sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?samalla kannesta kuuluu helvetinmoinen ääni ja se hiljenee vähän kun polkee kaasua?auto myös hyytyilee nopean kiihdytyksen jälkeen vähän aikaa,kuullostaa kun pensa loppuis vaikka on tankki täys?
kiitoksia niille jotka vastaavat jo valmiiksi:) ja autohan on 2litran ruisku doch:)
kiitoksia niille jotka vastaavat jo valmiiksi:) ja autohan on 2litran ruisku doch:)
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Öljypumppu?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
sitä itsekin olen arvellut:)olisiko jotain keinoja miten testata ettei turhaa vaihda?
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Asentamalla öljynpainemittarin, että näät ne todelliset paineet, jos et auton alkuperäistä anturia uskomagmasa kirjoitti:sitä itsekin olen arvellut:)olisiko jotain keinoja miten testata ettei turhaa vaihda?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
ja minkälaiset ne öljy paineet on tietyillä kierrosalueilla?:)duckworth kirjoitti: Asentamalla öljynpainemittarin, että näät ne todelliset paineet, jos et auton alkuperäistä anturia usko
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Tarkasta öljypumpun paineenrajoittimen ruuvi! tykkää pyöriä auki päin.
Öljynpaineet lämpöisenä tyhjäkäynnillä n. 1.6bar ja 2000rpm n. 3,1bar.
Nythän sielä ei ole öljynpaineita periaatteessa ollenkaan jos öljynpainevalo palaa, se kun syttyy reilusti alle 0,5barissa.
Öljynpaineet lämpöisenä tyhjäkäynnillä n. 1.6bar ja 2000rpm n. 3,1bar.
Nythän sielä ei ole öljynpaineita periaatteessa ollenkaan jos öljynpainevalo palaa, se kun syttyy reilusti alle 0,5barissa.
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
kyllä kyllä ja kiitos avusta!:)Foordson kirjoitti:Tarkasta öljypumpun paineenrajoittimen ruuvi! tykkää pyöriä auki päin.
Öljynpaineet lämpöisenä tyhjäkäynnillä n. 1.6bar ja 2000rpm n. 3,1bar.
Nythän sielä ei ole öljynpaineita periaatteessa ollenkaan jos öljynpainevalo palaa, se kun syttyy reilusti alle 0,5barissa.
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
ja mistä tämä öljypumpun paineenrajoittimen ruuvin voi löytää?:)Foordson kirjoitti:Tarkasta öljypumpun paineenrajoittimen ruuvi! tykkää pyöriä auki päin.
Öljynpaineet lämpöisenä tyhjäkäynnillä n. 1.6bar ja 2000rpm n. 3,1bar.
Nythän sielä ei ole öljynpaineita periaatteessa ollenkaan jos öljynpainevalo palaa, se kun syttyy reilusti alle 0,5barissa.
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Pumpun vasemmalta puolelta löytyy iso ruuvi.
Sen näet kun otat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan pois.
kampiakselin hihnapyörän pultin momentti oli 55-63nm + 80-90 astetta.
Jos ruuvi on löystynyt, joudut irrottamaan öljypumpun.
Huom! Jakoon ei tarvitse koskea.
Tuolta löytyy tarvittavia ohjeita: http://www.fordscorpio.co.uk/DOHC2L8Vmanual.htm
Sen näet kun otat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan pois.
kampiakselin hihnapyörän pultin momentti oli 55-63nm + 80-90 astetta.
Jos ruuvi on löystynyt, joudut irrottamaan öljypumpun.
Huom! Jakoon ei tarvitse koskea.
Tuolta löytyy tarvittavia ohjeita: http://www.fordscorpio.co.uk/DOHC2L8Vmanual.htm
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
eli konetta ei tarvi irrottaa korista että saa öljypumpun irrotettua?Foordson kirjoitti:Pumpun vasemmalta puolelta löytyy iso ruuvi.
Sen näet kun otat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan pois.
kampiakselin hihnapyörän pultin momentti oli 55-63nm + 80-90 astetta.
Jos ruuvi on löystynyt, joudut irrottamaan öljypumpun.
Huom! Jakoon ei tarvitse koskea.
Tuolta löytyy tarvittavia ohjeita: http://www.fordscorpio.co.uk/DOHC2L8Vmanual.htm
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Ei tartte.
-Ilmanputsarin putki sekä imuäänten vaimentaja irti.
-Flektien kehikko irti, se tulee yläkautta kun käännät sen pystyyn ja nostat.
-Laturin remmi irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän, vitos vaihde päälle sekä käsijarru ja väännät pultin auki. Jonka jälkeen tarviit ulosvetäjän, että saat hihnapyörän irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan. Laturin remmin kiristimen takana oleva pultti on hieman hankala saada pois, mutta sen saa. Älä irroita remminkiristintä!
Suosittelen, että lyhennät kiristimen takana olevaa pulttia hieman, niin se on helpompi saada takaisin.
-Nyt näet vasemmalla puolella itse öljypumpun.

Punaisella ympyröity on paineenrajoittimen ruuvi.
-Ilmanputsarin putki sekä imuäänten vaimentaja irti.
-Flektien kehikko irti, se tulee yläkautta kun käännät sen pystyyn ja nostat.
-Laturin remmi irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän, vitos vaihde päälle sekä käsijarru ja väännät pultin auki. Jonka jälkeen tarviit ulosvetäjän, että saat hihnapyörän irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan. Laturin remmin kiristimen takana oleva pultti on hieman hankala saada pois, mutta sen saa. Älä irroita remminkiristintä!
Suosittelen, että lyhennät kiristimen takana olevaa pulttia hieman, niin se on helpompi saada takaisin.
-Nyt näet vasemmalla puolella itse öljypumpun.

Punaisella ympyröity on paineenrajoittimen ruuvi.
Viimeksi muokannut Foordson, 25 Marras 2011 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
kiitos tosi paljon avusta:)Foordson kirjoitti:Ei tartte.
-Ilmanputsarin putki sekä imuäänten vaimentaja irti.
-Flektien kehikko irti, se tulee yläkautta kun käännät sen pystyyn ja nostat.
-Laturin remmi irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän, vitos vaihde päälle sekä käsijarru päälle ja väännät pultin auki. Jonka jälkeen tarviit ulosvetäjän, että saat hihnapyörän irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan. Laturin remmin kiristimen takana oleva pultti on hieman hankala saada pois, mutta sen saa. Älä irroita remminkiristintä!
Suosittelen, että lyhennät kiristimen takana olevaa pulttia hieman, niin se on helpompi saada takaisin.
-Nyt näet vasemmalla puolella itse öljypumpun.
Punaisella ympyröity on paineenrajoittimen ruuvi.
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
nyt on sierra purettu ja paineenrajoittimen ruuvi oli pyörinyt auki mutta samalla löysin sieltä paskaksi menneen muovisen hammasrattaan ja muovin palasia ja kanteen menevä kettinki oli löysällämagmasa kirjoitti: kiitos tosi paljon avusta:)
joten mitä teen?
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Luultavastin se ketjua kiristävä hammasratas keksintö on mennyt hajalle ja tai hydraulinen ketjunkiristin.
Pura koko jakopää niin näet mitä on mennyt hajalle.
Jos kiristin on pettänyt niin luultavastin männät ja venttiilit on kohdanneet.
Otas muutama kuvakin jakopäästä ja osista.
Pura koko jakopää niin näet mitä on mennyt hajalle.
Jos kiristin on pettänyt niin luultavastin männät ja venttiilit on kohdanneet.
Otas muutama kuvakin jakopäästä ja osista.
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
pitääpä purkaa ja ottaa kuvia:)Foordson kirjoitti:Luultavastin se ketjua kiristävä hammasratas keksintö on mennyt hajalle ja tai hydraulinen ketjunkiristin.
Pura koko jakopää niin näet mitä on mennyt hajalle.
Jos kiristin on pettänyt niin luultavastin männät ja venttiilit on kohdanneet.
Otas muutama kuvakin jakopäästä ja osista.
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
mistä löytäisin kuvassa vasemmalla puolella olevan ylöspäin nousevan muovi linjan/ohjurin?:)kaikki muu on uutta tuollainen vain pitäisi enää saada koska oma meni pillunpäreiksi:)kiitos vastauksista etukäteen:)
ja siis tuossa kuvassa mitä on monta tässä keskustelu hommas:)
ja siis tuossa kuvassa mitä on monta tässä keskustelu hommas:)
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Marmoritiskiltä tai Tero Anttilalta (aka Hepe Trading) Osanumero on 1022215.
Hintaa sillä muovin palalla oli 39e Anttilalla.
Hintaa sillä muovin palalla oli 39e Anttilalla.
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
miten saada jako kohilleen kun oli pomppinut muutaman hampaan yli ku meni kiristimet sun muut hajalle vinkkejä miten helpointa?
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Foordson kirjoitti:Ei tartte.
-Ilmanputsarin putki sekä imuäänten vaimentaja irti.
-Flektien kehikko irti, se tulee yläkautta kun käännät sen pystyyn ja nostat.
-Laturin remmi irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän, vitos vaihde päälle sekä käsijarru ja väännät pultin auki. Jonka jälkeen tarviit ulosvetäjän, että saat hihnapyörän irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan. Laturin remmin kiristimen takana oleva pultti on hieman hankala saada pois, mutta sen saa. Älä irroita remminkiristintä!
Suosittelen, että lyhennät kiristimen takana olevaa pulttia hieman, niin se on helpompi saada takaisin.
-Nyt näet vasemmalla puolella itse öljypumpun.
Punaisella ympyröity on paineenrajoittimen ruuvi.
millä keinon saan tuon hihnapyörän pultin auki ja onko kierteet oikein vai väärin päin?
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Ja sillon kun ölynpaineenvalo JO palaa niin ei kyllä enää kannata käyttää mottia olleskaan sillon on JO vauriot alkanu!!
Jos kerta kilisee ja hyytyy niin SITÄ suuremmalla syyllä ei kannata,ei se painevalo siellä turhaan ole!
Jos kerta kilisee ja hyytyy niin SITÄ suuremmalla syyllä ei kannata,ei se painevalo siellä turhaan ole!
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Moniko tietää mitä noi merkki valot tarkoittaa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
Noissa valoissahan hyvin pitkälti samat värikoodit kuin liikennevaloissa. Keltaisella kannattaa korjata asia heti kun kerkee, ja punaisella ajo seis. Ei se niin vaikeaa ole.
Mondeo 130 tdci -02
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
No jaa täälläpäin suomea moni "automies" elää yhä siinä uskossa, että kun öljynpainevalo syttyy täydessä kiihdytyksessä, riittää kun painaa kytkimen pohjaan ja sammuttaa moottorin
Ja vika korjaantuu vaihtamalla öljyt totta kai 
Mutta tosiaan kuten on oikeasti tiedossa tuo auton oma merkkivalo palaa vasta kun painetta ei ole. Olen oppinut itse asian kantapään kautta. Vielä nytkin huomaa kun käynnistää koneen yön jäljiltä, niin n. 5 sek. näyttää mittari nollaa ennen kuin nousee (mun tapauksessa 6 bariin), mutta auton oma öljyvalo sammuu jo paljon aikaisemmin. Siihen kannuvaloon ei kannata hirveästi luottaa siis.


Mutta tosiaan kuten on oikeasti tiedossa tuo auton oma merkkivalo palaa vasta kun painetta ei ole. Olen oppinut itse asian kantapään kautta. Vielä nytkin huomaa kun käynnistää koneen yön jäljiltä, niin n. 5 sek. näyttää mittari nollaa ennen kuin nousee (mun tapauksessa 6 bariin), mutta auton oma öljyvalo sammuu jo paljon aikaisemmin. Siihen kannuvaloon ei kannata hirveästi luottaa siis.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?
JUURI noin ja jollei jotain tietäis niin aina voi sen jostain kysyä, ja totta AINA kun on punaista kojetaulussa niin ei liikkelle lähdetä,se ainakin mulle opetettiin JO autokoulussaa aikoinaan,mitähän ne sielläkin nykyään opettaa vai ei mitää?
Eräs vanha nainenkin oli senverta viisas että ajo autonsa suoraan huoltamoon ja kysy et mikäs punai valo tääl palaa ja huoltomies lisäs vain pissapojan nestettä,nainen tokas mulle et arvaa hävettikö?? no mä sanoin että pahempi olis ollu JOS oisit vaan ajanu ja olis JUST se öljynpaineenvalo palanu kokoajan ja näin olis ollu moottori varmasti rikki! sitten olis VARMAAN hävettäny ellei jo muutakin!
Jokainen tekee tyylillään ja sen mukaan mihin rahat riittää...
Eräs vanha nainenkin oli senverta viisas että ajo autonsa suoraan huoltamoon ja kysy et mikäs punai valo tääl palaa ja huoltomies lisäs vain pissapojan nestettä,nainen tokas mulle et arvaa hävettikö?? no mä sanoin että pahempi olis ollu JOS oisit vaan ajanu ja olis JUST se öljynpaineenvalo palanu kokoajan ja näin olis ollu moottori varmasti rikki! sitten olis VARMAAN hävettäny ellei jo muutakin!
Jokainen tekee tyylillään ja sen mukaan mihin rahat riittää...