Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkä kannattaako turboa mennä itse purkamaan? vai kannattaako jättää suosiolla ammattilaiselle? kun pitäisi vaihtaa stefat sen turbon sisälle. Turbo on Garrett TO3:nen.
eihän siinä mitään ihmeellistä ole,merkkaat vaan rungon,pesän ja siivet että saat ne samaan kohtaan just takas niin ei siinä mitään ihmeellistä ole,haet vaan ompelutarvike liikkeestä nokka pihdit mitkä on tarkotettu ompelukoneeseen jonkin seekeri renkaan irrotukseen ,huom erittäin pienet kärjet. sellasilla niitä seekereitä on helppo aukoa sieltä akselilta.muuten aika simppeli laitehan se turbo on.ja tiedän tätä kirjottaessani että joku sanoo ettei niitä saa ite purkaa mutta tiedän kokemuksesta että jos on tarpeeks huolellinen ja tarkka niin pystyy niitä itte laittelemaan tiettyyn pisteeseen asti.
no joo siitähän se johtuu kun laakerit antautuu niin akselille tulee heittoa jota pienen männärenkaan näköiset tiivisterenkaat ei enää pysty tiivistämään.
Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:en oo nyt varma mut jos se on öljy jäähdytteinen vai mikä nyt onkaan niin kyllähän sielle sillon jotain tiivisteitä pitäis olla
mutua
eikös ne ole ihan vesi tai ilmajäähdytteisiä, öljy on vain voiteluaine
ja myös omalta osaltaa tosiaan siirtää lämpöä turbolta öljyn mukana muualle koneeseen,ja useinhan sit on lämpöongelmia muuten autossa,joskin myös muusta syystä ku tästä,mut oman lisänsä sekin tekee.öljyn jäähdytin on hyvä lisä turbokoneissa
kylläpäs se siitä pitäs irrotakun pultit ottaa auki,varo herkkiä siipiä kun nitkutat koteloa irti jos ei lähde suosiolla,mutta jos meinaat sen turbiinin purkaa atomeiks niin muista merkata ennenkuin purat akselilta mitään irti.. eli,rungon merkkaat keskenään toisiinsa,sit vaan siivet merkkaat pesiin ,imusiipi sitten imukiekkoon.mut asiahan on eri jos meinaat tasapainotukseen viedä kasauksen jälkeen.. joka on ehkä kannattavin satsaus noissa itse asennuksissa,ei maksa montaa kymmppiä,ainakaan mikkelissä.
Menikö minulla nyt ryynit ja vellit sekaisin? tarkoitin sitä pakopesä osaa, se tuntuu olevan kiinni niinkuin täi tervassa. Pitäisikö sen irrota vaikka ropelli on paikallaan ja akseli? Syy miksi olen purkamassa turboa on koska tuolla pakopesässä on halkeamia jotka on takoitus hitsauttaa. Kyllä on tarkoitus viedä turbo laakeroitavaksi ja tasapainotettavaksi.