Rs 2000 & scorpio 16v kansien eroavaisuudet?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Rs 2000 & scorpio 16v kansien eroavaisuudet?

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Mitähän eroa noilla kansilla on? Sen verran tiedän että imu- ja pakosarja on erillaiset ja lohko on sama. Onko nokissa eroa? Onko imu- ja pakokanavissa eroa? Venttiilikopankannen keskiosa näyttää olevan rs 2000 punainen ja scorpiossa vihreä. Tehoissa on eroa 14hevosta...
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

RS 2000 kannessa on ainakin sytytystulpat päällä, eikä sivulla niinkus yleensä
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

K.S. kirjoitti:RS 2000 kannessa on ainakin sytytystulpat päällä, eikä sivulla niinkus yleensä
ei kun niin kun vanhemmissa on ;) 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Onko scorpiossa myös keskellä tulpat? löysin tämmösen linkin
http://www.fordscorpio.co.uk/dohc23head2.gif

näyttäis tuossa yläreunassa lukevan escort ja myös scorpio
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no ton kuvan mukaan ois sama kansi escort/scorpion, tiedä sitten :?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Onko kansi korjattavavissa jos siinä on halkeama imuventtiilijen välissä? Imuventtiilit on siis samalle sylinterille :o Kansi on 16v rs2000. kansi pitää paineet, tehohäviöä ei ole huomattu, seetipinnat on kunnossa ja venttiilit sulkeutuu tasaisesti.
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

No jos se pitää paineet niin älä tee mitään, olen nähnyt yhden RS2K kannen jossa on joka pytyn imupuolella luultavasti samanlaiset "halkeamat" ja ei ole mitään vaikutusta.

Ei oma kansi :D
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Eihän siinä ole silloin kun hiushalkeama kahen imuventtiilin välillä, ei siitä pitäisi olla mitään haittaa jos ei vuoda imusarjaan.
Ja on korjattavissa mutta maksaa ihan järkyttömästi.
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

K.S. kirjoitti:Eihän siinä ole silloin kun hiushalkeama kahen imuventtiilin välillä, ei siitä pitäisi olla mitään haittaa jos ei vuoda imusarjaan.
Ja on korjattavissa mutta maksaa ihan järkyttömästi.
järkyttömästi??

seetirenkaat menee uusiks.
ei toi alumiinin hitsaus hirveen kallista kai ole..
(+seetien asennus/koneistus)

vai taasko huono arvaus? :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Ite kun koitin viedä sierran 2.0i alukantta hitsattavaksi, olisi hinnaksi tullut jotain 700euroa..
Siihen tietysti vielä päälle normi kansityöt niin ois tullu aika tyyriiks
(Kannen putsaus, ylikoko ohjureiden poraus, parin venttiilin vaihto,jouset,yms)

Ois tullu kannesta arvokkaampi mitä auto on.... :lol:

Jostain hommaa käytetyn ehjän kannen, pääsee helpommalla..
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Vastaa Viestiin