Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Tänään kauppaan piti matkata ja noin 500metrin ajon jälkeen valoissa alkoi ensiksi tyhjäkäynnillä täristämään huomattavasti, siitä n. seuraavat 500metriä ja alkoi myös moottorin vikavalo vilkkumaan, myös epämääräinen palaneen tms. haju tuntui lievästi (ilm. pakokaasussa)
Käänsin takaisin kotipihaan ja sinne jaksoi focus kiltisti rullata, tehot tuntuivat pysyvän lähes samoissa kuin normaalisti, ehkä aavistuksen arpoi ja viivytteli kun antoi enempi kaasua...
Hieman koetin netistä oireiden perusteella vikaa arpoa, eniten tuntuisi täsmäävän puolan rikkoontumiseen tai flektin etuvastukseen...
Maalikkona pakko kysyä, että onko tuo puola yhtä kuin sytytyspuola?
Ja mistä focuksen konehuoneesta löydän flektin etuvastuksen ja mitä siitä pitäisi mittauksella selvittää?
Ja ilmeisesti tuo haju voisi johtua katalysaattorista?
Voiko rikkoutunut katti aiheuttaa vastaavat oireet?
Helpoitenhan tuo varmaan menisi kun veisi auton vikakoodin lukuun...eihän kellään foorumilaisella olisi lainata mittaria? Tai tulla lukemaan vikaa, voisin vaivanäön korvatakkin ellei nyt ihan lapista asti tule...itse helsingissä
Hiukka harmittaa, mutta toisaalta, eiköhän focus parane, hyvin on kolme vuotta jo palvellutkin ja nytkin jaksoi koko porukan tuoda takaisin kotipihaan, aikaisempi ranskalainen kun taas jätti jatkuvasti tielle...
Kiitos etukäteen jo asiallisille vastaajille.
Niin ja auto on siis focus ´01, 1.6bensa automaatti.
Käänsin takaisin kotipihaan ja sinne jaksoi focus kiltisti rullata, tehot tuntuivat pysyvän lähes samoissa kuin normaalisti, ehkä aavistuksen arpoi ja viivytteli kun antoi enempi kaasua...
Hieman koetin netistä oireiden perusteella vikaa arpoa, eniten tuntuisi täsmäävän puolan rikkoontumiseen tai flektin etuvastukseen...
Maalikkona pakko kysyä, että onko tuo puola yhtä kuin sytytyspuola?
Ja mistä focuksen konehuoneesta löydän flektin etuvastuksen ja mitä siitä pitäisi mittauksella selvittää?
Ja ilmeisesti tuo haju voisi johtua katalysaattorista?
Voiko rikkoutunut katti aiheuttaa vastaavat oireet?
Helpoitenhan tuo varmaan menisi kun veisi auton vikakoodin lukuun...eihän kellään foorumilaisella olisi lainata mittaria? Tai tulla lukemaan vikaa, voisin vaivanäön korvatakkin ellei nyt ihan lapista asti tule...itse helsingissä
Hiukka harmittaa, mutta toisaalta, eiköhän focus parane, hyvin on kolme vuotta jo palvellutkin ja nytkin jaksoi koko porukan tuoda takaisin kotipihaan, aikaisempi ranskalainen kun taas jätti jatkuvasti tielle...
Kiitos etukäteen jo asiallisille vastaajille.
Niin ja auto on siis focus ´01, 1.6bensa automaatti.
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Irrotin tänään akun "-"navan puoleksi tunniksi ja koetin autoa uudestaan, vikavalo ei syttynyt n.1km:n matkalla, mutta selvää tärinää edelleen, nyt tärinä tuntuu selvemmin 1000-2000 kierroksen alueella, siitä yli niin tuntuu normaalilta. Tyhjäkäynnillä täristää myös jonkin verran.
Olin myös kuuntelevinani että katti tai vaimennin rämisisi jonkin verran kun antaa kierroksia, ei ainakaan ihan normaali ääntä pitänyt...
Voisiko rikkoutunut katalysaattori aiheuttaa ko.oireita tai lamba-anturi?
Olin myös kuuntelevinani että katti tai vaimennin rämisisi jonkin verran kun antaa kierroksia, ei ainakaan ihan normaali ääntä pitänyt...
Voisiko rikkoutunut katalysaattori aiheuttaa ko.oireita tai lamba-anturi?
