efi ohc epämääräisiä ääniä (video) *Korjattu*
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Ei välttämättä mene kuin yksi "nokka". Ei tarvitse kuin joku roska menee siihen reikään joka on nostajan kohdalla niin ei välttämättä suihku enään osu nostajan kohdalle, tai tukkeutuu kokonaan.
Ja voi ne muutenkin kulahtaa jos nokka ei pysy liuku pinnalla(venttiili painunut kanteen yms.)
Ja voi ne muutenkin kulahtaa jos nokka ei pysy liuku pinnalla(venttiili painunut kanteen yms.)
gti golo palloilija
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Ok. Vaihdoin kaksi imupuolen nostajaa, kahdelta ekalta pytyltä, ja kyllä oli melkoiset montut kuulapäissä, kun vertasi ehjiin jotka vaihdoin tilalle. Myös keinun vaihdoin toiseen imuventtiilin yhteyteen. Kai ne keinutkin käy kaasarinkannesta ruiskuun??
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Vaikkahan 1,3:sta tai e-maxistakin
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Muuten kuinka paljon naputusta voisi aiheuttaa liian aikainen sytytys-/perus-ennakko tyhjäkäynnillä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Joopa joo, tänään koekäyttelin konetta, ja kokeilin tuota "nostimien ilmausta" -> ei vaikutusta ääneen, ja pariin kertaan vllkahti ölynpainvalo, kylläkin vain himmeästi.
Siis, voisiko öljypumupnkäyttöakseli olla väljä, kun se on yksi niistä harvoista osista joita en uusinut..? Saako tuon vaihdettua siitä virranjakajan aukosta, vai koneko tässä pitää taas pois nostaa?
VInkkejä, ei-savolaisia sellaisia
Siis, voisiko öljypumupnkäyttöakseli olla väljä, kun se on yksi niistä harvoista osista joita en uusinut..? Saako tuon vaihdettua siitä virranjakajan aukosta, vai koneko tässä pitää taas pois nostaa?

VInkkejä, ei-savolaisia sellaisia

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Öhm, mitä sanoo emax? 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
No ohceen nostimiin ei ainakaa ilmaa voi mennä.
Minkälaises kulmas on se keinuvipujen suora osa (säätötapin puoleinen pää) kannen kylkeen nähden, silloin kun nokka ei paina sitä? Onko ~90 astetta vai jotain ihan muuta?
Se tappikin voi mennä väljäksi, mutta ei kovin yleistä vakio pumpulla. Sen irti otto riippuu siitä onko siinä vielä sokkaprikka paikallaan. Jos ei, niin se lähtee virranjakajan reijästä.
Minkälaises kulmas on se keinuvipujen suora osa (säätötapin puoleinen pää) kannen kylkeen nähden, silloin kun nokka ei paina sitä? Onko ~90 astetta vai jotain ihan muuta?
Se tappikin voi mennä väljäksi, mutta ei kovin yleistä vakio pumpulla. Sen irti otto riippuu siitä onko siinä vielä sokkaprikka paikallaan. Jos ei, niin se lähtee virranjakajan reijästä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Meinaatko sokkaprikalla siis sitä prikkaa jossa on ne terävät kärjet sisäkehällä? Sellainen siinä vaan oli kun laitoin takaisin... Onko siinä sitten mahdollista että ko. prikka putoaa öljypohjaan kun nostan akselin pois jakajan reiästä?emax kirjoitti: Se tappikin voi mennä väljäksi, mutta ei kovin yleistä vakio pumpulla. Sen irti otto riippuu siitä onko siinä vielä sokkaprikka paikallaan. Jos ei, niin se lähtee virranjakajan reijästä.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Joo sitä tarkoitin, en tiedä oikeaa nimeä
Se voi purra lujaakin vastaan kun sitä tappia yrittää pois, riippuen onko hampaat myötä- vai vastakarvaan. Sitä en muista että voiko se pudota öljypohjaan asti..

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Tulihan se öljyputki vaihdettua? jotkut poraa niitä reikiä isommaksi, siitä en kyl anna suosituksii, mutta mitoitus tietenkin tärkein.
Eli onko kone pyörinyt ilman venttiilikoppaa ja katsottu et joka reiästä tulee öljyä?
ei pitäis tollasta gurua ohjeistaa, mutta olen lapsmyönteisessä olotilassa
Eli onko kone pyörinyt ilman venttiilikoppaa ja katsottu et joka reiästä tulee öljyä?
ei pitäis tollasta gurua ohjeistaa, mutta olen lapsmyönteisessä olotilassa

Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Öljyputki otettu toimivasta/toimineesta koneesta. Käyttöakselin nyppäsin irti -> selviä kulumisia, kantit olivat kuluneet. Uuden voin tehdä mun käsittääkseni kuusiokoloavaimesta. Onko laatu kuinka tarkkaa? Voiko aihio olla luokkaa halpahalli?
Orkkis tapissa on myös ne päät aaistuksen viistetty, voiko jättää leikkauspinnan suoraksi kun katkaisee pätkän avaimesta?


