Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
en tiiä onko aihetta ennen käsitelty, vaa eipä se haku ainakaa mitää paljastanu
elikkäs... onko scorpion ja sierran jousissa paljon/vähän "korkeuseroja"?
ois kiva tietää et nouseeko toi sierra maasturin korkeudelle sitte ku joskus saan ton scorpion koneen ja alustan sierraan
kiitos tuhannesti jo etukäteen!!
ja mistähän scorppariin saisi madallusjousia? oon yrittäny katella vähä joka puolelta vaan ei ole löytynyt...
Sierra nousee melko varmaan maastokelpoiseen luokkaan scorpion jousilla. Sitten ei muutaku mettään koittamaan
Scorparin etutolpat on samat kuin sierra 4wd etutolpat yhdellä poikkeuksella. Kierre osa iskarin yläpäässä on lyhyempi. Sierrassahan jää sitä kierrettä ylitse jonkun verran joten on ehkä mahdollista asentaa scorpion iskari sinne.
Scorpion "madallus"jousista vielä sen verran, että kaikki jotka ovat niitä ostaneen ovat todenneet ei madallusta tai jopa korotusta on tullut. Miksipä sitä muutenkaan scorpiota laskemaan? Mukavuus autoksi tehty ja sellaisena se on hyvä 8)
Onhan noita madallussatseja korppariin vaikka millä mitalla.
Intrax on tällä hetkellä omassa paikassa ja nyt olis tilalle hommattuna avo merkkiset kun katsastuksessa valitti, että on ajan myötä tippunu siitä mitä otteessa lukee.
Intraxit on ainakin madaltanu hyvin. Avoista ei vielä tiedä sanoa.
Sitte oli myös jotkut cobra merkkiset ainakin muistaakseni.
jos laittas sierraan 2.0 litrasen sierran madalluksen, nii sanoiskoha tuo kötöstys mies mittää..? ku tullee se nii pirun korkeeksi jos jättää nuo jouset mitkä on scorpiosta...
sierrahan on 1.6 litranen, mut ens vkloppuna asiaan tulee muutos ku paikalle lyödään scorppion 2.0i DOHC kone
että kaippa ne 2.0 litrasen sierran tolpat on yhtä "kestävät" ku scorpion..
jos nyt kukaan ymmärtää mitä mä tarkotan
tossa ois kuvaa tosta sierran perästä
oisko kellään sierran etutolppia joista vois mitata iskarin halkaisijan? itse ei viitti tonne 25 asteen pakkaseen mennä tönärillä mittaan
tai saan sen selville tietenki vkloppuna ku meen sierraa laittaan..
kummat on paremmat madallusjouset lesjöt vai sitte weitecit?
kävin kysymässä vähä tosta oulun tarviketoreilta et mitä hintaa pitävät,
lesjöt sachsin kaasuiskareilla oli joku 250€ -40mm pudottavat ja weitecin madallussarja 450€ -40mm pudottavat.
kertokaa ihmeessä mielipiteenne itellä ku ei oo kokemusta nuista.
Ei taida sopia sierran jouset skorppariin. Ainakin voorttimiehen aina ehtymättömissä arkistoissa on mitattu jousilautasen olevan erikokoinen, eli käytännössä sierran jousi ei istu paikoilleen ja tulee katsastuksessa sanomista. V6 mallin jousi voisi olla noin keulan painon puolesta sopiva mutta siinä on samat alkumitat kuin muidenkin sierrojen jousissa.
En taida edes viitsiä ehdottaa rälläkän käyttöä, kun toisille se on vähän kuin punainen vaate...
Onkos kukaan verran farkku scorpan ja sierra farmarin jousten eroja ...?
Kun pohditutti olisko farkku sierran jäykimmät jouset sopivat scorppaan ..
Sitten ei tarviis kun iskarit ehtii jos sopis jäykkyys ..
Kaikkea ihmisen tekemää mekaanista voi korjata..Mutta monesti onko se järkevää korjata onkin toinen juttu..
No olisko mahdollista että jostain muusta autosta kävis jouset noihin scorpparin tolppiin, vai joutuuko jousen vaan mittailla ja hakea mittojen perusteella jousta.
Ford Sierra DOHC -89 Kaasari Old fords never die they just go faster...
JyriN kirjoitti:En taida edes viitsiä ehdottaa rälläkän käyttöä, kun toisille se on vähän kuin punainen vaate...
Rälläkkä laulaa tänään Kaverin mondeoon laitoin motonetista jouset niin keula nousi lähelle 10 ylöspäin.
Muistaakseen scorpionin taka jousia on sovitettu sierraan taakse kohtuullisella menestyksellä,rälläköitynä.
Eteen noi (taka)jouset ei mene lautaseen nätisti,reunoille jää reilu n.1cm ympärille tyhjää. Onnistuu kyllä soveltamalla mutta leimalla ei "toimi". Sierran takajouset laikattuna 1,5 kierrosta on edessä jäykät ja soveltuu jo hyvin radalle. Esim. 65kg/cm kynäjousi on radalla huomattavasti pehmeämpi ajella samalla iskarilla
Aksu kirjoitti:Sierran takajouset laikattuna 1,5 kierrosta on edessä jäykät ja soveltuu jo hyvin radalle. Esim. 65kg/cm kynäjousi on radalla huomattavasti pehmeämpi ajella samalla iskarilla
Itellä on vaihdettu sierraan scorpion lukollinen perä joten jako on 5x112. Käviskö siihen sierran oma napa et sais jaon takas 4x108 ? Tai saisko sierran etutolppaan scorpion 5x112 jaolla olevan navan ?
Ford Sierra DOHC -89 Kaasari Old fords never die they just go faster...
Paljonko sierraa sopii madaltaa jos käyttää vakio iskareita, jouset siis vaihtaisin ainoastaan ? Luultavastin 40/60mm olisi pudotus ainakin. Tuleeko tuosta noiden jousien vaihdon jälkeen kauhea kivireki ?
RS_Ford kirjoitti:Itellä on vaihdettu sierraan scorpion lukollinen perä joten jako on 5x112. Käviskö siihen sierran oma napa et sais jaon takas 4x108 ? Tai saisko sierran etutolppaan scorpion 5x112 jaolla olevan navan ?
Kyllä ne hyvässä sorvaamossa tekee siihen laippaan vaikka 4x114,3 jaon jos niin haluaa. Ei ole mikään propleema.