Toissaperjantaina kun starttasin niin hörähti mutta sammui samantein, tämän jälkeen moottori kuulosti siltä kuin ei olis puristuksia ollenkaan.
Tässä vaiheessahan säikähdin sitä pahinta, että jakohihna/kiristin on pettäny.
Tätä ennen käytin konetta edellisenä iltana noin 5 sekuntia kun oli jääny edellisenä päivänä sisävalo päälle ja piti vaan kokeilla että onko akkua vai onko tyhjä.
Kun sitten käynnisty niin en tosiaan viittä sekuntia pidempään käyttäny.
No, toissapäivänä saatiin auto työn alle ja tänään viimein uudet jakopään hilkkeet kiinni. Jakohan oli siis kohdallaan ja jakopään vanhat osat täysin ehjät.
Sitten kaverin pyörittäessä konetta käsin kampiakselista sanoi että kone pyörii aivan liian löysästi, ei ollut kuulemma ollenkaan vastusta.
Sitten mitattiin puristukset ykkössylinteristä ja heikot oli puristukset, arvoja en enää muista.
Öljyt koneessa on helvetin paljon ajettu ja todella mustaa paksua pashaa ja tarkotus oli vaihtaa ne kyllä ennen pakkasia mutta en ihan sitten kerenny..

Nytpä sitten alettiin tutkimaan josko nostajat jumittaa, otettiin toinen nokka-akseli irti ja paria nostajaa kokeiltiin, niin hyvä kun ruuvipenkissä sai sen painumaan kasaan.
Että onko tuo nyt sitten se jumimisen merkki?
Jos nuo jumissa on niin milläs ne saa elvytettyä? Ei viittis mennä uusia heti ostamaan kun tulee sillekin melkoisesti hintaa.
Yöksi nyt sitten jätettiin valumaan kone kuiviin huonoista öljyistä ja huomenna uudet tilalle, mutta auttaako uusikaan öljy elvyttämään nostajia vai onko ne törkättävä vaikka dieselin sekaan ja annettava lillua siellä sen aikaa että huono öljy tulee pois?
Vai saako nostajan tyhjäksi öljystä vain puristamalla siinä ruuvipenkissä varovasti? Liikerataa ei ilmeisesti paria milliä enempää ole.
Kiiruusti vinkkejä kiitos, huomenna olis tarkotus saada auto takas nippuun että pääsee joulun viettoon..
