mitkähän penajouset ois hyvät??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ford sierra 89vm

mitkähän penajouset ois hyvät??

Viesti Kirjoittaja ford sierra 89vm »

noni osaako joku sanoa että mitkä penajouset ois hyvät laittaa?
autossa on nyt kiinni bf134 pakoa vähän suurrennettu ja valu jäljet poistettu marteliuksen 4.2.1 pakosarjaa ja 2,5 tuumanen rööri loppuun asti,ei mielellää mitään +150e maksavia jousia :D

et vääntyköhän mun 1 4 pytyn imu ja pako venttiilit sen takia koska jakopäästä sytkä oli hampaan verran vituillaa? ja sit vissiinki se virranjakajan pyöriä oli kans vähän ketuillaa ku mulle sanottii että se pitää osottaa 1 pytyn tulpan johtoa mutta sitten sain tietää että virranjakajassa on oma merkki et mihin sen pitäs osoittaa vai oisko jouset niin pahasti väljääntyny että venat ei kerkee mennä ajoissa kiinni?

et kumpi noista virranjakan jutuista pitää paikkaansa? =D
Foorrtti

Re: mitkähän penajouset ois hyvät??

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Tarkotat vissiin penoillas venttiilijousia? Meilläpäi penaksi sanotaan yleensä Sami -nimistä henkilöä... :roll:

No mutta kuitenki suosituksena tuolle nokalle näyttää olevan: Vent.jouset FT 406 X € 58.00 Mutta tuon nokan käyttöalue on sen verta matallalla että äkkiseltään luulis vakioidenki riittävän..

Eikait se yks hammas mittää vaikuta, eikä mulla koskaa ole ykskään vena vääntyny minkää muun ku sen takia että on hihna menny ja mäntä osunu venttiiliin. 2.0 ohc sierroissa ei vakiona ole kyllä tätä vaaraa vaikka hihna meniskin.

En oo itte koskaan aatellu mittään merkkejä tai mihin suuntaan virranjakaja osottaa, olen vaan ottanu virranjakajan kannen pois ja kahtonu hihnapyöristä että oikeaan aikaan menee ykköspytylle kipinä, sitten hienosäätäny työkaluista riippuen korvakuulolta tai ajotuslampulla.
ford sierra 89vm

venttiilijousi=penajousi :D kävin tänään rallyracessa ja suositteli mulle noita sinkku jousia 70e sarja ja ostin ne ja venttiilien vääntymis syyksi sano että vois olla ohjurit kulahtaneet,mutta onko nuo motonetin imu ja pako ohjurit juuri ne oikeat? onko ohjureille jotai ohjurin kumeja? :D ku olen kuullut ihmisten puhuvan ohjureista ja ohjurinkumeista ja kaikkeahan ei voi tietää :mrgreen:
GeeTee-

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Ne penajousetkin oot varmaan kuullu väärin, olisko venajousi vähän loogisempi?
ford sierra 89vm

no en kuule ole,ihan sama sanotaanko niitä penajousiksi vai venttiijousiksi tai venajousiksi

esim niinku p*llu,pillu,lohipiirakka,iloreikä,vagina sun muut kutsuma nimet urpo...

et jos ei ole parempaa tekemistä niin mene muualle itkemää....
Foorrtti

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

No elä ny hermostu :shock: Meni mullaki hetki miettiessä että mikä v*ttu on penajousi :roll:
emax
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja emax »

Ohceen kanteen ei niin vain vaihdetakkaa ohjureita, ne kun on yhtä puuta kannen kans.
Koneistamon hommia tehdä ohjureille tilat. Vaihtoehtoja on ylikoko venttiili (ohjurin reikää vaan suurennetaan), K-Line holkki (pronssia), kuplan ohjurit (messinkiä) tai vanhan perkinssin ohjurit (valurautaa). Istukat täytyy koneistaa sen jälkeen.

Aika pahasti saa kyllä olla ohjuri väljänä jos sen takia kieroon menee.. Kun laitoit viimeksi kannen kiinni niin ethän pyörittäny nokkaa kun kammessa oli jakomerkki kohdallaan (1-4 ylhäällä)

Jos sytkä on persiillään niin se voi ajan kanssa polttaa pakoventtiilit tai jotain muuta, mutta ei väännä venttiiliä kieroon.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
ford sierra 89vm

siis nokan merkki oli kohallaan ja sieltä alhaalta oli kohallaan eli siinä isoimmassa lovessa ja 1 ja 2 oli ylhäällä 3 ja 4 on alhaalla se mua vähän ihmetyttää että miten 1 ja 4 menee yks vaihto ehto ois just ohjurit väljinä tai sitte että noi mun vanhat venttiilijouset on lössähtäny ku pyöritti konetta käsin niin pako venat puristi 1 4 pytyn jousen ihan niin lyttyyn ku sen jousen saa ja nokka ei pyöriny vaan jumahti tai sitte se venttiilin jousen mitta ei ollu oikee ku jokapäivä oppii aina jotain uutta ;D
Vastaa Viestiin