Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pikkasen paljon tuo mun ohc vie mun makuun ruokaa. Olen nyt pariin kertaan koittanut, että tankkaan täyteen ja 100km jälkeen uudelleen tankille. Sellaista seka-ajoa ajellut ja molemmilla kerroilla on mennyt melko tarkkaan 15litraa
Tuo vissiin on hiukan yli normi kulutuksen..?
Ja ei, ei näyttäis tankki vuotavan mistään.
Mulla vie kanssa melkee 15 litraa sataselle, mutta se on 2 litranen.. Säädöt kohillaan? Tietty ajotapaki merkihtee.. Saa sierran syömään vaikka 25 litraa sataselle jos oikein rallikuskiksi alkaa..
Joo, saahan nämä juomaan, kuten minkä tahansa bensavehkeen polkemalla tarpeeksi. vaan kun ajotyyli on aika sama, kuin ennenkin ja kulutus lähes kaksinkertainen. Ja nuo edellä mainitut lisänä.
mahtaiskohan sytkän säätö autella...
Kaasari vai ruisku ja mikä vuosi ? Noilla lukemilla saattais savuttaa aika paljon (ryyppy aina päällä, jos kaasari), ellei tankki, tankin täyttöputki, kaasari tai bensaletkut vuoda. Pakokaasutestin tekisin ekana. Näitä vanhoja kärryjä ei pitäis tankata täyteen. Mulla kulutukset pyörii jossain 6-8 litraa satasella, mutuna, tankki vaihettu. 98 vähentää jälkikäyntiä ja tyhjäkäynnin tiputtaminen.
Joo, siis 1.6 ohc kaasari ja mallia 1987. 98:lla on ajettu ainakin sen, mitä auto mulla on ehtinyt olla (n1500km) ja tosiaan kulutus ollut siinä kasin pintaan aiemmin.
kait se täytyis testiin oikein viiä, ei noita seoksiakaan mutu-pohjalta arvanne säädellä. Meinasin sytkän säätöjä nyt vielä vilkaista ainakin.
Ei oo ryyppy vallan päällä, eikä se bensa ainakaan ulos mihinkään valu...
Ilmanputsarin vaihto (myynnissä on kahenlaisia putsareita E-Max ja tavallinen) ja kattoo, ettei se ime aina kuumaa ilmaa pakosarjalta(tehot putoo), ottaa vaikka sen välitötterön pois kesäksi. Tuntuukos siinä olevan tehoja niinkuin ennen. Yks pytty veke pelistä, niin kulutus kasvaa reippaasti.
Kaikilla pytyilla käy ja uuden ilmanputsarin laitoin tänään. Käynti parani korvakuulolla säätämällä seosruuvia, mutta on sen verran väljä, että se tärisee ajossa auki. Muutenkin taitaa tuo kaasari olla hiukan kulunut.
Pitää kattoa, jos jostain löytäis kaasarin halvalla.
Niin, ja tuo akseli, mihin tulee kaasuvaijeri, oli väljä ja liikku sivuttaissuunnassa, ei palauttanut kaasua ihan täysin tyhjille, vaan jäi hiukan kaasu päälle. Jäi siis juntturaan siihen ryypyn runkoon... Laitoin prikan väliin ja nyt toimii sekin.
Kauheasti ei tunnu olevan näitä sierran kaasareita, siis tätä mallia weberiä. Mitenkä mahtaa olla, kun yks kaveri jutteli, että toimivan systeemin sais ottamalla 1.6 taunuksesta imusarjan(sopii kuulemma sierraan suoraan kiinni) ja kaasarin..?
pete79 kirjoitti:Kauheasti ei tunnu olevan näitä sierran kaasareita, siis tätä mallia weberiä. Mitenkä mahtaa olla, kun yks kaveri jutteli, että toimivan systeemin sais ottamalla 1.6 taunuksesta imusarjan(sopii kuulemma sierraan suoraan kiinni) ja kaasarin..?
Kyllä se Taunuksen imusarja kaasuttimineen käy, mutta jos kaasutin on Fordin muuttuvakurkkuinen niin unohda koko juttu.
Tuli tuossa semmonen huomio tehtyä öljyjä katsoessa, että öljytikku haisee aivan selvästi bensalle Onkos mahdollista, että esim: kaasarin alta jostain tiivisteeltä vuotaisi bensaa öljyn sekaan?
pete79 kirjoitti:Tuli tuossa semmonen huomio tehtyä öljyjä katsoessa, että öljytikku haisee aivan selvästi bensalle Onkos mahdollista, että esim: kaasarin alta jostain tiivisteeltä vuotaisi bensaa öljyn sekaan?
Jos kone käy huomattavan rikkaalla niin menee kai sitä bensaa sitten öljytilaankin ihan männänrenkaiden ohi..? Esim. itsellä auto ei lähtenyt käyntiin, sitkeän starttailun ja hinausyritysten vuoksi, ja samoista syistä pääsi LITRA bensaa öljytilaan...
No niin, pitänee tutkia tuo bensapumppukin. Kiitoksia taas.
Ja muuten tässä viimosen kuukauden jälkeen, kun alko tulla noita käyntiongelmia ja kulutus nousi, niin oli syönyt öljyäkin huomattavasti enempi, kuin ennen. Eli vetänyt vajaalla tuhannella kilsalla reilun litran. Ja ei näy vuotojakaan missään.
Tää kosla se jaksaa mua koitella
Kaasari voi nyt vähän puhista bensaa päälleppäin, mutta ei se öljyn sekaan mee. Tarkista/vaihda kaikki bensaletkut ja alipaineletkut ja niiden liitokset. Öljyvuodot katotaan niin, että pyyhitään pohja puhtaaks ja katotaan mistä tihuttaa. Millä mittasit sen 1 L / 1000 km öljynkulutuksen, mikä sinänsä ei ole niin hirveen paljon näissä ohc-ompelukoneissa
No niin, mie käytin tämän pajalla. Päästöt oli aivan päin jotakin ja seokset sekaisin. Asentaja tutkaili kaasaria ja vika löytyi. Yks suutin puuttui kokonaan ja yks täysin tukossa. Uudet suuttimet ja säädöt kohilleen, ja päästöt meni kaikilta osin alle sallitun reilusti. Nyt on siis päästölappukin leimaa varten. Siitä siis johtui se, että bensaa meni öljytilaankin, kun löi raakana läpi.
Nyt ei savuta ja vedot tallella ja käy todella nätisti
Kiitokset kaikille neuvoista!