Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Niin, tulipa tuossa allekirjotuksen mukaisesta autosta purettua konetta, ja sain sen tänään läjättyä. Bensapumppu toimi kylläkin normaalisti ennen koneen purkamista, mutta nyt ei toimi millään tavalla. Bensapumpun liittimeen tulee viisi johtoa, mutta vain yhteen tulee virtaa, olisikohan kenellään tietoa että moneen johtoon pitäisi tulla virta?
Itse bensapumpun luulisi olevan ehjä, koska entinen omistaja on vaihtanut sen tässä parin vuoden sisällä.
Särkyykö mitään, jos kokeilen akulta suoraa virtaa niihin pensapumpun liittimiin?
Nyt pensapumpusta ei lähde mitään ääntäkään, kun virrat laittaa päälle.
Viisi johtoa? Eli lienee kysessää siis tankin sisäinen pumppu? Ja samassa siis lienee mittarianturi ja ym. hilppeitä? Ne selittäisi loput johdot.
Älä vaan testaa kuivana. Sillä saa pumpun nopeasti kuolleeksi. Ainakin omat rullakenno tyyppiset ruiskupumput on ottanut heti nokkiinsa jos kuivana on käynyt.
Kerran aika tyhjällä tankilla pikatien ramppia alas jarruttaessa pumppu horasi ilmaa ja veti jumiin. Sain sen pelaamaan kun annoin piikkinä sähköä väärinpäin.
Onko johdoista joku vahvempi kuin muut? Punamusta? Joku CVH-mies osaisi sanoa heti.
Bensapumpun liittimeen tulee viisi johtoa, mutta vain yhteen tulee virtaa, olisikohan kenellään tietoa että moneen johtoon pitäisi tulla virta?
Onko tuo liitin siis pumpun rele?
Itsellä ei ole tietoa muutakuin RS turbon releestä ja siihen tulevista johdoista, jotka menee siis näin: http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio.jpg
Tuo rele saa herätteen siis puolan miinukselta, en sitten tiedä onko tuossa EFissä kuinka tuo toteutettu.
Koita oikosulkea rele tai vetää suoraan johdot akulta pumpulle ja katto käykö niin tiedät onko vika pumpussa. Niinkuin Moutine! sanoi niin ei kuivana.
Nyt tuli kiinnitettyä huomiota sellaiseen, että kun virran laittaa päälle, niin kierroslukumittarin viisari nousee puoli senttiä. Ja mielestäni kierroslukumittari ottaa luvun puolan miinusnavasta, ja _P_ sanoi bensapumpun ottavan herätteen samasta paikasta.
Eli nyt on melko todennäköistä, että siinä releessä tai puolan miinusnavan liittimissä on jotain häikkää.. Menenpä tästä samointein tutkimaan asiaa
No ei ole. RST toimii K-Jetronic ruiskulla joka on lähes täysin mekaaninen ja siksi joudutaan pelaamaan puolan herätejohdon kanssa jotta saadaan b-pumppu pelaamaan turvalliseksi. EFi on Efi ja sitä hoitaa EEC-IV boksi josta tulee ihan oma herätteensä b-pumpun releelle. Releet siis ovat erilaisia ihan tuosta päättelemällä.
Eli niistä viidestä johdosta osa itse pumpulle, osa anturille ja joku vielä varoitusvalolle. Katsoppa onko joku johdoista paksumpi? Olisiko punamusta väritykseltään? Se yleensä on ollut värinä pumpun virtajohdossa.
Enempää en osaa kaukoparantaa. Yleismittari käteen ja tutkimaan.
MouTine! kirjoitti:No ei ole. RST toimii K-Jetronic ruiskulla joka on lähes täysin mekaaninen ja siksi joudutaan pelaamaan puolan herätejohdon kanssa jotta saadaan b-pumppu pelaamaan turvalliseksi. EFi on Efi ja sitä hoitaa EEC-IV boksi josta tulee ihan oma herätteensä b-pumpun releelle. Releet siis ovat erilaisia ihan tuosta päättelemällä.
Eli niistä viidestä johdosta osa itse pumpulle, osa anturille ja joku vielä varoitusvalolle. Katsoppa onko joku johdoista paksumpi? Olisiko punamusta väritykseltään? Se yleensä on ollut värinä pumpun virtajohdossa.
Enempää en osaa kaukoparantaa. Yleismittari käteen ja tutkimaan.
Joo'o, kokeilinkin b-pumpun toimivuutta ottamalla juurikin siihen puna-mustaan johtoon virtaa suoraan akulta, ja kyllähän tuo b-pumppu surinasta päätellen on kunnossa, onneksi. Kyllä sitä puolaa vähän aikaa etsiskelin, mutta kun sitä ei alkanut löytymään, niin arvelinkin että joku muu tsydeemi siinä onkin kyseessä.
Se EEC-IV boksi on se murkula siellä apukuskin jalkotilaissa, vai?
Eihän oo päässy tärähtämään se "kolarikytkin", joka on jossain päin b-pumpun johtojen välissä? Se kyllä katkasee virrat pumpulta.
Sen voi kuitata vetämällä sen nappulan takasin ylös ja taas virta virtaa.
Joo'o, tämä vika selvisi: siitä boksista, mikä on apukuskin jalkatilassa, oli maadotusjohto irti.
Kyllähän tuossa pieniä ongelmia ilmeni kun käyntiin kone saatiin, kuten moottori käy epätasaisesti ja lämmityslaitteen moottori nostaa savua, mutta näiden vikojen pitäisi selvitä melko helpolla.