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Mahdollisesti yksi sylinteri on pelistä pois kun kerran käy täristen. Sytytys osista (tulpat,johdot ja sytytyspuola) voisi aloitaa ihmettelyn. Ajaminen voi rikkoa katalysaattorin (jos pytty pimeänä) kun sinne menee raakaa bensaa.
Tuossahan on puolapaketissa joka pytylle oma käämi, voisi katsoa onko puolassa halkeamia tms. Joskus läpilyövä tulpanjohto rikkoo myös puolapaketin, joten johdot ja tulpat tulee vaihtaa jos puolapaketti olisi rikki.
Kannattaa katsoa myös onko tulppien juuressa nestettä, voipi ollä öljyä tuossa zetec-koneessasi,vuotaa venttiilikopan tiivisteestä. Jos sieltä märkänä,aiheuttaa läpilyöntejä tulpanhatussa, ja voi myös rikkoa puolan. Läpilyönnit näkyy hiiltyneenä hatun sisäpinnassa ja mustina juovina tulpan posliinissa
Tuossahan on puolapaketissa joka pytylle oma käämi, voisi katsoa onko puolassa halkeamia tms. Joskus läpilyövä tulpanjohto rikkoo myös puolapaketin, joten johdot ja tulpat tulee vaihtaa jos puolapaketti olisi rikki.
Kannattaa katsoa myös onko tulppien juuressa nestettä, voipi ollä öljyä tuossa zetec-koneessasi,vuotaa venttiilikopan tiivisteestä. Jos sieltä märkänä,aiheuttaa läpilyöntejä tulpanhatussa, ja voi myös rikkoa puolan. Läpilyönnit näkyy hiiltyneenä hatun sisäpinnassa ja mustina juovina tulpan posliinissa
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Tulpat tarkistin tänään, kaikki olivat ulkoisesti sellaisia kuin pitääkin, ei eroja tulppien kesken.
Myöskään öljyä tai muuta nesteitä ei tulppien juuressa ollut.
Mitä mahtaa tarkoittaa että jokaiselle pytylle on oma käämi, voinko jollain tapaa tarkastaa mikä pytty voisi olla pimeänä?
Jos jokin sylinteri pimeänä niin millainen homma korjata?
Eikä näkynyt läpilyönnin jälkiä hatuissa tai tulpissa.
Itse mietin ennen jppn:n neuvoa josko lamba olisi rikki tai ilmamäärä anturi, voisiko ne aiheuttaa edellä mainittuja oireita?
Kivahan moottoreita ja autoja on yleensä korjata ja säätää, mutta kun alkuun tietäisi edes mitä tekisi...
Kiitos avusta.
Myöskään öljyä tai muuta nesteitä ei tulppien juuressa ollut.
Mitä mahtaa tarkoittaa että jokaiselle pytylle on oma käämi, voinko jollain tapaa tarkastaa mikä pytty voisi olla pimeänä?
Jos jokin sylinteri pimeänä niin millainen homma korjata?
Eikä näkynyt läpilyönnin jälkiä hatuissa tai tulpissa.
Itse mietin ennen jppn:n neuvoa josko lamba olisi rikki tai ilmamäärä anturi, voisiko ne aiheuttaa edellä mainittuja oireita?
Kivahan moottoreita ja autoja on yleensä korjata ja säätää, mutta kun alkuun tietäisi edes mitä tekisi...
Kiitos avusta.
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
ns pytyn pimeänä olo voi johtua kolmesta asiasta:kipinä puuttuu, ei saa bensaa/väärä seossuhde tai sitten puristukset hukassa jostain syystä.Eli korjaustapa riippuu syystä.
Aiemmin autoissa oli yksi puola ja sitten mekaaninen jakaja joka pyöriessään ohjasi kipinän vuorotellen kullekkin pytylle. Kun jokaiselle pytylle on oma puola, mekaanista virranjakajaa ei tarvita. Nämä neljä puolaa on pakattu samaan pakettiin.
Perinteinen tapa on napata yksi tulpan johto kerrallaan irti tyhjäkäynnillä, ja kuunnella muuttuuko käynti. Kun tulpan johdon irroittaa 'viallisesta' pytystä, muutos käynnissä on vähäisin,toimivat pytyt taas vaikutavat käyntiin selvästi. Mutta tässä on sähköiskun vaara jos lyö läpi tulpan hatusta, ja myöskin on varoilteltu että sytyspuola tms voi ottaa nokkiinsa tästä testistä. Joten omalla vastuulla tämä ! Jotain kumihanskaa voi laittaa käteen, ja irroitus tulpan hatusta, ei puolalta.
Kyllä lambda tai muut sensorit voivat aiheuttaa käyntiongelmia,tällöin epätasainen käynti johtuu väärästä bensan/ilman seossuhteesta.
Pakokaasumittauskin voisi valaista asiaa, testerissä käyttö antaisi vielä enemmän tietoa,
Aiemmin autoissa oli yksi puola ja sitten mekaaninen jakaja joka pyöriessään ohjasi kipinän vuorotellen kullekkin pytylle. Kun jokaiselle pytylle on oma puola, mekaanista virranjakajaa ei tarvita. Nämä neljä puolaa on pakattu samaan pakettiin.
Perinteinen tapa on napata yksi tulpan johto kerrallaan irti tyhjäkäynnillä, ja kuunnella muuttuuko käynti. Kun tulpan johdon irroittaa 'viallisesta' pytystä, muutos käynnissä on vähäisin,toimivat pytyt taas vaikutavat käyntiin selvästi. Mutta tässä on sähköiskun vaara jos lyö läpi tulpan hatusta, ja myöskin on varoilteltu että sytyspuola tms voi ottaa nokkiinsa tästä testistä. Joten omalla vastuulla tämä ! Jotain kumihanskaa voi laittaa käteen, ja irroitus tulpan hatusta, ei puolalta.
Kyllä lambda tai muut sensorit voivat aiheuttaa käyntiongelmia,tällöin epätasainen käynti johtuu väärästä bensan/ilman seossuhteesta.
Pakokaasumittauskin voisi valaista asiaa, testerissä käyttö antaisi vielä enemmän tietoa,
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
2.pytty tuntuisi olevan pimeänä, kone käynnissä tulpanjohto kerrallaan irti ja kaikilla muilla (1, 3 ja 4) paitsi 2.kohdalla käynti alkoi takertelemaan, 2.tulpanjohdon kohdalla käynnissä ei tapahtunut mitään selvää eroa.
Vaidoin tulppien paikkaa jotta näkisi josko tulppa olisi saanut kipeää, mutta ei ollut mitään vaikutusta, eli tulppa on ilmeisestikkin kunnossa.
Onko mitään tapaa jolla voisi tuon tulpan johdon testata tai mitään millä saisi selvitettyä onko sytytyspuolassa vika?
Mitä tuossa pahimmillaan voisi olla rikkoutunut?
Vaidoin tulppien paikkaa jotta näkisi josko tulppa olisi saanut kipeää, mutta ei ollut mitään vaikutusta, eli tulppa on ilmeisestikkin kunnossa.
Onko mitään tapaa jolla voisi tuon tulpan johdon testata tai mitään millä saisi selvitettyä onko sytytyspuolassa vika?
Mitä tuossa pahimmillaan voisi olla rikkoutunut?
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Vois tarkastaa sen puolan irrallaan onko halkeamia, kuplia tms. jotka kertoisi ylikuumenemisesta
Johdot voi mitata ohmimittarilla, mutta enemmin veikkaisin puolavikaa. Yleensä johtovika ei ole noin selvä,vaan aiheuttaa enemmin nykimistä kiihdyttäessä tms. Varsinkin jos vika on alkanut yhtäkkiä.
Tuskin sieltä muuta on särkynyt (jos se nyt on sytytyksestä ylipäätään kiinni) kuin puola/johdot.
Kun tuossa on semmonen systeemi että ECUssa on vain kaksi puolanohjauslähtöä, eli kaksi pyttyä saa kipinän aina yhtäaikaa (toinen on puristuskohdassa ja toinen kaasunvaihdon keskellä). Eli ECU-vika pimentää aina kaksi pyttyä.
Johdot voi mitata ohmimittarilla, mutta enemmin veikkaisin puolavikaa. Yleensä johtovika ei ole noin selvä,vaan aiheuttaa enemmin nykimistä kiihdyttäessä tms. Varsinkin jos vika on alkanut yhtäkkiä.
Tuskin sieltä muuta on särkynyt (jos se nyt on sytytyksestä ylipäätään kiinni) kuin puola/johdot.
