotta saadaan b-pumppu pelaamaan turvalliseksi. EFi on Efi ja sitä hoitaa EEC-IV boksi josta tulee ihan oma herätteensä b-pumpun releelle. Releet siis ovat erilaisia ihan tuosta päättelemällä.
Eli niistä viidestä johdosta osa itse pumpulle, osa anturille ja joku vielä varoitusvalolle. Katsoppa onko joku johdoista paksumpi? Olisiko punamusta väritykseltään? Se yleensä on ollut värinä pumpun virtajohdossa.
Enempää en osaa kaukoparantaa. Yleismittari käteen ja tutkimaan.
Se EEC-IV boksi on se murkula siellä apukuskin jalkotilaissa, vai?
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Joo'o, tämä vika selvisi: siitä boksista, mikä on apukuskin jalkatilassa, oli maadotusjohto irti.
Kyllähän tuossa pieniä ongelmia ilmeni kun käyntiin kone saatiin, kuten moottori käy epätasaisesti ja lämmityslaitteen moottori nostaa savua, mutta näiden vikojen pitäisi selvitä melko helpolla.
Kyllähän tuossa pieniä ongelmia ilmeni kun käyntiin kone saatiin, kuten moottori käy epätasaisesti ja lämmityslaitteen moottori nostaa savua, mutta näiden vikojen pitäisi selvitä melko helpolla.
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi