Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sierra korjaamolla ja eivät saa miehet tuulilasin etupuolella olevaa ritilää irti siinä jotkut ruuvin näköiset tulpat mitä voi ruuvarilla kääntää mutta eivät saa ritilää pois.. tietääkö joku miten sen saa irti? jos pistää mulle tekstarin niin voin soittaa ohjeista ja mennä sitten korjaamolle pätemään p. 0443131234 Kepa ps. kiitos mahd. vihjeistä!
Eipä omasta -85 ja -84 Riesasta tarvinnu sitä ritilää irti ottaa puhallinta vaihdettaessa. Tulipellistä kaks tai kolme pulttia irti, niin lähti se sisempi muovihärpäke irti, heti sen alla puhallin kiinni. Puhallin kahdella mutterilla kiinni. Pikaliitin johdoille + maakaapeli mutterin alla. Vartin homma.
Pirkanmaalta?
Entiset:
Mk1 v.84 Sierra2.0 ohc
Mk1 v.85 Sierra 1.6 ohc
Mk. IV v.99 VW Golf 1.9TDI
Mk V v.08 VW Golf Variant 1.9TDI
Nykyiset:
Mk VI .09 Fiesta 1.6 TDCi
Mk2 v.89 Sierra 2.0 doch (odottaa motivaatiota ja tallipaikkaa)...
Eipä omasta -85 ja -84 Riesasta tarvinnu sitä ritilää irti ottaa puhallinta vaihdettaessa. Tulipellistä kaks tai kolme pulttia irti, niin lähti se sisempi muovihärpäke irti, heti sen alla puhallin kiinni. Puhallin kahdella mutterilla kiinni. Pikaliitin johdoille + maakaapeli mutterin alla. Vartin homma.
Näin ollu itelläki -86, -88 ja -89 Sierroissa ainakin, sitä ritilää en ole koskaan yrittänytkään poistaa.
-90 sierrasta oon pari kertaa tuon ritilän irrottanu kun piti pyyhkijän vivustoja uusia. Ainakin mulla lähti ihan ehjänä irti kun viitsi vähän pähkäillä ja taivutella sitä varovasti. Ne muoviset tapit (just ne ruuvin näköset) menee lähes varmasti rikki kun ne irrottaa, tosin se ritilä nyt pysyy vaikka yhdelläkin paikoillaan. Niitä pitää kääntää 90 astetta ja sitten vetää esim. ruuvaria apuna käyttäen ulos, kannattaa hommata uudet tapit valmiiksi tai keksiä joku vastaava kiinnike niitten tilalle. Konepellin irrottamalla saa ton ritilän ainakin varmasti ehjänä irti, se ei nimittäin kestä kovin kovakouraista taivuttelua. Niin ja kannattaa olla kaveri mukana, nimittäin jos konepeltiä ei irroita niin sitä joutuu kääntelemään eri asentoihin samalla kun toinen ujuttaa sitä ritilää pois.
Puhaltimen moottorin voi tosiaan vaihtaa irrottamatta tota ritilää, vaikka se kyllä helpottaa operaatiota. Just niinkuin sanottiin jo niin se tulipellissä oleva läpyskä irti niin pitäisi päästä käsiksi moottoriin...