Mistäs sulle on jääny p*skaa hampaankoloihin, kerta pitää ikeniä tässäkin ketjussa levitellä?lexicon69 kirjoitti: ei pitäis tollasta gurua ohjeistaa, mutta olen lapsmyönteisessä olotilassa

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Uus tappi oli jotain 20€ luokkaa, ja saman verran öljyputki.
Enpä tiedä nuosta kuusiokoloavain virityksistä. Se tappi on alunperin aika kovaa ainetta ja silti se kuluu, joten mitä meinaat kauanko sellainen komia ja kiiltävä kuusiokolo sielä kestää..
Onko ääni yhtää muuttunu venttiilien säädön ja seuraajien vaihdon jälkeen?
Enpä tiedä nuosta kuusiokoloavain virityksistä. Se tappi on alunperin aika kovaa ainetta ja silti se kuluu, joten mitä meinaat kauanko sellainen komia ja kiiltävä kuusiokolo sielä kestää..
Onko ääni yhtää muuttunu venttiilien säädön ja seuraajien vaihdon jälkeen?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Vaihdoin sen käyttöakselin, ja ainakin korvakuulolta ääni olisi hiljetenyt melkolailla
Joskaan ei täysin. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko tuossa akselissa saa sitten olla välystä? Kynnellä koittaessa nirhaumat tunsi, mutta mitkä on ne kiputoleranssit?
Voiko tosiaan jo alle 0,5mm painauma aiheuttaa öljynpaineen katoilua ja ääntä..?


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
kuulostais keinuvivulta.. itsellä katkes venttiilinjousi joskus vapari ohc:sta niin teki kuopan ihan samassa rytäkässä keinuun..
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Mitkä keinut sielä on? Jos pitkäpintaiset niin tarkista ny vielä sekin ettei keinu ota jousilautaseen.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Siis lisätään; venttiilien säädön, keinuvivun sekä nostijien vaihdon jälkeen, ääni ei muuttunut. MUTTA öljypumpunkäyttöakselin vaihdon jälkeen meteli hiljeni. Ainakin tuntuu siltä. Tosin jos korvan pistää jakopään ääreen sattaa kuulla vaimeasti mekaanisen oloista ääntä. Vaan kuinka äänettä terveen oohooceen pitäisi sitten käydä? Antakaa vaikka ääninäyte omista vastaavista projekteista, niin saa vähän vertailu kohtaa 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Nonnii.. Käyttelin tänään lisää, sama ääni, muttei enää sinerrä savu (jotain parannusta). Meininki olisi huomenissa tilata uudet nostajat, keinut ja öljyputki varaosaputkaan. Tarvikeosien laatu on varmaan ihan ok? Jos tosiaan tietäjäraati on sitä mieltä ettei vika ole alakerrassa? 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Kyllähän tuo kk-laakeri ääneksikin sopis, mutta nauhoitus aina vähä vääristää, ei voi sanoa varmasti mikä se on.
Kaippa sielä on oikean kokoiset laakerit. Ja männät, kanget, ja kaikki puoliskot oikein päin ja kiristetty.
Ja vauhtipyörän pultit kiinni, se voi pitää myös mielenkiintoista kolinaa
Kaippa sielä on oikean kokoiset laakerit. Ja männät, kanget, ja kaikki puoliskot oikein päin ja kiristetty.
Ja vauhtipyörän pultit kiinni, se voi pitää myös mielenkiintoista kolinaa

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
http://www.youtube.com/watch?v=YvjQbRNJZHMduckworth kirjoitti:Antakaa vaikka ääninäyte omista vastaavista projekteista, niin saa vähän vertailu kohtaa
Tuos mun ohc. Kamera poistaa vissiin kaikki matalat murinat, niin jäljelle jää vain kilikatus ja laatikon klapina

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Kävin varaosaliikkeessä, ja nyt se nakkasi p_skan leipään...
Yhdelläkään toimittajalla ei ole keinu/nostaja- sarjaa...!
Kiire on kova, joten; saako noita Fordilta kuinka suolaiseen hintaan? Kolme kertaa kalliimmalla kuin tarvike? Ko, kö??
Liikkeestä ehdoteltiin Autoracing- puljuakin. AInakaan esim. Rallyracen tai muunkaan viritysosakauppiaan hyllyistä ei löydy vakio nostaja/seuraaja- settejä, katalogien perusteella.
Jos jollakin hajua noista hinnoista, viestiä vaan, kumarran jo
EDIT: Mitä mieltä ootte motonetin seteistä? Näyttäs olevan varastot pullollaan

Kiire on kova, joten; saako noita Fordilta kuinka suolaiseen hintaan? Kolme kertaa kalliimmalla kuin tarvike? Ko, kö??

Liikkeestä ehdoteltiin Autoracing- puljuakin. AInakaan esim. Rallyracen tai muunkaan viritysosakauppiaan hyllyistä ei löydy vakio nostaja/seuraaja- settejä, katalogien perusteella.
Jos jollakin hajua noista hinnoista, viestiä vaan, kumarran jo

EDIT: Mitä mieltä ootte motonetin seteistä? Näyttäs olevan varastot pullollaan

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Taidan tilata mätänetistä, vai onko laatu kiinanpommi- tasoa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video)
Juu, vaihtelin kaikki seuraajat ja säätöruuvit uusiin. Yksi keinu jää aavistuksen kallelleen, silloin kun nokka ei paina sitä.. Johtuu vissiin jousipidikkeistä, niitä voi kai paikallaankin ollessa väänellä..?
Mitä muuta olisi hyvä huomioida, noin niinku nokkageometrian kannalta ennen koekäyttöä?
Mitä muuta olisi hyvä huomioida, noin niinku nokkageometrian kannalta ennen koekäyttöä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: efi ohc epämääräisiä ääniä (video) `*Korjattu*
No niin siinä kävi, että ketjun tietäjäraati osui oikeaan, käyttelin tänään konetta ja koputus tuntuu olevan tiessään! Keinut olivat todellakin syypää. Tattis vaan emaxille ja muille 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER