escon kone

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

AnttiM kirjoitti:
Mutta voisiko sellaisenkin asian ottaa huomioon että ne 240/24 levyt vois olla 1.4:sessa vakiona :? Ja jos ne ois vaihdettu myöhemmin niin silloinhan olis pitäny vaihtaa myös satulat, ja kuka "tavis" sellaseen hommaan välttämättä lähtis...?
Sanotaan näin että 20 min. homma vaihtaa nuo levyt/satulat per puoli
plus ilmaus. Että ei se niin vaikea ole, sitä paitti on tuossa Valenciassakin jäähdytetyt levyt edessä ;) vaihdoin itse kun oli ylimääräiset. Mukavampi jarrutella ;) Ei kuumene niin äkisti :)

Ja mitä siihen tulee että onko vakiona 1.4:sessa niin voin sanoa että kaippa niitä on fordilta aikoinaan saanut tuollaisena sitten. Who knows.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

eikös se ole nykyään ihan sama mitkä tai minkä jarrut missäkin kulmassa on?? kunhan ne on pareittain. voihan ne samantie päivittää jonku toisen auton jarrut sinne taakse, kun ei niistä muistaakseni oteta edes muutosprosentteja. race kilkkeet sinne vain :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Muutos prosentit menee jarruista normaalisti, paitsi jos autolle on tehty kanta-auto tarkistus.
Toisin tätäkin sovelletaan konttoreilla erilailla...
AnttiM
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Megado kirjoitti: Sanotaan näin että 20 min. homma vaihtaa nuo levyt/satulat per puoli
plus ilmaus. Että ei se niin vaikea ole, sitä paitti on tuossa Valenciassakin jäähdytetyt levyt edessä ;) vaihdoin itse kun oli ylimääräiset. Mukavampi jarrutella ;) Ei kuumene niin äkisti :)

Ja mitä siihen tulee että onko vakiona 1.4:sessa niin voin sanoa että kaippa niitä on fordilta aikoinaan saanut tuollaisena sitten. Who knows.
Joo ei se siis iso homma oo, paitsi jos ne pultit on "elämänkovaa" kiinni :wink: ja yllätys että Fordin omistaja joutuu jarruja remppaamaan :D
Varaosaliikkeet myy ainakin 1.4:sen levyjä ostettaessa noita 240/24 jäähdytettyjä, siks rupesin ihmettelemään tätä valloillaan olevaa käsitystä, että 1.4:ssa EI olisi jäähdytettyjä levyjä...
mk4zetec
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Huhti 2005 22:46

Viesti Kirjoittaja mk4zetec »

itellä ollu kaks 1.4:sta ja kyllä niissä kummassakin oli jäähdytetyt vakiona. taitaa 1.3:nen ja 1.6d olla ainoot 240/10 levyillä
escort -86 2.0zvh turbo
escort mk1 68, 69, 71 ja 73
mondeo 1.8td stw 1+1paku
vw golf 1.6d 2+3paku
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

AnttiM kirjoitti:
Joo ei se siis iso homma oo, paitsi jos ne pultit on "elämänkovaa" kiinni :wink: ja yllätys että Fordin omistaja joutuu jarruja remppaamaan :D
Varaosaliikkeet myy ainakin 1.4:sen levyjä ostettaessa noita 240/24 jäähdytettyjä, siks rupesin ihmettelemään tätä valloillaan olevaa käsitystä, että 1.4:ssa EI olisi jäähdytettyjä levyjä...
OT: taitaa antti pojalta puuttu ruutia käsivarresta ;) ei herneitä ;)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
AnttiM
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Megado kirjoitti: OT: taitaa antti pojalta puuttu ruutia käsivarresta ;) ei herneitä ;)
:lol: :D jos käyttäisin herneitä niin olisin jo Nastolassa sitä "ruutia" esittelemässä :wink:
Kauheeta OT:ta taas... :oops:
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

ZyaS kirjoitti:ei pyydetä mitään päästönormilappuja, tavallinen pakokaasujen mittaus
No pitääkö siihen autoon laittaa katalysaattori sitten? Katti pelejähän nuo zetecit ovat.... Aika ihme jos ei pyydetä mitään...Kaveri vaihto 2.0 omegaan 3.0 24v tekniikan ja alettiin katsastuksessa ruinaamaan päästövaatimus lappuja koneesta....Kyllähän sellaset saa mutta vittumaista niitä on lähteä metsästämään...
Kilosta alkaa ilo
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Janska kirjoitti: No pitääkö siihen autoon laittaa katalysaattori sitten? Katti pelejähän nuo zetecit ovat.... Aika ihme jos ei pyydetä mitään...Kaveri vaihto 2.0 omegaan 3.0 24v tekniikan ja alettiin katsastuksessa ruinaamaan päästövaatimus lappuja koneesta....Kyllähän sellaset saa mutta ketokukka niitä on lähteä metsästämään...
ei tarvitse näin vanhoissa edes kattia.. 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Niin ne päästövaatimukset ovat autokohtaisia, ei konekohtaisia. Todennäköisesti kaverisi omega on ollut sen verran uusi että se on jo luokiteltu vähäpäästöiseksi niin silloin oli kone mikä tahansa niin sen pitää täyttää vaatimukset
Vastaa Viestiin