Kun tuossa on semmonen systeemi että ECUssa on vain kaksi puolanohjauslähtöä, eli kaksi pyttyä saa kipinän aina yhtäaikaa (toinen on puristuskohdassa ja toinen kaasunvaihdon keskellä). Eli ECU-vika pimentää aina kaksi pyttyä.
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Tuli vielä mieleen että puolavian voisi varmistaa vaihtamalla 2 ja 3 johdot ristiin puolalta. Jos vika siirtyy 3 pyttyyn, vika on puolassa. Jos taas edelleenkään 2 pytty ei käy, vika on johdossa tai sitten siinä on joku muu kuin sytytysvika.
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Kaivanpa vanhan ketjun esiin ...
Sama ongelma, auto 2000 Focus 1,6. Testattu lisäksi kolmella eri puolalla, joista yksi uusi. Tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu myös "muutamaan" kertaan. Kakkospytyn kipinä hukassa. Vaihtamalla kakkosen ja kolmosen johdot ristiin vika siirtyy kolmoseen. Ideoita ?
Sama ongelma, auto 2000 Focus 1,6. Testattu lisäksi kolmella eri puolalla, joista yksi uusi. Tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu myös "muutamaan" kertaan. Kakkospytyn kipinä hukassa. Vaihtamalla kakkosen ja kolmosen johdot ristiin vika siirtyy kolmoseen. Ideoita ?
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Vika puolassa. Vaati neljännen yksilön, alkuperäinen romikselta. Pysykää erossa Motonetin tavaroista ...
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
motonetista saa myös boschilaista sytytyspuolaa jota markkinoivat FoMoCo-tuotteena.. Tosin, asennuksessa pitää huomioida ettei tulpanjohdot menekään samassa järjestyksessä puolaan kuin alkuperäisessä puolassa. Sama Boschin puola ilmeisesti käy useisiin eri fordeihin, mistä johtuen piti verrata alkuperäisen sarjanumeroa ristiin uuden puolan kanssa tulleen ohjelapun mukaan. Eli myös virhekytkennän mahdollisuus on olemassa.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Focus 1.6 zetec -00
Itsellänikin vilkutti moottorivaloa ja tehot hieman hävisi. Paljastui muistaakseni vikakoodin luvulla 3. pytty pimeänä. Lopulta syy löytyi eli ostin riskillä motonetistä puolan, jonka jälkeen lähti toimimaan. Ei ollut siinä ainakaan ongelmia merkintöjen suhteen...
Itsellänikin vilkutti moottorivaloa ja tehot hieman hävisi. Paljastui muistaakseni vikakoodin luvulla 3. pytty pimeänä. Lopulta syy löytyi eli ostin riskillä motonetistä puolan, jonka jälkeen lähti toimimaan. Ei ollut siinä ainakaan ongelmia merkintöjen suhteen...
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Niinku aina ni ainaki nä zetecit on hyvin ronkeleita kipinästä. Eli tulpat aina FoMoCo/Motorcraft tavaraa, eikä paljoa maksa ainakana vaivaa jos ne tulpanjohdot vaihtaa kerran kymmeneen vuoteen. Kummasti paranee kipinän laatu.
Puolassa ollut myös paljon ongelmia, jotka voi ilmetä esim. epäröivällä käytöksellä, puutumisella ja tärinällä suurella vääntötarpeella - isolla vaihteella ylämäkeen vaikkapa.
Puolassa ollut myös paljon ongelmia, jotka voi ilmetä esim. epäröivällä käytöksellä, puutumisella ja tärinällä suurella vääntötarpeella - isolla vaihteella ylämäkeen vaikkapa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
skudag,
kaverin Focus 1.6 jätti viime viikolla tielle - lupasivat korjata taunustalolla sen vasta kahden viikon päästä, niin päätin kokeilla josko toi puolanvaihto auttaisi. Auttoi se, mutta vain viikoksi. Hain puolan Motonetista, Boschin vimosen päälle hienon näköinen. Sytytysjärjestys oli ilmoittettu päällä ja oli ihan sama kuin siinä tehtaalla vuonna 2007 asennetussa.
Sitä mä vaan ihmettelen, että jos vasta kolmannella puolallakin on joku saanut laitteensa liikkumaan niin voisiko siellä olla joku muu vika joka rikkoo puolan. Ei kai ne ihan kuraa tavaraa sinne myy kun tämä ei ole ranskalainen auto. (vaimolla on piinattu rellu)
No joo - ehkä se nyt päätyy sinne ammattilaisten käsiin. Me ei vikakoodeja päästy lukemaan vaan vedin ihan hatusta ton puolaongelman, kun vika ilmeni juuri siihen sopivalla tavalla: ensin vähän käyntihäiriöitä ja sitten hyytyi koko focceri.
kaverin Focus 1.6 jätti viime viikolla tielle - lupasivat korjata taunustalolla sen vasta kahden viikon päästä, niin päätin kokeilla josko toi puolanvaihto auttaisi. Auttoi se, mutta vain viikoksi. Hain puolan Motonetista, Boschin vimosen päälle hienon näköinen. Sytytysjärjestys oli ilmoittettu päällä ja oli ihan sama kuin siinä tehtaalla vuonna 2007 asennetussa.
Sitä mä vaan ihmettelen, että jos vasta kolmannella puolallakin on joku saanut laitteensa liikkumaan niin voisiko siellä olla joku muu vika joka rikkoo puolan. Ei kai ne ihan kuraa tavaraa sinne myy kun tämä ei ole ranskalainen auto. (vaimolla on piinattu rellu)
No joo - ehkä se nyt päätyy sinne ammattilaisten käsiin. Me ei vikakoodeja päästy lukemaan vaan vedin ihan hatusta ton puolaongelman, kun vika ilmeni juuri siihen sopivalla tavalla: ensin vähän käyntihäiriöitä ja sitten hyytyi koko focceri.
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Porukka ostaa Motonetista sitä halvinta kuraa ja sitten meuhkaavat täällä kuinka sieltä saa vain paskaa tavaraa! Fakta on kumminki se että Motonetissa takuu toimii parhaiten ja koskaan en ole joutunut tappelemaan vaan aina ovat hyvittäneet mukisematta! Ostakaa se vähän kalliimpi osa niin löytyy sitä laatua!
Jopa yli vuoden vanha akku mikä pimahti viime talvena vaihdettiin uuteen mukisematta kun heidän testeri ilmoitti kennovikaa!
Jopa yli vuoden vanha akku mikä pimahti viime talvena vaihdettiin uuteen mukisematta kun heidän testeri ilmoitti kennovikaa!
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
En mä usko, että Motonet sen huonompia osia myy kuin muutkaan. Varsinkaan tämä oli voorttin kanssa samassa kastissa. Jostain syystä ei vain kestänyt viikkoa pidempään kyseinen Boschkaan. Sitä mä pohdin, että pitäisikö nyt yrittää vain vaihtaa tuohon toinen puola, viedä toi kappale motonettiin ja ottaa toinen tilalle. Jos foorumilta ei löydy parempaa tietoa että siellä on jokin muu tyypillinen vika niin taidan tätä kaverille ehdottaa.
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Olivat forttilla arvioineet, että koko johtosarja pitää vaihtaa.
Onko kellään kokemuksia, leviääkö sieltä aina sama johto vai onko tosiaan ainoa vaihtoehto vaihtaa koko pahuksen sarja?
Ennen puolan vaihtoa yritimme vanhalla puolalla käyntiin - ei lähtenyt. Heti kun vaihtoi puolan niin lähti merkistä. Tottakai siinä tuli heilutettua sitä virtapiuhaa, joka tuo kipinän puolalle. Nopea analyysini vihjaa ongelmaan nimenomaan kyseisessä johdossa. (simaa liittimessä). Onko joku kokeneempi voorttimies samalla linjalla?
Onko kellään kokemuksia, leviääkö sieltä aina sama johto vai onko tosiaan ainoa vaihtoehto vaihtaa koko pahuksen sarja?
Ennen puolan vaihtoa yritimme vanhalla puolalla käyntiin - ei lähtenyt. Heti kun vaihtoi puolan niin lähti merkistä. Tottakai siinä tuli heilutettua sitä virtapiuhaa, joka tuo kipinän puolalle. Nopea analyysini vihjaa ongelmaan nimenomaan kyseisessä johdossa. (simaa liittimessä). Onko joku kokeneempi voorttimies samalla linjalla?
Re: Focus 1,6 täristää, vilkuttaa moottorin vikaa...
