Vikakoodin tulkinta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja jone »

Eli mitä meinaa seuraava Sierran vikakoodi..
Ignition signal - erratic ---> Wiring, CKP Sensor, alternator...
Eli jos oikeen tulkitsin tuon lampun vilkunnan niin koodi ois ollu 21..
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Sytytyssignaali viallinen (PIP) lukee ainakin mun kirjassa ton koodi21:n kohdalla. Tai sitte jos on 1.8TD kone niin viallinen nopeusanturi.
Eli EDIS sytytysyksiköltä tuleva PIP signaali (joka määräytyy kampiakselin asentoanturin signaalin ja SAW ajoituksenohjaus signaalin mukaan ) on sekava/epätasainen. Syynä on todennäkösesti joko EDIS boksi itsessään tai sitten kampiakselin asentoanturi. Jos sulla luki jotain wiring,ckp sensor, alternator niin vois kuvitella et eka tarkistais johdotukset kampiakselin asento anturilta (navat 5 ja 6 EDIS boksin liittimessä) itse asentoanturin, ja sitte on laturia tyrkyttäny myös syylliseks, mutta ihmettelen kyllä mitä se asiaan liittyy.
PIP signaali lähtee EDIS:ltä navasta 1 eli sen johto kannattaa ja tarkistaa.

Josko noilla pääsis alkuun. Ilmottele sitte selviskö vika.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

veikataan:meinaiskohan toi laturi homma että ois matala jännite :?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eipä sen pitäs kyllä pip signaalia sekottaa. Tosin sen jännitteen kuuluis olla sen +12VDC eli saattaahan se siinäkin jännite-eron huomata.

Niin muuten mitenkä toi yleensä oireilee Jone???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

Missä tuo asentoanuri on dohc:ssä.. Sitä minäkin vähän syylliseksi epäilin kun kipinä hävis aivan tyystin ja yhtä äkkiä.. aiemminkin kyllä oireili mutta vain tietyssä lämpötilassa.. ei koskaan kylmänä tai kuumana vaan noin 40-50asteessa..
Saattaahan se jonkun impulsin tuonne boksille tuolta laturilta saada.. Ainakin Valmeteissa kiekkamittari toimii laturilta.. siis vanhemmissa..
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

jone kirjoitti:Missä tuo asentoanuri on dohc:ssä..
Löytyy sieltä akun alapuolelta, startin ja öljynputsarin välimaastosta, lohkon kyljestä :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo dieseleissä vissiin laturilta signaalia otetaankin, mutta ei pitäs EDIS olla missään tekemisissä laturin kanssa. Melkein toi alijännite ainoo mitä laturi voi aiheuttaa. Jos aiemminkin teki lämpimänä kiusaa niin vois olla myös toi EDIS boksi. Tai liitäntä. EIkös siellä jotain liitosrasvaa kuuluis olla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

öö.. mikäs toi edis boksi on ja mistä löytyypi.. Joo toi oli aika mielenkiintonen vika kun se ei ilmenny/ilmene koskaan kylmänä tai kuumana vaan ainoastaan lämpösenä.. muutaman kerran tuli kaupan eessä parikymmentä minuuttii seistyy ja ootettua et auto jäähtyy.. onko tossa jotain lämpötilatunnistimia joka ois voinu tehä moista.. :roll: ja sikäli outoo toi kun emäntä tolla meni aamulla töihin ja pelas ihan ok ja kun töistä oli lähös niin ei käyntiin enää ollenkaa eikä oo sen koomin käyny.. ja mitään ihmeellistä matkalla ei kyllä tapahtunu muutakun se ennen kääntymistä työmaalle vetäs hirveeseen monttuun tiessä,mut tuntus et jos se rytkäys ois jotain vaikuttanu niin ois ton pitäny heti sammuu..
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Edis(electronic distributorless ignition) on virranjakajattoman sytytyksen ohjausboksi. Mutta tulikin juuri mieleeni, että eikös siinä oo virranjakaja kuitenki? Eli EDIS boksista ei siinä tapauksessa vika voi johtua.
Mutta jos toi asentoanturi sitte olis ottanu itteensä.
Nii ja noi PIP signaali jutut voi sitte unohtaa kun ei oo edisiä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

Joo kyllähän siinä jakaja on.. Asento anturin käytin irti ja putsasin eikä vaikutusta... Lisää ideoita ja ajatuksia otetaan vastaan.. pitänee vissiin käydä rautakaupasta hakeen pussillinen irtokipinöitä.. :roll:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo sori tosta EDIS sekoilusta. Toi sekotti kun mun kirjassa mainittiin PIP signaali.

Sitte kannattas mennä kurkkimaan sitä sytkän ohjausboksia mikä siinä on. Siellä saattaa olla jotain häikkää tai se on voinu mennä rikki. Katoitko o sieltä asentoanturilta tulevat johdot koko matkalta?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

en kattonu kun noi liittimet.. oli öljyset ja paskaset käytin myös ton anturin irti ja putsasin senkin.. Missä toi ohjausboksi sijaitsee..
Btw oli muuten aika kaukana startista toi asentoanturi.. suodattimen likellä kylläkin.. :lol:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

sytkä boksi löytyy kun seuraa virranjakajasta lähteviä johtoja.
(ei niitä neljää jotka menevät tulpille eikä sitä yhtä mikä menee puolalle :wink: ) vaan niitä mitkä lähtee jakajan kyljestä.

Edit:tommonen löyty..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

jone kirjoitti: Btw oli muuten aika kaukana startista toi asentoanturi.. suodattimen likellä kylläkin.. :lol:
Eipä siinä järin pitkää matkaa oo startin ja suotimen välissä :? (ainakaan mulla)... Jotain tyyliin 20cm.. Mut toisaalta kaikki on suhteellista.. 8) Ja pääasia lienee kuitenki että löyty :mrgreen: :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin