Vikakoodin tulkinta
Vikakoodin tulkinta
Eli mitä meinaa seuraava Sierran vikakoodi..
Ignition signal - erratic ---> Wiring, CKP Sensor, alternator...
Eli jos oikeen tulkitsin tuon lampun vilkunnan niin koodi ois ollu 21..
Ignition signal - erratic ---> Wiring, CKP Sensor, alternator...
Eli jos oikeen tulkitsin tuon lampun vilkunnan niin koodi ois ollu 21..
Sytytyssignaali viallinen (PIP) lukee ainakin mun kirjassa ton koodi21:n kohdalla. Tai sitte jos on 1.8TD kone niin viallinen nopeusanturi.
Eli EDIS sytytysyksiköltä tuleva PIP signaali (joka määräytyy kampiakselin asentoanturin signaalin ja SAW ajoituksenohjaus signaalin mukaan ) on sekava/epätasainen. Syynä on todennäkösesti joko EDIS boksi itsessään tai sitten kampiakselin asentoanturi. Jos sulla luki jotain wiring,ckp sensor, alternator niin vois kuvitella et eka tarkistais johdotukset kampiakselin asento anturilta (navat 5 ja 6 EDIS boksin liittimessä) itse asentoanturin, ja sitte on laturia tyrkyttäny myös syylliseks, mutta ihmettelen kyllä mitä se asiaan liittyy.
PIP signaali lähtee EDIS:ltä navasta 1 eli sen johto kannattaa ja tarkistaa.
Josko noilla pääsis alkuun. Ilmottele sitte selviskö vika.
Eli EDIS sytytysyksiköltä tuleva PIP signaali (joka määräytyy kampiakselin asentoanturin signaalin ja SAW ajoituksenohjaus signaalin mukaan ) on sekava/epätasainen. Syynä on todennäkösesti joko EDIS boksi itsessään tai sitten kampiakselin asentoanturi. Jos sulla luki jotain wiring,ckp sensor, alternator niin vois kuvitella et eka tarkistais johdotukset kampiakselin asento anturilta (navat 5 ja 6 EDIS boksin liittimessä) itse asentoanturin, ja sitte on laturia tyrkyttäny myös syylliseks, mutta ihmettelen kyllä mitä se asiaan liittyy.
PIP signaali lähtee EDIS:ltä navasta 1 eli sen johto kannattaa ja tarkistaa.
Josko noilla pääsis alkuun. Ilmottele sitte selviskö vika.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Missä tuo asentoanuri on dohc:ssä.. Sitä minäkin vähän syylliseksi epäilin kun kipinä hävis aivan tyystin ja yhtä äkkiä.. aiemminkin kyllä oireili mutta vain tietyssä lämpötilassa.. ei koskaan kylmänä tai kuumana vaan noin 40-50asteessa..
Saattaahan se jonkun impulsin tuonne boksille tuolta laturilta saada.. Ainakin Valmeteissa kiekkamittari toimii laturilta.. siis vanhemmissa..
Saattaahan se jonkun impulsin tuonne boksille tuolta laturilta saada.. Ainakin Valmeteissa kiekkamittari toimii laturilta.. siis vanhemmissa..
Joo dieseleissä vissiin laturilta signaalia otetaankin, mutta ei pitäs EDIS olla missään tekemisissä laturin kanssa. Melkein toi alijännite ainoo mitä laturi voi aiheuttaa. Jos aiemminkin teki lämpimänä kiusaa niin vois olla myös toi EDIS boksi. Tai liitäntä. EIkös siellä jotain liitosrasvaa kuuluis olla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
öö.. mikäs toi edis boksi on ja mistä löytyypi.. Joo toi oli aika mielenkiintonen vika kun se ei ilmenny/ilmene koskaan kylmänä tai kuumana vaan ainoastaan lämpösenä.. muutaman kerran tuli kaupan eessä parikymmentä minuuttii seistyy ja ootettua et auto jäähtyy.. onko tossa jotain lämpötilatunnistimia joka ois voinu tehä moista..
ja sikäli outoo toi kun emäntä tolla meni aamulla töihin ja pelas ihan ok ja kun töistä oli lähös niin ei käyntiin enää ollenkaa eikä oo sen koomin käyny.. ja mitään ihmeellistä matkalla ei kyllä tapahtunu muutakun se ennen kääntymistä työmaalle vetäs hirveeseen monttuun tiessä,mut tuntus et jos se rytkäys ois jotain vaikuttanu niin ois ton pitäny heti sammuu..

Edis(electronic distributorless ignition) on virranjakajattoman sytytyksen ohjausboksi. Mutta tulikin juuri mieleeni, että eikös siinä oo virranjakaja kuitenki? Eli EDIS boksista ei siinä tapauksessa vika voi johtua.
Mutta jos toi asentoanturi sitte olis ottanu itteensä.
Nii ja noi PIP signaali jutut voi sitte unohtaa kun ei oo edisiä.
Mutta jos toi asentoanturi sitte olis ottanu itteensä.
Nii ja noi PIP signaali jutut voi sitte unohtaa kun ei oo edisiä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Joo sori tosta EDIS sekoilusta. Toi sekotti kun mun kirjassa mainittiin PIP signaali.
Sitte kannattas mennä kurkkimaan sitä sytkän ohjausboksia mikä siinä on. Siellä saattaa olla jotain häikkää tai se on voinu mennä rikki. Katoitko o sieltä asentoanturilta tulevat johdot koko matkalta?
Sitte kannattas mennä kurkkimaan sitä sytkän ohjausboksia mikä siinä on. Siellä saattaa olla jotain häikkää tai se on voinu mennä rikki. Katoitko o sieltä asentoanturilta tulevat johdot koko matkalta?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
sytkä boksi löytyy kun seuraa virranjakajasta lähteviä johtoja.
(ei niitä neljää jotka menevät tulpille eikä sitä yhtä mikä menee puolalle
) vaan niitä mitkä lähtee jakajan kyljestä.
Edit:tommonen löyty..
(ei niitä neljää jotka menevät tulpille eikä sitä yhtä mikä menee puolalle

Edit:tommonen löyty..