Tuossa homma jonka tein tyttären autoon mallia vm 2007 1.6 litran kone.
Tuossa mukana kikka jos se sähköpiuha katkeaa ja syy siihen.
Hintoja kanssa laitettu
Fordi puolapaketin vaihto samoin ne puolajohdot uusiksi.
Siitä liittimestä katkesi yksi johto joka menee puolaan(3 johtoa kaikkiaan liittimesssä) kun nykyään niin tarkkaa hommaa tehtaalla ne johdot on millilleen sopivat ei yhtään käyntivaraa ole niissä(miksi).
Liitintä aukaisin naps johtopoikki.
Siina 2 sekunttia piti miettiä mikä avuksi.
Johtoa pätkä keltaisella abikolla piuhaan jatkettiin ja siihen johdon päähän abikojen liitin jossa se reikä .
Pieni peltiruuvi ja kiristin johdon kiinni liittimeen siihen katkenneen johdon kantaa(vietin hiljaisen hetken).
Mitä testilenkin ajoin mikään vikavalo ei palannut ja kaikki 116 heppaa kotoa tai tuntui että muutama oli tullut lisää mutta ei puhuta niistä.
Muistakaa että autotallissa on noita liittimiä ja piuhaa niin monesta ongelmasta selviää ja ne hyvät sähkömiehen pihdit vai mikä on virallinen nimi noille abikojen kytkenta pihdeille.
Kustannus se Boshin puolapaketti maksoi jotain 55€ Motonet ne johdot sika kallit piti hakea merkkihuollosta maksoi 4 piuhaa 100€, kyllä on ihan tosi juttu.
Turhaan vaihdoin kun pitemmässä oli 6 kilo-ohmin vastus ja lyhimmässä 2 kilo-ohmin luokkaa
Kestotesti Fordissa kestää puolapaketti 247tkm.
Tai oliko se syy sitten se piuha joka melkein poikki puolapaketissa syynä käyntihäiriöön?
Muistakaa sekata jos konepeltiä nostelette.
Tuohon liittimeen ei saa sitä korjausarjaa joka kerrottakoon nyt.
Tytär oli kysynyt asennushintoja työ 70€ ja puolapaketti yksistään maksanut 100€.
Tuossa mukana kikka jos se sähköpiuha katkeaa ja syy siihen.
Hintoja kanssa laitettu
Fordi puolapaketin vaihto samoin ne puolajohdot uusiksi.
Siitä liittimestä katkesi yksi johto joka menee puolaan(3 johtoa kaikkiaan liittimesssä) kun nykyään niin tarkkaa hommaa tehtaalla ne johdot on millilleen sopivat ei yhtään käyntivaraa ole niissä(miksi).
Liitintä aukaisin naps johtopoikki.
Siina 2 sekunttia piti miettiä mikä avuksi.
Johtoa pätkä keltaisella abikolla piuhaan jatkettiin ja siihen johdon päähän abikojen liitin jossa se reikä .
Pieni peltiruuvi ja kiristin johdon kiinni liittimeen siihen katkenneen johdon kantaa(vietin hiljaisen hetken).
Mitä testilenkin ajoin mikään vikavalo ei palannut ja kaikki 116 heppaa kotoa tai tuntui että muutama oli tullut lisää mutta ei puhuta niistä.
Muistakaa että autotallissa on noita liittimiä ja piuhaa niin monesta ongelmasta selviää ja ne hyvät sähkömiehen pihdit vai mikä on virallinen nimi noille abikojen kytkenta pihdeille.
Kustannus se Boshin puolapaketti maksoi jotain 55€ Motonet ne johdot sika kallit piti hakea merkkihuollosta maksoi 4 piuhaa 100€, kyllä on ihan tosi juttu.
Turhaan vaihdoin kun pitemmässä oli 6 kilo-ohmin vastus ja lyhimmässä 2 kilo-ohmin luokkaa
Kestotesti Fordissa kestää puolapaketti 247tkm.
Tai oliko se syy sitten se piuha joka melkein poikki puolapaketissa syynä käyntihäiriöön?
Muistakaa sekata jos konepeltiä nostelette.
Tuohon liittimeen ei saa sitä korjausarjaa joka kerrottakoon nyt.
Tytär oli kysynyt asennushintoja työ 70€ ja puolapaketti yksistään maksanut 100€.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali